Anoia

Totes les notícies

David Alquézar i Claramunt

Il·lusió i responsabilitat

He assumit el repte, conjuntament amb un gran equip, d’encapçalar la presidència comarcal d’Esquerra a l’Anoia. Ho fem amb molta il·lusió i alhora sent conscients de l’enorme responsabilitat que això suposa. Il·lusió perquè, com passa sovint, liderar un projecte comú, compartit i que pivota al voltant d’uns valors amb els que crec fermament genera motivació i ganes de treballar per millorar el nostre entorn i esdevenir útils per a la gent. I responsabilitat perquè, efectivament, ERC és un partit històric ple d’exemples de lluita pels drets civils i col·lectius, un partit responsable i compromès fermament amb el país, hereu dels valors republicans sota els quals volem construir la nova República Catalana. Malgrat que ja vaig ser president comarcal des de l’any 2018, torna a suposar un repte engrescador haver estat reescollit president comarcal gràcies a la confiança que m’han fet els companys i companyes de l’Anoia i sobretot ho és en la mesura que Esquerra va aconseguir en les darreres eleccions municipals els millors resultats a la comarca. Vam presentar llistes a tots els 33 municipis, vam obtenir 110 regidors, vam ser l’organització més votada -aconseguint per primera vegada l’obtenció del diputat provincial-, i vam assolir 17 alcaldies. Per tant, és obvi que la feina s’ha fet i que s’ha fet molt bé, però encara tenim capacitat per créixer i fer-ho millor. Lluny de caure en l’autocomplaença o el cofoisme ens hem d’esforçar perquè hi hagi encara més municipis que confiïn amb ERC i això es fa amb treball i esforç. Sens dubte hem de seguir estant al costat dels veïns i veïnes, sent propers i preocupant-nos d’aquells problemes que tenim al municipi. Només així, sent útils, serem capaços de guanyar-nos la confiança de la gent.  Per fer tot això, la nova executiva comarcal d’ERC Anoia compta amb homes i dones que són exemple de compromís i vocació de servei en pro de la comunitat, alguns amb un llarg bagatge polític i d’altres que són noves incorporacions que fem i estimulem des del partit.

ERC acusa el govern de la Torre de Claramunt de fer un ús ‘interessat i barroer’ d’una recollida d’aliments

La solidaritat en temps de crisi sanitària ha arribat acompanyada de polèmica política a la Torre de Claramunt. El govern municipal va anunciar el resultat d’una campanya de recollida d’aliments i productes d’higiene per a aprovisionar el banc d’aliments. La campanya va començar el 2 de maig i va finalitzar el passat 16 de maig, en dues setmanes, es van recollir 250 kg en productes amb les aportacions que els veïns van fer en caixes ubicades als comerços Ca La Pilar, el Supermercat Ana, la farmàcia, Maxi DIA i Cal Vilaseca de la Torre. A través d’un comunicat, s’assegurava que “l’Ajuntament va decidir emprendre aquesta iniciativa” donada la crisi social derivada de la crisi sanitària de la Covid-19. I aquesta atribució ha encès els ànims del grup municipal d’ERC, que recorda que la iniciativa “neix d’un grup de voluntaris i voluntàries a la Torre de Claramunt en col·laboració amb la resta de municipis de la comarca” i que és precisament la formació republicana la que havia impulsat aquesta recollida -anomenada “Corona recapte”- arreu de l’Anoia “des de la coordinació dels voluntaris d’arreu de la comarca amb Creu Roja, bancs de queviures locals i entitats que donen suport a aquests rebosts”. Els republicans remarquen que “des del primer moment no es va voler fer un ús partidista de la iniciativa evitant fer ús de logotips corporatius i referències al partit que ho impulsava, però va ser precisament l’estructura d’Esquerra Republicana a la comarca qui ho va fer possible, acompanyada de voluntaris i de molta gent que hi va voler col·laborar”. Des d’ERC lamenten “l’ús interessat i barroer que fa l’alcalde de La Torre de Claramunt d’aquesta acció solidària, altruista i desinteressada, organitzada i coordinada per molta gent i que neix amb la intenció de col·laborar i donar suport a les famílies amb situacions de vulnerabilitat que des de les entitats socials n’havien fet arribar la seva preocupació.

Calaf aprova un paquet d’ajudes per fer front a la crisi de la Covid-19

Dilluns 25 de maig, l’Ajuntament de Calaf va celebrar el primer Ple telemàtic de la seva història que es va poder seguir en directe des del canal de youtube del consistori. Molts dels punts de l’ordre del dia van ser modificacions de crèdit per tal d’aprovar subvencions, iniciatives i ajudes destinades a afrontar les conseqüències de la crisi sanitària, social i econòmica causada per la Covid-19. Una d’aquestes modificacions proposava treure de la partida de festes populars i cultura 30.000 euros i destinar-los a ajuts directes al comerç i empreses locals i 2.500 euros a beques wifi per alumnes amb aquesta necessitat. El GiC va votar-hi a favor manifestant que entenien que la nova realitat feia necessari aquest tipus d’accions i van explicar que per responsabilitat esperarien al proper Ple per reprendre temes amb què són més crítics. Joan Caballol, de Junts per Catalunya, es va abstenir i va manifestar trobar a faltar un “Pla de xoc” global, ja que permetria poder veure en una imatge general tot el que farà l’Ajuntament per ajudar la població i no haver d’anar incorporant sobre la marxa modificacions de crèdit. Per això, també va presentar una moció amb 43 propostes que no va obtenir els suports necessaris tot i que els dos regidors del GiC i l’alcalde – per un error amb el programa– hi van votar a favor. Montse Mases, regidora d’Economia i Hisenda, va destacar que “tot és molt incert” i que ara és molt difícil preveure quines despeses o ingressos es deixaran de tenir per refer el pressupost de cop. També va exposar que les necessitats van canviant “primer eren sanitàries, ara són laborals i econòmiques i en un futur seran educatives, per tant, cal anar sobre la marxa i ser prudents”. Tot i això, Mases va garantir que es donarà en cada moment el que sigui necessari i els recursos que calguin perquè des de cada regidoria ja es treballa amb una planificació i línies estratègiques centrades en les necessitats dels diferents col·lectius amb qui s’està en contacte permanent.

Jordi Madrid - Batlle de la Vila de Piera

Piera: S’aprova un programa de subvencions per a la reactivació de l'activitat

Es destinaran 175.000 euros a aquells negocis que han hagut de tancar durant l’estat d’alarma o han vist reduïts els seus ingressos de forma considerable En el ple municipal de dimecres, dia 27 de maig, es va aprovar la convocatòria d’una línia d’ajuts per valor de 175.000 euros que pretén donar suport a petites empreses, persones autònomes i comerços locals que s’han vist afectats econòmicament per la crisi sanitària derivada de la COVID-19.  Es podran beneficiar d’aquests ajuts aquelles empreses de fins a 10 treballadors i persones autònomes que s’hagin vist obligades a tancar els seus negocis durant l’estat d’alarma, així com les que, tot i mantenir-los oberts, han vist reduïda la seva facturació en un 75 % com a mínim respecte del mes d’abril de l’any anterior, incloent-hi els ingressos derivats de la venda en línia. Cada beneficiari podrà rebre una quantitat màxima de 1.000 euros que ha de servir per a subvencionar despeses fixes com el lloguer de locals on es desenvolupa l’activitat econòmica, els subministraments bàsics i les quotes d’autònoms. La sol·licitud d’aquests ajuts és compatible amb la de subvencions atorgades per altres administracions estatals o autonòmiques. La convocatòria s’obrirà al mes de juny.  Aquest punt de l’ordre del dia va ser aprovat amb els vots favorables de tots els grups municipals, a excepció de la CUP que va optar per l’abstenció.

Jorba posa a disposició del Departament d’Educació un solar per construir un nou centre públic de primària

L’Ajuntament de Jorba va aprovar en la darrera sessió plenària, realitzada telemàticament, posar a disposició del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, un solar de 3.500 m2 a tocar del pati de l’Escola Bressol, per equipar el municipi amb un nou centre educatiu de primària. L’acord es va aprovar amb els vots d’Esquerra Republicana de Catalunya i els vots en contra de Junts per Jorba. Actualment, el centre Guerau de Jorba té la seva seu principal en un edifici amb més de 50 anys i combina algunes de les seves activitats en edificis annexos, com els antics habitatges dels mestres o uns baixos situats al carrer de La Sort per a educació infantil. Pel nombre d’alumnes inscrits, la presència de barreres arquitectòniques, l’antiguitat de l’immoble i les deficiències que presenten les instal·lacions actuals van motivar l’inici de treballs tècnics i operacions jurídiques per oferir els terrenys en les condicions exigides pel Departament d’Educació i equipar Jorba amb una nova escola. A falta d’una data concreta perquè comencin les obres, el nou centre educatiu serà construït per la mateixa Generalitat de Catalunya o bé, per un tercer, i segons el mateix acord aprovat en sessió plenària, l’ajuntament es farà càrrec de les adequacions necessàries per construir l’edifici. L’acord preveu que el solar i el nou centre educatiu siguin de titularitat municipal i el cost del manteniment, subministraments, neteja i vigilància aniran a càrrec del consistori. D’altra banda, el servei educatiu el seguirà oferint el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Esquerra Igualada, contundent: “prou a aquesta permanent campanya de menyspreu, d’atacs constants a Alba Vergés i de l’electoralisme absolut de JuntsxCat”

ERC Igualada demana a l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, que “deixi de fer electoralisme i propaganda i que més enllà de la foto busqui el consens i el diàleg amb tots els grups de l’oposició per treballar conjuntament per refer Igualada”. En aquest sentit Esquerra explica que “des del minut zero, des del primer dia i de manera reiterada, tots els grups de l’oposició ens vam posar a disposició del govern per treballar plegats i conjuntament” i asseguren que “hem sigut absolutament lleials i respectuosos davant l’emergència que vivíem, però el govern només ha actuat amb despreci i menyspreu, amb una manca d’informació absoluta”. Des d’ERC diuen “prou a aquesta permanent campanya de menyspreu, d’atacs constants a la Consellera de Salut Alba Vergés i de l’electoralisme absolut de JuntsxCat” i asseguren que “una mostra evident és que a l’acte amb el President Torra a Igualada només s’ha convidat a una consellera igualadina, casualment del mateix partit que l’alcalde, i en canvi no només no es va convidar a la Consellera igualadina Alba Vergés sinó que ni se la va informar, tampoc a la diputada Telechea i tampoc a cap grup municipal de l’oposició, a cap ni un. Una nova falta de respecte i de menys preu”. Des d’Esquerra recorden que “Marc Castells va perdre 2 regidors i la majoria absoluta a la ciutat”, i que “no comptar amb els grups de l’oposició és apartar a més de la meitat d’Igualada, al 65% d’igualadins que no el van votar a ell i que tenen tot el dret del món de veure’s representats en tot allò que afecta a l’ajuntament a través dels grups polítics que van votar”. Els republicans consideren que “l’article conjunt que vam fer totes les forces de l’oposició demanant diàleg i consens, mostrant-nos disposats a treballar junts i amb la voluntat de refer plegats la ciutat ha estat ignorat i es segueix exactament amb la mateixa tònica: menyspreu i manca de diàleg, informació i consens combinat amb dosis desproporcionades de propaganda i electoralisme”.

ERC Anoia exigeix al Consell Comarcal que convoqui el Consell d’Alcaldes i els plens per donar veu als municipis i a la comarca

Esquerra Republicana de l’Anoia exigeix que el Consell Comarcal convoqui el Consell d’Alcaldes i Alcaldesses de la comarca, un òrgan que integra a tots els municipis del territori per tal “d’afrontar entre tots, de manera coordinada, i donant veu a tots els municipis en aquest moment d’extrema complexitat”. Els republicans expliquen que “a moltes comarques s’ha convocat aquest consell d’alcaldes i alcaldesses precisament amb la voluntat d’escoltar a tothom i treballar conjuntament els reptes que venen arran de la pandèmia del coronavirus” i citen els exemples “del Bages, d’Osona, del Lluçanès, del Vallès Oriental, del Berguedà, del Gironès o del Pla d’Urgell”. Des d’Esquerra asseguren que “aquesta crisi no s’ha resolt, ans al contrari. Caldrà molta coordinació entre municipis en el marc comarcal per prendre mesures que garanteixin un desconfinament sense risc de rebrots, així com també per pal·liar les conseqüències socials i econòmiques del territori” i recalquen que “el Consell d’Alcaldes i Alcaldesses és, precisament, la millor eina per fer-ho, no entenem per què se’n prescindeix en lloc d’impulsar-ho com estan fent a la resta del país”. Paral·lelament els republicans també expliquen que “des de fa tres mesos que el govern del Consell Comarcal no ha convocat cap ple ni cap comissió informativa” i asseguren que “hi ha els mecanismes telemàtics suficients i més que evidents per poder reactivar l’activitat del Consell. Som conscients que al principi aquesta pandèmia va estressar les institucions, però ja han passat moltes setmanes i cal recuperar l’activitat del Consell com ja han fet la majoria dels ajuntaments. Ara és l’hora de treballar en conjunt, cooperant, i no cadascú pel seu compte ignorant als alcaldes i alcaldesses de la comarca”.

David Sánchez, alcalde de Jorba: “Cal que els municipis siguin més partícips en la presa de decisions i en les solucions”

Després de parlar fa alguns dies amb els alcaldes dels quatre municipis del confinament perimetral de la Conca d’Òdena, encetem avui una ronda d’entrevistes amb més representants de municipis de la comarca, que ens ajudaran a veure no només com s’està vivint el confinament en els seus pobles, sinó també quines són les propostes que des dels respectius ajuntaments es pensen fer ara que s’acosta ja certa relaxació. Tot i que encara no està superada l’enorme i devastadora crisi sanitària que estem vivint com a conseqüència de la Covid-19, és lògic que ja s’estigui iniciant una nova lluita, per a la qual s’hauran de gastar molts esforços: el combat contra les crisi social i econòmica que, almenys durant aquest any, és segur que serà molt important. No només serà un treball de les administracions, també de les entitats socials i econòmiques del nostre territori. Comencem parlant amb l’alcalde de Jorba, David Sánchez. Com s’està portant el confinament en el vostre municipi? És evident que aquest confinament ens ha fet canviar, com a ciutadans, els nostres hàbits diaris. En aquest sentit, els missatges que ens arriben són de voluntat de tornar a recuperar la normalitat, però som conscients que, per responsabilitat, ens hi hem d’adaptar. Prefereixo quedar-me amb la banda positiva de la situació. Per exemple, s’han creat grups de WhatsApp amb veïns que comparteixen recursos i informació (visites a museus virtuals, cançons, serveis a domicili, recursos pedagògics i de lleure, etc.) que estan fent que la situació sigui més portable. És curiós, doncs, que en moments d’aïllament aflorin aquest tipus d’iniciatives que enforteixen les relacions humanes. Fins a quin punt les empreses han pogut començar a treballar? Bé, al nostre municipi hi ha poques empreses i activitats, algunes de les quals són de serveis bàsics. Així doncs, han mantingut la seva activitat al llarg d’aquest període adaptant-se amb mesures de prevenció de la propagació de la pandèmia i adaptant els seus horaris.

ERC demana al PSC anoienc que "s'uneixi a un front comú" pels treballadors encara sense baixa

La formació republicana considera que "el govern de Pedro Sánchez ha deixat penjats als ciutadans" que no han pogut accedir a una baixa laboral, amb relació als treballadors que des del tancament de la Conca d'Òdena per la COVID19 no van poder accedir-hi des de fora. El president comarcal David Alquézar demana al PSC anoienc que faci front comú amb els partits de l'Anoia en aquest tema davant el govern espanyol. Esquerra Republicana de l'Anoia vol "un front comú que agrupi totes les forces polítiques del territori" per "exigir al govern espanyol", que faci possible que els treballadors de fora de la Conca que no van poder anar a treballar mentre va durar el confinament perimetral, tinguin dret a la baixa laboral. El president comarcal d'ERC, David Alquézar, titlla de "vergonya que milers de treballadors de l'Anoia que no van poder anar a treballar a dins de la Conca per una força major, pel confinament perimetral, a dia d'avui encara no tinguin resolta la seva situació laboral". En aquest sentit, el batlle de Tous es mostra "perplex" davant "la passivitat del PSC de l'Anoia sobre aquesta qüestió" i assegura que "cal que el PSC anoienc també estigui al costat dels treballadors de fora de la Conca perquè tinguin dret a la baixa laboral es mostrin indiferents o passius". Alquézar destaca que "la majoria de forces polítiques de la comarca de l'Anoia, com JxCAT o grups municipals independents, sí que han estat a l'alçada i han exigit bé directament o bé a través dels seus electes al congrés dels diputats una solució per aquest tema". Des d'Esquerra segueix explicant que "malgrat les possibles diferències que tinguem amb altres formacions polítiques, ara és hora de remar junts i de defensar els drets laborals dels anoiencs i anoienques, no és el moment pel partidisme". Finalment el president d'Esquerra Anoia "convida" al PSC de l'Anoia a treballar junts per resoldre aquesta situació i a "deixar de banda les directrius que els hi puguin arribar per part del seu partit des de Madrid".