Arenys de Munt

2022: NOUS REPTES, NOVES OPORTUNITATS.
Descarrega en PDF En aquestes dates, Arenys de Munt s’omple de llum, de màgia i de somriures. Les festes de Nadal posen punt i final a l’any, però alhora, ens carreguen amb la il·lusió que ens guiarà durant els pròxims dotze mesos. Així doncs, sempre és un bon moment per repassar tot allò que hem deixat enrere, però també per planificar tot el que encara ens queda per endavant.

El 2021, per què enganyar-nos, ha tornat a ser un any molt complicat per a molts de nosaltres.  Tots hem vist com el virus s’enduia a familiars i amics i, a dia d’avui, els estralls de la pandèmia encara són vigents a moltes llars.  Per sort, el percentatge de vacunació dels arenyencs i arenyenques és cada dia més elevat i això ens fa encarar el futur amb optimisme i pensar que cada cop queda menys per recuperar la tan enyorada normalitat.

Quant a política nacional, aquest 2021 ens hem emocionat amb l’alliberament dels presos i preses polítiques, després de tres anys de presó injusta per haver defensat la voluntat del poble, i també hem vist com, per primer cop en democràcia, tenim un President de Catalunya republicà (i maresmenc). Estem convençuts que aquest és el primer pas de la transformació cap a una Catalunya més social, més verda, més feminista i més democràtica. Tot i així, també reconeixem que hem hagut de conviure amb la frustració de no haver estat capaços d’avançar cap a la independència tot el que ens hauria agradat i veure, impotents, com un any més ha seguit la sagnia cultural i econòmica a la qual ens té sotmesos Espanya.

A nivell local, tot i aquesta tempesta constant, l’activitat a l’Ajuntament no s’ha aturat mai: els nostres regidors i regidores, enfeinats com sempre, en són una bona prova. Sense anar més lluny, la seva bona feina ens va permetre gaudir d’un Sant Martí amb un munt d’activitats culturals i d’oci que van agradar a grans i petits. De fet, les darreres han estat setmanes molt intenses, en les quals també hem tingut el cicle d’arts poètiques Re-Vers, la presentació del llibre 40 anys d’ajuntaments democràtics i la remodelació d’una part del mobiliari de la biblioteca.

Com heu pogut veure pels carrers, des d’Espai Públic l’activitat també ha estat frenètica. Podem explicar-vos, per exemple, com s’ha continuat amb la remodelació dels parcs infantils i com el nou espai de la Plaça de la República Catalana ja és una realitat. Igualment, recentment s’ha completat altres obres molt reclamades pels veïns com la nova recollida d’aigües entre els carrers Companys i Pau Casals o l’asfaltat del Torrent d’en Terra.

Però des d’Esquerra som molt conscients que el futur d’Arenys de Munt també passa per una transformació verda i feminista, i és per això que seguim amb iniciatives de tota mena que busquen aquest objectiu. Sense anar més lluny, ens ha fet molta il·lusió encetar la campanya “Arenys de Munt, lliure, inclusiu i de pau”, que lluita contra el micro-masclisme, i ha tingut la inestimable col·laboració de bona part del sector de la restauració arenyenc. Així mateix, des l’àmbit de Medi Ambient, i tal i com havíem anunciat, s’ha acabat de canviar tot l’enllumenat públic del poble per fanals LED. Aquesta millora ha suposat reduir considerablement la contaminació lumínica, amb una nova orientació exclusiva cap a la via pública, però a més, significa un estalvi energètic (i econòmic) molt important. També hem instal·lat plaques fotovoltaiques a l’escola Bressol La Petjada.

Finalment, no podíem acabar aquest breu repàs sense fer esment a altres actuacions com els nous ordinadors de què disposen l’Esplai i la Biblioteca o a les tan necessàries obres de l’ascensor de l’escola Sant Martí. Així mateix, les actuacions al Centre Cívic de Can Mallol continuen avançant i la inauguració d’aquesta nova infraestructura està cada cop més pròxima.

I és que aquest 2022 serà un any que encara portarà més canvis per Arenys de Munt. El més destacat, sens dubte, serà la finalització del projecte d’urbanització de la Riera, la nova rotonda d’entrada del poble i el nou accés amb una nova plaça al barri de Sant Carles. Aquesta obra posarà el punt i final al projecte d’urbanització iniciat per ERC l’any 2015 i finalment vertebrarà tota la llargada de la Riera, des del Torrent d’en Puig fins a l’Eixample, obrint un nou ventall de possibilitats que, entre d’altres,  permetran potenciar el teixit comercial al poble.

Per part nostra, dir-vos també que ens comprometem a seguir empenyent als nostres representants polítics tant com sigui possible i us demanem que no deixeu de fer el mateix. La vostra força és la nostra força. Som coneixedors de que els nostres objectius són ambiciosos, però estem convençuts que si ens deixem de retrets constants entre companys de viatge i ens arremanguem tots plegats, de ben segur ho aconseguirem.

Us desitgem de tot cor que acabeu de passar unes bones festes i us desitgem un millor 2022. SALUT I REPÚBLICA!!!!