Alt Pirineu

Totes les opinions

Antoni Flores, diputat al Parlament i Xavier Eritja, diputat al Congrés

Parlem de salut mental i trenquem tabús

Xavier Eritja, diputat al Congrés i Antoni Flores, diputat al Parlament

La pandèmia de la COVID19 ha tingut un efecte indubtable en el benestar emocional i mental de les persones, i com a conseqüència, un clar augment dels trastorns mentals. És per aquest motiu, que tant el Govern català, com el de l’Estat espanyol s’han vist en la necessitat de reforçar l’atenció de la salut mental i plantejar noves estratègies i plans.   El desembre de 2021, el Ministeri de Sanitat va presentar la Estrategia de Salud Mental del Sistema Nacional de Salud (SNS), en substitució de la darrera.

Mª Pilar Cases i Lopetegui

Geoparc mundial UNESCO Orígens, un territori a protegir

El municipi de Tremp forma part d’un territori únic i especial, designat l’any 2018 per la UNESCO com a Geoparc pel fet de tenir un patrimoni i paisatges geològics singulars i de rellevància internacional. Al Geoparc Orígens, un territori de més de 2000 km2 format per 19 municipis de 4 comarques diferents, es pot explicar una història geològica de més de 500 milions d’anys. Però no només es tracta la geologia sinó que integra la resta de patrimonis naturals i culturals del territori.

Josep Quero i Brechal

El Parc Natural de l'Alt Pirineu, una oportunitat pel territori

Ser president del Parc Natural de l’Alt Pirineu, es una gran satisfacció i un gran privilegi per a un pirinenc com jo, però alhora es una gran responsabilitat. L’espai que el conforma es fruit del treball i l’esforç dels nostres avantpassats. Ells, van alliberar el terreny de pedres, esbarzers i maleses, convertint-lo en prats, terres conreables, horts... configurant amb el pas del temps el nostre paisatge.

Francesc Viaplana i Manresa. Alcalde de La Seu d'Urgell

JJOO al Pirineu, ni tan bons, ni tan dolents

Francesc Viaplana, alcalde de La Seu d'Urgell

A finals de primavera els pirinencs i pirinenques tindrem l’oportunitat de decidir si volem celebrar uns jocs olímpics d’hivern. Fins fa poc m’ha costat decidir-me per una opció, ja que em faltava informació per a poder-me posicionar. És més, trobava sorprenent que hi haguessin uns posicionaments tant ferms tant pel sí, com pel no. Personalment la meva opinió de celebrar uns jocs olímpics al nostre territori no ha estat monolítica.

Marc Baró i Bernaduca. Diputat del Pirineu i alcalde de la Pobla de Segur

Jocs 2030, la decisió del Pirineu que ens posiciona al mapa

La Diputació de Lleida dona suport a la precandidatura per que Catalunya sigui la seu dels Jocs Olímpics 2030 Pirineus-Barcelona, ja que encaixa en els objectius d’aquesta Diputació de la promoció dels esports singulars com a segell distintiu del Pirineu i pot esdevenir un punt d’inflexió en la lluita contra el despoblament als municipis de muntanya si l’Estat i la Generalitat sumen a l’aposta esportiva l’aposta per dotar aquesta zona del país de les infraestructures necessàries per facilitar la mobilitat diària dels seus habitants, algunes d’elles, com l’Eix Pirinenc (N-260), aparcades durant dècades pel govern de l’Estat.

Mireia Pellicer - Secretària d'imatge i comunicació

Llevat d’algunes coses “ #salvoalgunacosa “

Mireia Pellicer

Opinió publicada a www.andorradirecte.com Fa uns quants mesos, quan iniciava la meva col·laboració amb Andorra Directe, en el meu primer article vaig parlar sobre el fet de ser càrrec electe. El  titulava "Participar de la política"  i exposava la possibilitat de poder millorar el nostre entorn des de les institucions públiques com a càrrec electe. Ara, que fa més d’un any i mig que no ho sóc, segueixo pensant el mateix, i m’indigno com tots i totes vosaltres quan salta a la premsa qualsevol indici de corrupció política, i malauradament, no n’anem pas mancats! La darrera gota, però pel que sembla no encara la que fa vessar el got, han estat les informacions publicades pel diari El País amb el cas Bárcenas  sumant-hi les declaracions del President de l’estat espanyol i alhora president del Partit Popular Mariano Rajoy on exposava “Todo lo publicado no es cierto, salvo algunas cosas” Però quina barra!!! Com poden ser capaços de tractar-nos amb tal despotisme, insultant constantment la nostra intel·ligència i sobretot el què és més greu, amb aquesta normalitat davant de la situació! Partits polítics, institucions públiques, casa reial, grans empreses.

Article d'Opinió de l'alcalde d'Esterri d'Àneu, Ramon Villuendas.

AQUESTA NIT HE TINGUT UN SOMNI, DEIXÀVEM DE SER PORUCS.

Ramon Villuendas

Aquesta nit he tingut un somni, em despertava al matí i escoltava a les notícies a Mariano Rajoy explicant un seguit de mesures per reduir el dèficit del govern espanyol, que per cert li havia explicat l’Alfred Bosch el dia abans al Congrés. Parlava de combatre la crisis perseguint el frau fiscal sense amnistiar als fraudulents, perseguint el frau en l’IVA, creant un impost per les grans fortunes, creant una taxa sobre transaccions financeres internacionals, creant un impost sobre el patrimoni, cancel•lant compres d’armament i dispendi en defensa, deixant d’espoliar països productius com Catalunya, no subvencionant autopistes i obres no prioritàries, suspenent privilegis d’alts càrrecs i institucions de l’estat, mes enllà de la congelació de sous de diputats i senadors, anunciant la supressió del Senat.