Alt Penedès

Reconstruïm el país

Pere Aragonès, vicepresident del govern

La Humanitat viu un dels moments més transcendents de les últimes dècades. Segurament, el moment més determinant del que portem de segle XXI. La COVID-19 ho ha sacsejat tot i ho continua sacsejant absolutament tot. El context és extremadament delicat, amb reptes immensos, començant per l’amenaça permanent de rebrots que demana a tots i a totes la màxima responsabilitat i acabant amb el xoc sobre l’activitat econòmica, el teixit empresarial, la destrucció de llocs de treball i el creixement de les desigualtats i la pobresa.

No som en una època de canvis sinó en un autèntic canvi d’època. Volem sortir de la crisi amb visió de futur, generant expectatives de futur. Aquest és l’objectiu del Pla per a la reactivació econòmica i la protecció social. Una estratègia que planifica la inversió pública més gran de la història de Catalunya, amb més de 31.700 M€ mobilitzats des d’avui mateix i que fins el 2032 serviran per implementar 20 projectes transformadors de l’àmbit de l’economia per a la vida, la digitalització, la transició ecològica i la societat del coneixement. Una autèntica palanca de canvi cap a un país modern, avançat i en constant progrés.

Un país modern i avançat és un país vertebrat a partir de situar la vida de les persones —i la qualitat de vida— al centre. És garantir que arreu del país es pugui gaudir d’una bona quotidianitat, fent més còmode i amable la vida de tots els ciutadans i ciutadanes. És assegurar que el benestar, la igualtat d’oportunitats i la prosperitat no es vegin condicionats pel lloc on vius. I tot això, només es pot fer des de la proximitat, empoderant als ajuntaments i amb una governança descentralitzada que copsi de primera mà els problemes del nostres veïns i veïnes i busqui solucions adaptades a la realitat de cada territori.

Per aquest motiu és de vital importància utilitzar tot el potencial de la Vegueria del Penedès. És imprescindible desplegar —i aquest és el compromís ferm del Govern— els serveis territorials de totes les conselleries per empeltar l’estratègia de reconstrucció del país a cada comarca, a cada ciutat i a cada poble. Perquè el Penedès té reptes majúsculs que hem d’afrontar pensant en gran, amb tota l’ambició i amb tot el nostre compromís transformador i inconformista. Perquè el Penedès és un territori clau per l’aposta de Catalunya per una indústria agroalimentària d’excel·lència i per enfortir el sector vitivinícola; un territori privilegiat per tot el patrimoni natural que li permet bastir una oferta turística d’alta qualitat; i un territori que de forma inequívoca ha d’apostar per l’economia productiva i  la indústria neta, sostenible i d’alt valor afegit que generi ocupació de qualitat.

El repte és majúscul, però si l’afrontem des de la voluntat de suma, des de la cultura de la col·laboració, estic convençut que aviat podrem mirar el futur amb optimisme. Perquè des de la complicitat, des del compromís col·lectiu i la cooperació abnegada, podem aprofitar el canvi d’època per construir un país millor. Un país més pròsper, més net i més feminista. Un país amb un territori plenament cohesionat. Un país plenament just i plenament lliure.