Arenys de Munt

Encetem un any determinant en el futur d’Arenys de Munt

Josep Sànchez

Encetem un nou any, un 2022 que es materialitzaran molts dels compromisos que hem assumit el Govern Municipal d’Arenys de Munt i que estan recollits en el Pla d’Actuació Municipal. Les grans obres estratègiques d’Arenys de Munt -urbanització superficial de la Riera i la nova Rotonda d’entrada- seran determinants en la millora de la mobilitat, la dinamització econòmica i la qualitat de vida dels veïns i veïnes d’Arenys de Munt. L’any 2022 també ha de ser l’any per a l’obertura del Centre Cívic de Can Mallol de la Torre, un equipament que ens permetrà potenciar les activitats socioculturals i també aprofundir en noves polítiques formatives en àmbits tan diversos com l’emprenedoria, les arts plàstiques i la música.

Enguany acabarem projectes i encetarem de nous. Finalitzarem les obres de la darrera fase de l’Esplai de Jubilats, i encetarem la redacció dels avantprojectes de reforma integral de l’Avinguda Panagall i carrer de les Flors. L’any 2022 ja podrem veure els primers esbossos del que haurà de ser la nova residència municipal que volem construir a la parcel·la de Can Globus/Ca L’Espàrrec.
Tenim projectes immensos per davant, i portar-los a terme no és una tasca fàcil de fer. Calen molts recursos econòmics i humans, i malgrat el context pressupostari no és favorable -reducció d’ingressos per plusvàlues- ho podem fer. Anys de bona gestió econòmica en permet donar cobertura a inversions sense incrementar la pressió fiscal. El nostre compromís és posar els diners que siguin necessaris per donar cobertura a àmbits tan sensibles com el suport a les famílies vulnerables i la gent gran. Tenim estalvis, i tenim el deure d’utilitzar-los.

La millora de la netedat i l’endreça dels nostres carrers i places és un repte que veurem reflectit en una ampliació de la recollida selectiva a partir de febrer de 2022 i, entre altres coses, destaca la recollida l’orgànica tots els dijous i les papereres diumenges i festius. No podem creuar-nos de braços perquè tenim una limitació de personal de brigada. En volem més, i es farà notar amb les noves contractacions de serveis per a la neteja i el projecte brigada jove, que hem recuperat, per reforçar el manteniment de les vies públiques.

Som un poble exigent amb nosaltres mateixos: hem de posar tota la nostra capacitat econòmica i tècnica per ajudar a enfortir el teixit social i econòmic d’Arenys de Munt. Tenim el deure de complir amb allò que ens compromès a fer, som conscients de les dificultats per portar-ho a terme, però hem de treballar per fer-ho possible. L’any 2022 serà un any determinant en el futur d’Arenys de Munt.