Arenys de Munt

BATEC MAIG 2015
Diu que fa anys que només una petita minoria ho volia. Avui dia, la immensa majoria dels ciutadans n’estan convençuts, i cada cop en som més. Els contraris, apel·len a l’efecte emocional: “si sempre hem estat així, perquè canviar-ho ara”. És més, fins i tot mantenen que és millor quedar-nos com estem, perquè intentant trencar amb l’estatus actual només provocarem divisió i crispació entre la ciutadania. Per contra, pel que s’ha vist en el reguitzell de consultes que s’han anat fent aquests anys, la majoria cada cop és més sòlida. Cada cop queda més clar per a tothom que s’ha d’aprofitar el potencial econòmic d’aquest canvi, envers de la penúria que ens espera si seguim com fins ara.

Us sona aquest discurs? Encara que us pugui sobtar, no estava parlant del procés independentista català, sinó del soterrament de la riera d’Arenys de Munt.

Crec que no enganyarem a ningú si diem que la majoria de nosaltres, en algun moment o altre de la nostra vida, hem estat contraris a cobrir la Riera. Ens ha dolgut perdre part dels trets identificatius del nostre municipi, part de les nostres arrels. Però també crec que si honestament es posa en una balança temes purament emocionals, envers la possibilitat de dinamitzar l’eix vertebrador del nostre municipi i convertir-ho en el nucli d’un poble amb un futur més prometedor, possiblement la balança es decanta a favor del canvi. Mica en mica, cada cop vam ser més els que vam fer aquesta reflexió.

Però independentment del que poguéssim pensar com a persones individuals, el que sí que ens hem d’exigir és respectar la voluntat democràtica de la majoria. Cada cop que es va preguntar als arenyencs què opinaven sobre el projecte, pràcticament 4 de cada 5 donaren suport a la re-urbanització de la riera. Ja m’agradaria a mi tenir una majoria tan àmplia al Parlament de Catalunya a favor de la Independència de Catalunya! I segurament la majoria de nosaltres només amb el 50% de vots més 1 a les eleccions del 27 de setembre ja la tiraríem endavant, oi?

Desitjo i espero que el mateix respecte a la democràcia i a la voluntat de les majories que demanem a Espanya quan parlem de la Independència de Catalunya, siguem prou madurs per exigir-nos-el a nosaltres al parlar de la Riera d’Arenys. Respectar les majories és un senyal de maduresa democràtica. El debat sobre el soterrament i la re-urbanització de la riera va ser difícil per a molts però ja feia anys que estava tancat. Cal reobrir velles ferides? O volem mirar al futur?

Si ens omplim la boca de democràcia, siguem els primers en donar exemple. Sapiguem guanyar, però sobretot sapiguem perdre. Sinó, no estem legitimats per exigir democràcia a ningú altre, siguin espanyols, catalans o arenyencs.

#FemPobleFemPaís