Alt Penedès

Fem-ho tot i alhora

Lluïsa Llop, diputada al Parlament de Catalunya

La política ha de servir per ajudar la gent, per aconseguir que puguin gaudir d’un país que generi oportunitats de futur per a tothom, un país on tothom s’hi pugui guanyar la vida i pugui gaudir-la. D’això n’estem convençuts la gent d’ERC, i per això formem un partit que a tocar dels 90 anys d’història no tenim ni un sol cas de corrupció. Som aquí per ajudar la gent, no per robar.

I perquè volem ajudar la gent, tenim clar que el millor per a la gent d’aquest país és la república catalana, la única capaç de donar-nos les eines d’un estat que permeti posar a l’abast dels catalans i les catalanes aquest país net, econòmicament pròsper, just socialment i democràtic. Per això lluitem i no deixarem de fer-ho fins assolir-ho, sent conscients que aquesta lluita ha de conviure amb governar, malgrat no tenir les millors eines, per a contribuir a la justícia social i la igualtat d’oportunitats. Mentre no arriba la República, no podem renunciar a cap instrument al nostre abast per a ajudar la gent per construir un futur millor.

Cal treballar plegats per superar aquesta pandèmia, i les crisis socials i econòmiques que se’n deriven, al costat de qui pitjor ho està passant. I ho hem de fer invertint recursos públics, sortint-ne plegats, i no com l’anterior crisi on només es va ajudar la banca i retallar drets i serveis socials. Ara, la inversió pública ingent ha de fer que sortim de la crisi tots i totes, no només els privilegiats, i ho fem amb les bases d’una nova economia, més sostenible i al servei de tothom.

I a l’Alt Penedès, aquesta recuperació encara és més clau perquè ens hi juguem el nostre model de territori: amb la indústria – especialment l’auxiliar de l’automòbil molt tocada pels tancaments que hem patit – en crisi i el sector vitivinícola patint una crisi de preus impresentables que fan impossible que els i les viticultores puguin viure del seu treball, ens és imprescindible invertir en la recuperació i reconversió del sector industrial i establir les bases de preus justos per al magnífic producte de qualitat que es fa al sector vitivinícola.  Ens calen aquests sectors per a generar llocs de treball de qualitat i amb futur, en una economia pròspera. De la mateixa manera que cal garantir que el Pla territorial Parcial del Penedès que s’està treballant obeeixi als interessos dels penedesencs i penedesenques, i no només ens faci una terra de pas d’infraestructures, serveis i polígons logístics que no aportin cap valor al territori ni als seus habitants. La definició del territori, la regió agroalimentària, la vitivinicultura, la indústria neta, sostenible i de qualitat, han de ser la base de la nostra recuperació i del nostre futur. I som en anys crucials per aconseguir-ho. Governar el país en benefici de la gent, enfortir el Penedès i treballar per la república catalana: les bases de com ens en sortirem. I ho farem, tot alhora.