Arenys de Munt

La importància del voluntariat
Descarrega en PDF El dia a dia dels regidors republicans de l’Ajuntament d’Arenys de Munt no dóna treva. Sempre hi ha nous projectes per tirar endavant, noves trobades amb la ciutadania o, perquè no dir-ho, noves crisis inesperades que requereixen de solucions urgents. Una feinada ingent, sens dubte, però una que no fem pas sols.
Per això és important parar un moment i agrair el treball impagable que fa molta gent anònima d’Arenys de Munt, al voluntariat en general i més concretament al sorgit arran de la pandèmia de la COVID. Arenys de Munt tradicionalment ha estat un poble solidari i empàtic però la pandèmia va fer que sorgís encara més fortament aquest esperit.

Fer voluntariat implica dedicar una part del teu temps lliure a fer gratuïtament una acció al servei de la comunitat. Per tant, no sempre implica donar diners sinó col·laborar mitjançant actes individuals per ajudar a un millor funcionament de la comunitat. Sovint, aquest voluntariat necessita el suport de l’administració, en el nostre cas de l’Ajuntament i més concretament del departament d’Acció Social.

Sense anar més lluny, arran de la COVID, és va organitzar un grup, que actualment encara està en funcionament, per poder donar suport a les persones grans que vivien soles, famílies monoparentals... que no tenien ningú i no podien anar a comprar, a la farmàcia... i va funcionar a la perfecció! Tan bon punt va sorgir la necessitat, havien aparegut voluntaris disposats a ajudar, de la mateixa manera que molts altres es van prestar per organitzar, de forma ràpida i eficient, un nombrós grup per a la confecció de mascaretes, que fins i tot vam poder fer arribar a residències i hospitals.

Tot i així, tampoc seria just centrar tot aquest escrit a la crisi del coronavirus, perquè, com dèiem, Arenys de Munt ha estat, és i serà un poble solidari. Actualment, en tenim un bon exemple amb la invasió d’Ucraïna, on han estat moltes les famílies que s’han posat en contacte amb la regidoria d’Acció Social per intentar ajudar de la millor manera que poguessin. Perquè us en feu una idea, Arenys de Munt ha enviat més de 2.500 kg cap a Ucraïna, entre productes alimentaris, d’higiene i sanitaris.

Ens ha tocat viure una època molt complicada a nivell social i ho estem gestionant el millor que sabem. Seguirem treballant per garantir una vida digne per a tots els vilatans, independentment del seu origen, ideologia o sexe, perquè creiem en la igualtat d’oportunitats per a tothom. I penseu que això us pot incloure també a vosaltres: no us faci vergonya demanar ajuda si us fa falta, perquè avui sereu vosaltres però demà podem ser nosaltres.

No voldríem acabar sense recordar que és cert que des de l’Ajuntament és més fàcil arribar a més gent, però no és menys correcte afirmar que sense l’ajuda altruista de totes les persones anònimes no seria tan fàcil arribar-hi. Que tothom vagi posant els seus granets de sorra és imprescindible per a poder arribar a tothom, i és per això que us volem donar les gràcies per ser-hi sempre. És per vosaltres, però sobretot també gràcies a vosaltres, que Arenys de Munt segueix avançant.