Arenys de Munt

Totes les opinions

Josep Sànchez

Encetem un any determinant en el futur d’Arenys de Munt

Encetem un nou any, un 2022 que es materialitzaran molts dels compromisos que hem assumit el Govern Municipal d’Arenys de Munt i que estan recollits en el Pla d’Actuació Municipal. Les grans obres estratègiques d’Arenys de Munt -urbanització superficial de la Riera i la nova Rotonda d’entrada- seran determinants en la millora de la mobilitat, la dinamització econòmica i la qualitat de vida dels veïns i veïnes d’Arenys de Munt.

Josep Sànchez

Arenys de Munt avança amb més força

El deure d’un polític és fer allò que es va comprometre a fer, i en aquest sentit el govern d’Arenys de Munt estem treballant per complir amb els compromisos que hem assumit amb el poble, uns reptes que hem millorat escoltant i parlant amb els veïns i les veïnes d’Arenys de Munt, entitats, consells municipals, Consell del Poble i la resta de partits de l’Ajuntament, i que estan recollits en el Pla d’Actuació Municipal 2019-2023 (PAM).

Josep Sànchez

Ajudem-nos els uns als altres i ens en sortirem

Moment durs, gens fàcils per les famílies d’Arenys de Munt que tenen a éssers estimats ingressats a l’hospital, que no poden visitar als seus grans a la residència, pendents de l’evolució del seu estat de salut, pels autònoms i les petites empreses que viuen amb la incertesa i el neguit que suposa haver aturat la seva activitat econòmica, els comerços que han hagut de tancar, les famílies que encara han de pair la mort d’un familiar molt proper…  No fa ni 2 mesos, veiem molt de lluny com la pandèmia s’estenia per Àsia, assistíem a la cancel·lació del Mobile Word Congres de Barcelona amb retrets entre organitzadors i institucions, més preocupats per les conseqüències econòmiques que això comportava; era una ‘alarma infundada’.

Josep Sànchez

La vida no té preu #QuedatAcasa

No fa ni dues setmanes la majoria de nosaltres fèiem les nostres vides, atabalats, ocupats, veient de lluny allò que passava a la Xina, amb un certa tranquil·litat perquè semblava que no anava amb nosaltres, malgrat alguns ens alertaven que no seria així. Fins als darrers moments el missatge oficial era que no estàvem en zona de risc. No fa ni dues setmanes no paràvem a pensar quant preciosa és la vida ordinària, la rutina de cada dia.

Josep Sànchez

Encetem l’any amb energies renovades per fer avançar Arenys de Munt

Encetem l’any amb energies renovades i moltes ganes de treballar per fer realitat el que hem demanat als reis d’Orient per aquest 2020. Començar les obres del nou edifici de la cooperativa. Habitatge social. Licitar les obres de la Riera. Reforçar la neteja i el manteniment de les vies públiques amb més personal. Posar fil a l’agulla en el servei de transport a l’hospital de Mataró. Millorar el servei de transport públic amb menys esperes.

Josep Sànchez

No podran empresonar els nostres anhels de llibertat

Avui al vespre ens hem concentrat centenars de persones davant l’ajuntament per mostrar el nostre rebuig contra una sentència ignominiosa. No només han sentenciat injustament 9 persones innocents, volen empresonar les nostres il·lusions, volen empresonar els anhels de llibertat de tot un país, volen empresonar els nostres drets fonamentals i polítics. Ho volen fer però no podran, perquè no poden empresonar tot un poble.

Josep Sànchez

Respectem-nos, recuperem l’esperit d’Arenys de Munt

Arenys de Munt no som perfectes, som una mica abrandats i vehements defensant les nostres diferències ideològiques i personals. De vegades les discussions són apassionades i els punts de vista semblen enrocats, però som bona gent, malgrat les nostres coses de ‘família’ tenim molt clar que quan l’objectiu és el país, fem pinya. Arenys de Munt tenim consciència nacional, ho hem demostrat quan ha calgut en moments transcendentals de la nostra història recent; des de l’enderroc del monument dels caiguts a la primera consulta sobre la independència el 13 de setembre de 2019, tot just fa 10 anys.

Esperit crític

Som una societat molt ocupada, cada dia més ocupada. Tenim pressa, poc temps lliure, doncs volem gaudir amb la família, els amics, el temps que ens resta del dia després de treballar. No deixem espai a la reflexió. Les xarxes socials hi ajuden, estan dissenyades per complaure’ns, relacionar-nos amb persones i grups que són afins a la nostra visió del món;  no volen que patim, ens volen feliços tenint la raó.

Canvi, Empatia i Qualitat humana

El el món està en constant canvi. Hi ha canvis tecnològics que permeten noves formes de treball, noves estructures organitzatives, apareixeran noves necessitats dels clients. El futur serà d’aquells que tinguin capacitat d’adaptar-se als canvis. Hi ha persones que ho tenen clar, són aquells que s’adapten i innoven, i en canvi, d’altres es resisteixen a canviar, de fet, no volen que canviï res, són un grup privilegiat que domina el sistema econòmic i polític.