Arenys de Munt

Els republicans seguim treballant per millorar Arenys de Munt
Descarrega en PDF Portem anys treballant per millorar el nostre poble en diferents àmbits. Algunes vegades amb més encert que altres però amb esforç, humilitat, voluntat, bones intencions i professionalitat per fer d’Arenys de Munt un poble on estiguem orgullosos de viure.
Tot i que s’estan fent molts esforços des de totes les regidories, hem de ser realistes, som un poble petit, amb pocs recursos i no es pot fer tot el que voldríem amb la rapidesa que voldríem. Els terminis que ens marca la pròpia administració i la seva burocràcia, molt sovint fa complicat  poder fer feina al ritme que ens agradaria.

Aquest darrers anys, des de la regidoria d’esports, hem prioritzat el manteniment de les instal·lacions esportives, amb canvis de llums LED de les instal·lacions, canvi de calderes, canvi de portes d’emergència, megafonia, plafons de protecció de pistes, xarxes, pintura i el dia a dia del manteniment de les instal·lacions. Som conscients que encara queda molta feina per fer, però anem pel bon camí per seguir millorant les instal·lacions esportives del nostre poble per tal que els clubs puguin desenvolupar correctament les seves activitats.

Tenim redactats els projectes de la pista annexa del Torrent d’en Terra, la coberta de la tribuna del camp de futbol i el canvi de llum LED de les torres del camp de futbol, les millores accessibilitat del pavelló Torrent d’en Terra i altres millores que faran que les nostres instal·lacions esportives en un futur estiguin a l’alçada de les necessitats. Ara només ens cal aconseguir recursos per poder fer-los realitat  així com altres projectes que tenim previstos.

També hem dotat les entitats d’unes subvencions dignes, passant dels 10.000 € als 65.000 € aquest 2022 per ajudar-les en el seu dia a dia, poder afrontar nous reptes i ajudar-les després d’aquest anys complicats per culpa del Covid.
Des de la regidoria de Medi Ambient també hem fet un gran esforç en molts àmbits:  hem millorat la recollida selectiva; hem  reobert la Central de can Jalpí i hi hem planificat activitats els caps de setmana;  hem canviat les lluminàries dels fanals del poble i diverses instal·lacions municipals amb llums LED;  hem instal·lat plaques fotovoltaiques a l’escola bressol La Petjada i ben aviat en tindrem a l’escola Sobirans, a l’escola Sant Martí i al CAP.

Pel que fa a la recollida selectiva, sobrepassem els objectius europeus, ja que superem el 70 % en el porta a porta i hem de dir que  aquests resultats s’han aconseguit gràcies a la ciutadania i als comerços. Segons les dades estadístiques publicades per l’agencia de Residus de Catalunya, Arenys de Munt se situa en els municipis que millor reciclem de la comarca del Maresme i de Catalunya, i ara ens cal seguir treballant per millorar-ho i ho farem gràcies a la subvenció de 105.595€ que hem rebut de la Unió Europea mitjançant el programa Next Generation, per a implantar projectes de foment de la recollida de residus municipals.

També cal posar més esforços en millorar la gestió forestal del nostre municipi per a prevenir i minimitzar el risc d’incendis. Portem anys treballant en el manteniment de les parcel·les municipals i franges de les urbanitzacions, però encara queda molta feina a fer i cal que la fem entre totes les administracions, l’ajuntament i els particulars; entre tots hem de fer un esforç important  per a millorar la gestió forestal.
A finals d’any es tornaran a realitzar treballs de neteja a les franges i tenim la redacció del projecte per a fer tota la franja del casc urbà per la qual estem buscant finançament perquè sigui una realitat el 2023-24.

Ens cal seguir treballant per millorar Arenys de Munt, portem anys d’endarreriment en molts àmbits i sobretot millorar les infraestructures de carrers i manteniment d’edificis. Però amb la finalització de la urbanització de la riera i la rotonda que aquesta darrera dècada ha provocat la concentració de bona part dels recursos econòmics de l’Ajuntament en aquesta obra,  ens permetrà poder començar a posar els nostres esforços en la millora d’altres carrers, instal·lacions municipals i iniciar nous projectes que per manca de recursos esperen el seu inici.