Arenys de Munt

Jenn Díaz: “Les institucions no són més feministes perquè hi hagi paritat, sinó quan es fan polítiques feministes i d'igualtat.”

• Jenn-Angels-Josep
  • Jenn_tots
  • Jenn_Angels
Aquest dissabte al migdia, Jenn Díaz, escriptora i diputada del Parlament de Catalunya, va venir a Arenys de Munt a fer una xerrada sobre feminismes.

La presidenta de la secció local, Dolors Torrent, va donar la benvinguda a l’acte, fent un breu repàs de la biografia de la diputada i escriptora, de la qual en destaca el llibre que ella mateixa va publicar fa un parell d’anys (2020), titular “Dona i poder. Com i per què feminitzar la política”. Dolors Torrent també va aprofitar per fer un breu repàs de les moltes iniciatives en l’àmbit d’igualtat i feministes que s’estan fent al nostra municipi, encapçalades per la regidora Maria Àngels Gros i Argelés.

Fou precisament la regidora arenyenca qui va portar la conversa amb Jenn Díaz, en una conversa molt interessant i plena d’anècdotes i bromes que va fer les delícies dels assistents.

La diputada republicana ens va fer un relat d’experiències, sovint molt personals, per fer-nos palès que tot i la paritat que actualment ja existeix en el Parlament, encara és molt complicat ser una dona a la política, perquè encara ens queda molt per feminitzar-la: “Les institucions no són més feministes perquè hi hagi paritat, sinó quan es fan polítiques feministes i d'igualtat.”

Les violències masclistes també foren un tema de conversa. En aquest aspecte, Díaz ens va recordar que quan pensem en la violència masclista, hem d’anar molt més enllà del que és més evident. Tot i que el grau d’intensitat sigui diferent, aquests comportaments i pressió de la societat masclista té impacte sobre les nostres vides, ja des de ben petits. En aquest sentit, es va mostrar especialment satisfeta de la Llei Catalana de Violències Masclistes, aprovada pel Parlament en la passada legislatura, enfocada en aquesta línia, en consonància a moltes de les lleis dels altres països europeus.

Va tancar l’acte un apassionant torn de preguntes en el qual els assistents pogueren preguntar a la diputada i que en algun moment es va arribar a convertir en un enriquidor debat entre la diputada del Baix Llobregat i els que es pensaven haver assistit a l'acte com a purs espectadors.