Anoia

15a Botifarrada d’ERC contra la hispanitat

• Anna Simó durant la Botifarrada contra la Hispanitat 2009

El passat 12 d’octubre, i coincidint amb el dia de la hispanitat, ERC Anoia va organitzar la 15 edició de la botifarrada de rebuig a aquesta festivitat. Anna Simó,
portaveu del grup parlamentari republicà, va ser l’encarregada de donar la benvinguda a les 300 persones que van participar en l’acte.

En la seva intervenció, Simó va emmarcar aquesta celebració dins de les connotacions del patriotisme agressiu, colonitzador i genocida de pobles, cultures i
llengües que va comportar el descobriment del continent americà.
De la mateixa manera que els pobles i cultures americanes van revisant amb un sentit crític aquesta diada, tot recuperant l’orgull de pertinença a un poble i a una cultura salvatgement destruïts, Simó va exhortar al poble català enarborar la bandera del patriotisme integrador, que acull precisament els emigrants d’aquests pobles, que en l’actualitat fugen d’un nou colonialisme liderat per les multinacionals espanyoles.
Simó va apel.lar als valors del patriotisme positiu d’ERC, basat en dos grans eixos: la justícia social, per la qual s’ha de millorar la situació de les classes populars; i
l’alliberament nacional, que és l’única manera de sobreviure com a poble.

Un cop finalitzat el parlament, es van repartir les botifarres i l’acte va finalitzar amb una ballada de sardanes a càrrec de la cobla “Lluïsos de Taradell”.
Enguany la botifarrada va recuperar la seva tradicional ubicació a la Plaça dels Porcs, una manera més de reivindicar aquesta arrelada nomenclatura per aquest
espai de la nostra ciutat.