Alt Pirineu

Raül Romeva visita el Parc del Segre i Organyà Park en una jornada política-esportiva

Raül Romeva volant en parapent a Organyà Park

El republicà ha practicat esports d’aventura com ràfting i parapent i ha presentat el seu darrer llibre Ubuntu a La Seu d’Urgell

Raül Romeva, vicesecretari general de prospectiva i Agenda 2030, ha visitat avui el Parc del Segre i Organyà Park per endinsar-se en la pràctica d’esports d’aventura acompanyat de Lourdes Ravetllat, representant territorial de l'Esport a la vegueria de l’Alt Pirineu i Aran i Lleida, Marian Lamolla i Carlos Guàrdia, regidors de La Seu d’Urgell i Sergi Parramon, regidor d’Organyà.

A la Seu d’Urgell, Carlos Guàrdia, regidor d’esports de l’ajuntament, ha estat l’encarregat d’explicar-li la idea del projecte “Pirineus Outdoor”, que en l’actualitat s’ha convertit en un espai físic d’acollida, informació i serveis al Parc Olímpic del Segre. Romeva ha realitzat una baixada en ràfting pel canal olímpic d'aigües braves i ha destacat que "el parc olímpic del Segre és un exemple d'èxit, el paradigma de com un gran esdeveniment ben aprofitat pot servir per crear dinamisme econòmic al territori i ser un pol d'atracció turística. Poder fer ràfting al canal ha sigut una immersió de la teoria a la pràctica. Viure el per què aquest espai té tant d'èxit."

Per la tarda, Raül Romeva ha visitat Organyà Park acompanyat de Joel Boix, soci del Park, on ha conegut aquest projecte i ha pogut gaudir d’un espectacular vol en parapent pel Pirineu. "Volar en parapent ha sigut una grandíssima experiència, gràcies al Joel allà ho pots fer amb els millors del món. Un altre exemple de com aprofitar allò que ens dona el territori per posar el país al mapa mundial a través de l'esport." ha explicat Romeva.

Després ha presentat el seu llibre “Ubuntu. La República del bé comú” a La Seu d’Urgell amb una gran afluència de públic i amb l'alcalde de La Seu, Francesc Viaplana on ha comentat que, "la pandèmia i l'impacte econòmic de la guerra a Ucraïna són només dos exemples que demostren que sols no podem sortir-nos-en de res, per això som republicans, perquè som incapaços de desentendre'ns del bé comú i gestionem per transformar el país en favor de tothom"