Alt Empordà

ERC lidera una reunió amb el govern espanyol sobre la implantació d’energia eòlica al golf de Roses.

Esquerra lidera una reunió d’alcaldes altempordanesos i agents del sector turístic gironí amb el govern espanyol per parlar sobre la implantació d’energia eòlica al golf de Roses.

Les gestions fetes pel grup parlamentari d’ERC al Senat a través del senador Jordi Martí Deulofeu han permès que l’alcalde de Roses, Joan Plana, l’alcalde de Castelló d’Empúries, Salvi Güell, i representants d’entitats com el President de l’Associació Empordà Turisme, Esteve Guerra, el President de l’Associació de Càmpings de Sant Pere Pescador, Frederic Suñé, el Vicepresident de l’Associació de Càmpings de Girona, Josep Maria Pla, i el President del Club Nàutic Estartit, Jordi Ponjoan, avui es reunissin amb la Subdirectora General per a la Protecció del Mar, Itziar Martín, per conèixer amb més detall i de primera mà la futura aprovació dels Plans d’Ordenació dels Espais Marítims (POEM) i la potencial implementació de projectes d’energia eòlica marina al golf de Roses.

L’opinió, la participació, el lideratge i el diàleg amb el territori són fonamentals per aconseguir arribar a consensos amb els diferents agents socials, econòmics i científics amb l’objectiu de preservar els valors naturals, els hàbitats, la biodiversitat i els ecosistemes des del punt de vista de fragilitat ecològica que permetin encarar i concertar les transformacions que aquests projectes poden comportar en la necessària transició cap a les energies renovables i la lluita contra el canvi climàtic.

Pròximament es mantindrà una nova reunió amb l’Institut per a la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE) per aprofundir en aspectes vinculats als futurs concursos per autoritzar les possibles ocupacions de les instal·lacions d’energia eòlica marina flotant, tenint ben present que cal reduir i minimitzar els impactes que aquesta mena de projectes poguessin tenir sobre els caladors pesquers, el fons marí, les aus, els corredors de cetacis i també sobre el sector turístic del càmping i els usos esportius, d’oci i recreatius dels clubs nàutics, per exemple, reduint-los al màxim.