Alt Pirineu

Esquerra Republicana Alt Pirineu i Aran reclama l’obertura dels passos fronterers

Pas fronterer camí de la Vinyola de Puigcerdà a la Tor de Querol
La regional de l’Alt Pirineu se suma a la reivindicació de l’eurodiputat Jordi Solé i demana que s’obrin tots els camins i carreteres transfrontereres amb França

A l’Alt Pirineu i Aran continua tancant el camí de la Vinyola de Puigcerdà a la Tor de Querol

El senador republicà, Miquel Caminal el passat mes de març de 2021 ja va fer una pregunta en ple al ministre de l’interior, Fernando Grande-Marlaska, referent al tancament de la circulació dels passos fronteres entre Catalunya i França. Una vintena de passos van ser tancats per França ja fa més de dos anys, la mesura incloïa el coll de Banyuls, el coll de Costoja, el coll de la Manrella, el camí d’Aja entre Palau de Cerdanya i Puigcerdà i la carretera de la Vinyola Enveig.

Gairebé dos anys després, el problema persisteix i, fins i tot alguns d’aquests tancaments s’han reforçat amb roques i blocs de formigó, com el coll de Banyuls que va ser reobert divendres temporalment pels propis veïns de l’Espolla.

El tancament transfronterer vulnera el dret europeu de lliure circulació de persones i la llibertat de moviments a l’espai Schengen, en concret a l’Alt Pirineu i Aran continua tancant el camí de la Vinyola de Puigcerdà a la Tor de Querol.

Així, la regional de l’Alt Pirineu i Aran d'Esquerra Republicana se suma a la petició d’una trentena d’eurodiputats que van demanar al govern francès la reobertura immediata dels passos fronterers en una carta adreçada a ambdós presidents, durant la cimera hispano-francesa celebrada la setmana passada a Barcelona.