Arenys de Munt

Avancem, sí. No deixem d’avançar.
Descarrega en PDF Si volem posar-hi una mirada optimista no ens costarà gaire ni en l’àmbit local ni en l’àmbit nacional. Les dificultats en molts sectors derivades del context COVID- 19 es van resolent. Continuen havent-hi moltes coses a millorar, és clar, però avancem. L’atur registrat al quart trimestre del 2021 a Catalunya ha estat del 10,1% i la mitjana estatal ha estat del 13%. La taxa de creixement del PIB per al 2021 és del 2,4% a Catalunya, superant en 0,4 punts la taxa de la Comunidad de Madrid. Els tres primers trimestres del 2021 la inversió estrangera a Catalunya va créixer un 3% respecte el mateix període de l’any anterior... i podríem anar relatant indicadors positius, que ben segur que serviran de poca cosa a les 372 persones d’Arenys de Munt que estaven aturades a començaments d’any, però que serveixen de contrapès amb dades objectives a relats plens de negativitat que podem llegir en determinats mitjans de comunicació estatal i, també, en determinats autors que publiquen assíduament al Batec.

Ens agraden les mirades optimistes amb dades que les avalen. La pandèmia l’anem deixant enrere i això impacta positivament en molts més àmbits més enllà de l’econòmic. Tres exemples d’àmbits molt diferents: a Arenys de Munt, properament es reobrirà l’espai d’intercanvi a la deixalleria municipal, tornarem a posar fil a l’agulla al projecte Brigada Jove, i les comissions organitzadores de les tres Bredes per al proper estiu ja han començat a escalfar motors. Avancem.
I, per altra banda, continuem donant continuïtat a les actuacions alineades amb el Pla d’Actuació Municipal 2019-2023 en multitud d’actuacions de les que properament en farem un balanç públic: des de la distribució de targetes de bus gratuïtes T-Sènior, de les que se’n beneficiaran més d’un centenar de persones grans, fins a les actuacions culturals i de recuperació de la memòria històrica com el plafó amb l’itinerari sobre la Guerra de 1936 a 1939 instal·lat recentment a la plaça de Catalunya. Avancem.

I, entre els projectes rellevants, avui no podem deixar d’esmentar les obres del tercer tram de la urbanització superficial de la Riera complementat amb la rotonda a l’entrada d’Arenys de Munt. Les obres ja han començat i hem posat en marxa totes les eines que tenim a l’abast per minimitzar el destorb als veïns i les afectacions a la mobilitat. En un futur no massa llunyà tindrem el conjunt de la Riera ben urbanitzat. Avancem.
Però hem d’avançar més, tant en l’àmbit local com en el nacional. I en això estem. El president de la Generalitat Pere Aragonès va posar el títol d’”Avancem” a la conferència del 14 de febrer, primer aniversari de les eleccions a la Generalitat després de la inhabilitació del president Quim Torra i, entre moltes altre coses va dir que “cal activar de nou la mobilització popular en defensa dels grans consensos de la societat catalana i cal enfortir la unitat d’acció. Avancem a partir d’aquesta unitat d’acció”.

Avançar. Avançar. Avançar. No podem deixar d’avançar, sí, però sempre tocant de peus a terra.