Arenys de Mar

Totes les opinions

LAIA MARTÍN - ATR 104

Treballem per fer realitat el dret a un habitatge digne

L’accés a l’habitatge s’ha convertit en un greu problema per a moltes persones al nostre país, i Arenys de Mar no és una excepció. Les dades diuen que hi ha una clara manca d’habitatge assequible, i que l’increment de preus fa que una part important de la població no té manera d’accedir-hi. Una situació insostenible que cal resoldre amb polítiques d’habitatge potents i valentes que garanteixin l’accés a l’habitatge a tothom.

Laia Martín - ATR 103

Les persones al centre de la nostra acció

A finals del mes de desembre vam aprovar el pressupost de l’Ajuntament per al 2020, el primer d’aquest mandat. Aquest pressupost reflecteix, en molt bona mesura, el que és el pilar d’aquest govern: posar les persones, la seva qualitat de vida i la igualtat d’oportunitats al centre de les polítiques públiques. És per això que la dotació d’aquestes àrees ha crescut vora 500.000€ respecte del darrer pressupost.

ATR 102

Endavant amb Arenys!

Posar Arenys al centre de totes les polítiques que duem a terme a la vila ha estat una prioritat per Esquerra, ara que som a govern, però també quan hem estat a l’oposició. Aviat tancarem un cicle electoral de quatre anys i, per tant, n’encetarem un altre que ens ha de portar canvis en la forma, però no en el fons. Un d’aquests canvis, entre les persones que tiren endavant, de forma directa, el projecte d’Esquerra a Arenys de Mar a l’Ajuntament.

Comunicar, participar, fiscalitzar, governar

Aquesta és la primera revista municipal que s’edita des que el mes d’abril ERC va entrar al govern d’Arenys de Mar. La transparència, la comunicació, el govern obert, la participació i l’opinió són pilars de les nostres polítiques, però fins que no hem disposat del pressupost de 2017 aquest Ajuntament no s’ha pogut permetre la despesa d’un butlletí municipal. Pagat amb diner públic, l’ATR no és gens superficial, des d’ERC tenim clar que aquest butlletí és una eina més perquè la ciutadania fiscalitzi la feina que els nostres representants fan des de l’Ajuntament.

Gaudiu d’Arenys!

Amb l’arribada de la primavera i la seva espectacular explosió de vida, també arriba un canvi a Arenys de Mar, que farà que la nostra vila torni a ser un referent per al país, tant per la seva oferta gastronòmica com per la seva oferta cultural i mediambiental. La inversió econòmica que s’ha produït al nostre port, tant pel que fa a la construcció de nous locals d’oci, com a la seva nova urbanització, farà que el port i la vila siguin un sol lloc, del qual podrem gaudir tots els arenyencs i els nostres visitants, tant a l’estiu com a l’hivern, tant per passejar, per fer esport, per fer rutes culturals com per assaborir un bon dinar o per prendre qualsevol cosa amb amics i familiars.

Arenys s’ho mereix!

La feina que ERC està fent des del govern d’Arenys de Mar és, com es diu popularment, una feina “de formigueta”. Treballem sense fer soroll, amatents a tot el que està en les nostres mans, actuant sota les premisses de feina ben feta i respecte total a l’actuació amb el diner públic. Hem aconseguit el compromís de l’ACA per desviar el clavegueram d’Arenys de Munt directament cap a la depuradora (tot el clavegueram d’Arenys de Munt passa per sota la Riera d’Arenys!); hem aconseguit la titularitat de la B511 (la Riera ja és nostra!); el CAP rebrà més de 75 mil euros dels recursos addicionals del Govern; engegarem de nou el Pla de barris a Sant Elm, un projecte començat el 2007.

Marc Soler i Colomer

Veig alcaldessa l’Annabel Moreno

soler

A la part final del mandat 2007-2011 vaig tenir l’oportunitat (i la gran sort!) de treballar en el govern de l’Ajuntament d’Arenys de Mar amb l’Annabel, com a regidors del grup municipal d’ERC, arran de la seva incorporació com a càrrec electe en substitució d’en Quim Ponsarnau, quan aquest es va incorporar a l’equip de la Consellera Carme Capdevila, al departament d'Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya.

Xavier Mir i Oliveras

L'ego dels (o alguns) polítics i l'ego dels (o alguns) electors

Segur que alguna vegada heu sentit algú que es queixava de l'excés d'egos entre els polítics catalans que ens podien conduir cap a la independència. "Massa ego perquè tal i tal es puguin entendre", diuen algunes persones. Els darrers mesos aquesta queixa ha estat força freqüent. No dic que no sigui cert que alguns polítics del nostre país, i al marge de l'organització que representen, no tinguin massa ego i massa poca humilitat, però fixem-nos que també hi ha electors que pateixen aquest mateix problema.

Annabel Moreno, regidora d'ERC a l'Ajuntament d'Arenys de Mar

El Ple de 26 d'octubre de 2011

Annabel

Us faig un resum de les intervencions d'ERC al darrer Ple municipal. Estem molt orgullosos ja que es van aprovar les 4 mocions que vam portar al ple: - adhesió d'Arenys de Mar a l'Associació de Municipis per la independència - declaració d'Arenys de Mar com a vila lliure de circs amb animals - Petició que la Generalitat de Catalunya torni a instaurar les subvencions de les escoles taller o les cases d'oficis - Petició per a que l'Ajuntament d'Arenys de Mar deixi de patir l'espoli fiscal per part de l'Estat També us transcric a continuació les preguntes i els precs.