Alt Pirineu

Som feministes perquè som republicanes

Assemblea de Dones a Tàrrega
Assemblea de dones d’ERC a Tàrrega
Per Marian Lamolla i Miret, Secretària General de l'Alt Pirineu i Aran

El passat 10 de juliol es va celebrar a Tàrrega l’assemblea de dones d’ERC. Va ser una assemblea mixta en format: presencial  i telemàtic.
Les dones que hi vam assistir de forma presencial vàrem tenir l’oportunitat, el regal, de retrobar de nou la Carme Forcadell, la Dolors Bassa i la Meritxell Serret. Elles van donar la benvinguda juntament amb l’alcaldessa de Tàrrega, l’Alba Pijuan.

La Consellera d’Igualtat i Feminismes, Tania Verge, va posar en valor la creació d’aquesta nova conselleria que haurà de treballar de forma transversal per fer una república feminista, on totes i tots ens hi sentim representades, amb fortalesa i lideratge femení.
A la consellera li vam demanar el desplegament territorial al Pirineu, aprofitant el torn de paraules. La intenció és desplegar aquesta nova conselleria en vegueries. Ho esperem.

Entre altres coses, es va fer la proposta i aprovació de canvi de vicesecretaria i secretaries de les dones per vicesecretaria i secretaries de feminismes, també es va presentar el programa formatiu Maria Dolors Bargalló de lideratge feminista, amb la sempre entusiasta Meritxell Benedí.
Després una taula rodona sobre equitat menstrual, molt interessant, amb la participació de companyes de diferents llocs dels països catalans.
Ho necessitàvem, era necessari aquest retrobament físic amb les dones que estan al capdavant del partit, la prova: cada vegada que es feia referència a alguna d’elles, Ester Capella, Alba Vergés, Najat Driouech...i moltes d’altres, la resta d’assistents ens aixecàvem de la butaca i aplaudíem amb ganes, com una celebració i un homenatge pendent, necessari.

La cloenda va anar a càrrec de la Marta Rovira, Secretària General del partit, en format telemàtic des de l’exili a Suïssa. Va fer esment de que les dones d’ERC som feministes perquè som republicanes i defensem la llibertat de tothom. Una reflexió molt encertada, com acostuma a fer sempre la nostra secretària general.

Aquesta assemblea ha estat una injecció d’energia i de sororitat, molt necessària en aquests temps que corren. Tan de bo aviat ens puguem trobar de forma presencial totes, que cap pandèmia ni cap exili ho eviti.