Arenys de Munt

BATEC ABRIL 2015
Fa anys que els republicans d’Arenys de Munt commemorem l’aniversari de la República Catalana del 14 d’abril de 1931. Enguany, el Sopar de la República l’organitzem a la Sala Municipal en un context especial: hi presentarem la llista electoral per a les eleccions municipals del proper mes de maig, i ens hi acompanyarà el diputat Joan Tardà.

Estem convocats a les urnes ben aviat, i en els nostres representants a l’ajuntament recaurà la responsabilitat de portar endavant la nostra vila en els pròxims quatre anys, la responsabilitat de continuar aquesta transformació i millora d’Arenys de Munt que amb ERC encapçalant el govern municipal està assolint moltes fites. La veritat, és que estem contents de la feina feta a l’ajuntament en només dos anys escassos al govern. Projectes transcendents per a Arenys de Munt han anat endavant i s’observen clarament al carrer. La feina de millora interna de l’ajuntament també repercutirà de mica en mica en una millor organització municipal. El canvi de dinàmiques en l’estil de governar, en les polítiques informatives, en el bon govern és evident per a nosaltres. I, subratllem-ho, tot el que hem fet conjuntament amb els socis de govern ho hem aconseguit sense augmentar impostos, sense endeutar-nos, pagant els proveïdors en menys de 20 dies i reduint el deute municipal. Sí, en aquest context hem posat llums pels carrers, rehabilitat espais municipals, augmentat molt els recursos destinats a benestar social, arreglat l'espai públic i els jocs infantils, col·laborat a la inserció laboral dels joves, replantat arbres pels carrers, urbanitzat la Riera, la plaça de l’Església, reformat el mercat municipal, etc. etc. doncs què més podem demanar? I sempre tenim present el que ja deia Aristòtil 350 anys abans de Crist: “Només hi ha una manera d’evitar la crítica: no fer res, no dir res, i no ser res”.
La candidatura d’ERC ja la tenim a punt. El dia 18 d’abril presentarem la llista electoral encapçalada per l’actual alcalde,  amb cares ja conegudes i de solvència demostrada en el món polític local, i també amb una important renovació, amb persones independents, no vinculades directament a la política, procedents d’àmbits diversos d’Arenys de Munt, amb moltes idees, il·lusió i compromís local i nacional.
Entre els 23 membres de la llista d’ERC hi ha gent diversa, gent amb moltes ganes d’implicar-se amb el projecte republicà i seguir fent avançar Arenys de Munt. Bons professionals, pencaires, responsables i implicats en el teixit associatiu de la nostra vila. Ens sentim especialment orgullosos de comptar amb la incorporació de joves a la nostra candidatura. En el moment que vivim, en el que la política està tan desprestigiada, aquests joves donen la cara i estan convençuts que la millor manera de canviar les coses és implicant-s’hi. Pel poble i pel país. Bravo!
La campanya electoral la farem austera, amb poca despesa. I obviant qualsevol confrontació amb altres forces polítiques, ja ho avancem. Sempre és millor sumar. Estem molt il·lusionats en explicar el nostre projecte per als propers quatre anys i, també, en posar en valor la feina feta i els compromisos acomplerts. Pot semblar que sempre costa explicar-se bé i fer arribar les propostes a l’electorat... però a ERC creiem que ja hem demostrat quin és el nostre tarannà al govern. Una part de la campanya, doncs, la tenim feta.
I un últim element de reflexió: les eleccions municipals del 24 de maig seran la primera volta de les eleccions del 27S. Mai hem estat tan a prop d’aconseguir  la independència de Catalunya. No en tinguem cap dubte, la independència comença als ajuntaments. I tots sabem que podem confiar en Esquerra Republicana de Catalunya tant per continuar millorant la nostra vila i com per construir un nou país per a tothom.