Arenys de Munt

BATEC FEBRER 2022
Descarrega en PDF El 14 de gener de 1934 Natividad Yarza, candidata d’Esquerra Republicana de Catalunya, va guanyar les eleccions municipals de Bellprat, on exercia de mestre i així es va convertit en la primera dona alcaldessa de Catalunya, un fet històric de gran importància i que demostra l’esforç d’Esquerra en la lluita feminista i en la igualtat entre homes i dones, des d’aleshores i fins ara.

Entrem en un nou any sense deixar enrere les complicacions que ja dúiem a sobre. Socialment ha sigut un Nadal força complicat i el que portem d’any, de moment, no comença gaire millor, però no per això deixarem de tenir esperança ja que es comencen a veure alguns símptomes de millora. Esperem que el 2022 sigui l’any on definitivament la pandèmia deixi de fer-nos la guitza i desaparegui o si més no puguem conviure amb ella de manera que no ens compliqui  gaire el dia a dia. A nivell polític també hem de fer un esforç i mirar de tenir esperança, no ho tenim senzill, tenim  encara represàlies i exiliats polítics, però com a mínim aquest any no tenim presos polítics. Es tiraran endavant les negociacions de la taula de diàleg, no és la panacea però a hores d’ara és la única  partida que podem jugar, ni és la última, ni serà la definitiva, però surti el que surti és el pas que ens ha d’apropar a un referèndum definitiu. Que no sigui per nosaltres que el diàleg i la negociació no tiri endavant, però tampoc caurem en l’error d’esperar eternament un gest per part del govern espanyol. Estem on no estàvem des de feia molt de temps, una negociació oberta de tu a tu govern espanyol – govern català; finalment han reconegut el conflicte polític, cosa que no havien fet mai, i com a mínim en volen parlar. Anirem veient on ens porta tot això, ara per ara els hem arrossegat fins a on no volien anar i fins a on no havien arribat mai.

A nivell municipal al 2022 se’ns gira feina i molts d’aquells projectes que teníem encallats començaran a tirar endavant. Veurem canvis en el poble i apuntalarem també alguns projectes de futur. Ja podem començar a parlar d’algunes realitats, al 2021 s’han destinat 620.000€ en ajudar a 28 entitats, a més de 200 famílies i a una cinquantena de comerços. S’ha començat a canviar les papereres del poble, es farà en dues fases 50 ara i 50 al juliol. En breu es renovaran els contenidors i a partir de l’1 de febrer també hi haurà modificacions en el calendari de recollida d’escombraries, recollida d’esporga, dos dies de trastos vells i deixalleria mòbil un cop al mes. Al cementiri s’ha creat un espai pel dol perinatal. S´ha  pintat i s’han posat llums LED a la pista annexa i al febrer ja hi haurà el projecte de cobertura i tancament, un tema molt interessant per a l’esport del nostre poble. S’han fet arranjaments i diverses actuacions a Can Jalpí. L’asfaltatge del passeig de Can Jalpí i la nova zona d’aparcaments a Torrent d’en Puig seran dues actuacions que en breu es començaran. A principis de  febrer començaran les obres de la rotonda d’entrada al poble i del tram final de la riera, unes obres que seran determinants en la millora de la mobilitat, la dinamització econòmica i la qualitat de vida de les veïnes i veïns d’Arenys de Munt.

Com veieu, comencem l’any amb força, empenta i il·lusió.