ERC Badalona

Totes les notícies

Esquerra Republicana presenta el seu pla de govern per la ciutat: Badalona 2021-2040

Esquerra Republicana ha presentat aquest vespre el seu pla de govern 2021-2040, en un acte celebrat al Teatre Margarida Xirgu de Badalona. La Conferència ha comptat amb la participació i els suport de la Secretària General Adjunta d’Esquerra, Marta Vilalta, així com amb la diputada Ana Balsera, que ha conduït l’esdeveniment. El projecte, ha estat explicat pel portaveu dels republicans a Badalona, Alex Montornès, que l’ha sintentitzat en 6 eixos principals: drets socials, educació i cultura, emergència climàtica, impuls econòmic, modernització de l’Ajuntament i la visió de comarca. El pla de govern consta de dues parts. Una diagnosi en profunditat de la situació actual de Badalona on s’analitzen les desigualtats entre els nostres barris, l’emergència habitacional, la situació del teixit productiu, la fortalesa i mancances en educació, salut, esports o cultura o l’impacte de la crisi climàtica, entre d’altres. I una projecció de la ciutat cap a les properes dècades en base als Objectius de Desenvolupament Sostenibles (ODS) que fixa l’Agenda 2030 de Nacions Unides. En total es defineixen més de 184 objectius transversals, inclusius, ambiciosos i mesurables. Aquests objectius van acompanyats de 250 mesures, algunes a aplicar de forma immediata i d’altres que han de tenir un impacte a mig i llarg termini. Alex Montornès ha insistit en la necessitat “d’impulsar un canvi a Badalona, perquè som majoria. I des d’Esquerra Republicana volem obrir un camí ben ample on hi càpiga tanta gent com sigui possible per una transformació que afecti a tothom”. El portaveu republicà també ha destacat que “volem construir espais d’entesa i de consens amb la resta de forces de progrés, la societat civil i el conjunt de la ciutadania de Badalona.” El líder dels republicans s’ha referit a la situació actual de Badalona “exigim la dimissió d’Albiol i si no ho fa per responsabilitat, nosaltres serem responsables i el farem fora” i dirigint-se als grups municipals presents a l’acte “us oferim aquest Pla de Govern per complementar-lo amb els vostres en aquest govern que volem construir plegats.

Esquerra Republicana Avancem considera que Albiol queda inhabilitat per seguir exercint d’Alcalde

Esquerra Republicana Avancem considera molt greu la informació publicada aquest matí per La Sexta i el País que relacionen en Xavier Garcia Albiol amb la gestió d’una societat a Belice, activa durant el seu primer mandat com Alcalde de Badalona. Pels republicans aquesta revelació dels Papers de Pandora inhabilita Albiol per seguir exercint un càrrec públic i, per tant, Alcalde de la ciutat. En aquest sentit els republicans es posen a disposició de construir una alternativa valenta amb visió transversal que interpeli tota la ciutat en aquesta hora greu. Una alternativa que ha d’afrontar les urgències de Badalona en un context de postpandèmia i que encarrili un nou rumb. En declaracions d’Alex Montornès, portaveu del grup municipal d’ERC Avancem, “es tracta d’un fet molt greu, el millor que podria fer en Xavier Garcia Albiol és presentar la seva dimissió immediata per respecte als badalonins i les badalonines” i ha afegit que “el nostre únic motiu de ser és estar al servei de Badalona. Treballem sempre amb qui vulgui construir una alternativa que retorni el rumb a Badalona, la il·lusió i l’esperança”.

Esquerra Republicana aprova un projecte de ciutat amb l’horitzó al 2040

L’assemblea dels republicans ha aprovat aquest vespre el document després d’un any de treball Esquerra Republicana farà un acte públic a mitjans d’octubre per presentar el projecte a la ciutat Esquerra Republicana ha aprovat aquest vespre la seva proposta de ciutat des d’ara i fins el 2040. El document és fruit de les reflexions que els republicans van concloure de la Conferència Municipal que va tenir lloc el juliol de 2020 arrel del fracàs del Ple d’investidura que va permetre el retorn del Partit Popular al capdavant de la institució. El projecte de ciutat aprovat per l’Assemblea d’Esquerra Republicana, consta de dues parts. Una diagnosi en profunditat de la situació actual de Badalona on s’analitzen les desigualtats entre els nostres barris, l’emergència habitacional, la situació del teixit productiu, la fortalesa i mancances en educació, salut, esports o cultura o l’impacte de la crisi climàtica, entre d’altres. I una projecció de la ciutat a les properes dècades en base als Objectius de Desenvolupament Sostenibles (ODS) que fixa l’Agenda 2030 de Nacions Unides. En total es defineixen més de 190 objectius transversals, inclusius, ambiciosos i mesurables. Aquests objectius van acompanyats de 240 mesures, algunes a aplicar de forma immediata i d’altres que han de tenir un impacte a mig i llarg termini. El document resultant ha estat fruit de diversos debats interns i d’un procés d’esmenes molt participat que ha superat les 170 aportacions. La cloenda de l’Assemblea ha anat a càrrec de l’Oriol López, nou secretari de Coordinació Municipal i Ciutats Grans d’Esquerra Republicana a nivell Nacional, que ha posat en valor aquest projecte elaborat a Badalona com una eina imprescindible per a qualsevol municipi que vulgui mirar el futur. Els republicans presentaran La Badalona 2040, en un acte obert als partits polítics, les entitats i la ciutadania que hi estigui interessada a mitjans d’octubre. Alex Montornès, president d’Esquerra Republicana a Badalona, ha explicat que “bevem de l’experiència dels companys i les companyes que ens han precedit per proposar, de forma humil i modesta, un salt qualitatiu en el debat polític de Badalona.

Esquerra Republicana Avancem dona tot el suport al club de bàsquet Sant Josep

Davant la complicada situació del Club de Bàsquet Sant Josep, Esquerra Republicana i Avancem donen tot el seu suport a un dels clubs històrics del bàsquet badaloní, per tal de trobar una solució que permeti garantir la seva existència.  Els republicans denuncien que el govern municipal del PP, després de moltes promeses al club, no ha estat capaç d’oferir cap sortida alternativa al Sant Josep. Esquerra considera que una entitat com el Sant Josep, referent de l’esport a la ciutat, ha de poder donar continuïtat a la tasca esportiva que desenvolupa des de fa dècades, en un espai adequat per dur-la a terme. ERC Avancem, exigeix al govern municipal que es posi a treballar fent propostes serioses i realistes i no només promeses buides de contingut. En aquest sentit, el grup republicà, es posa a disposició del club i del govern de Badalona, per poder assolir una sortida digna pel Sant Josep.  Anna Lara, presidenta del grup municipal republicà ha assegurat que: "tenim un govern del Partit Popular que quan estava a l'oposició feia promeses buides de contingut. Ara és molt urgent que treballi en propostes viables i alternatives perquè el club pugui entrenar i competir.” En aquest sentit, “nosaltres ens posem a disposició del club i del govern de Badalona per assolir una sortida digna pel Sant Josep", ha reclamat la regidora republicana.

Esquerra Republicana acusa de deixadesa al govern municipal per no fer cap proposta d’ordenances fiscals i pressupost ordinari

El govern del PP encara no ha explicat quina serà les seva proposta d’ordenances fiscals, malgrat les promeses de crear, al mes de gener, una comissió al respecte. Tampoc ha parlat de les bonificacions que vol aplicar ni del pressupost per aquest any 2021. El grup d’ERC Avancem manifesta la seva preocupació perquè el govern de la ciutat continua sense fer cap mena de proposta a l’oposició tot i restar pocs mesos per acabar l’any. Esquerra, considera que el govern, més preocupat per la propaganda i interessos partidistes, va tard i no està fent la feina que li pertoca. Malgrat l’estat d’emergència en el qual ha viscut Badalona els darrers temps, tampoc hi ha cap proposta de bonificacions sobre la taula. Això, juntament amb la baixa inversió per habitant que reben els badalonins i badalonines des del seu Ajuntament, no ajuda a pal·liar la ja prou complicada situació de moltes famílies de la ciutat. D’altra banda, el setembre de 2020, es va aprovar una moció a proposta d’Esquerra, però amb el consens de la resta de grups municipals, on es proposava actualitzar les mesures fiscals ambientals a Badalona. D’això tampoc se n’ha tornat a parlar.   El portaveu del grup municipal d’ERC Avancem, Alex Montornès, ha afirmat que “el govern del Partit Popular ens fa pensar en el Dia de la Marmota. Just fa un any reclamàvem treballar les ordenances fiscals, és a dir, els ingressos. El govern es va despertar tard i no les va poder aprovar al Ple. Sembla que enguany repeteixen la jugada. Mentrestant la ciutat segueix sense rumb en mans dels de sempre”.

Esquerra Republicana Avancem s’oposa a la construcció de les pantalles acústiques que ADIF vol construir a la Rambla de Badalona

Els darrers dies ha aparegut als mitjans de comunicació, que la companyia pública estatal ADIF ha expropiat terrenys a l’Ajuntament al voltant de la via del ferrocarril, a l’espai de la Rambla/Santa Madrona (a la zona de les Escoles Minguella), per tal de construir unes pantalles acústiques de 4 metres d’alçada. L’obra generaria un impacte molt negatiu a l’espai, en tant que l’alteraria greument en el seu conjunt. Cal recordar que la Rambla és un espai emblemàtic de la ciutat i que està protegida amb la qualificació de Bé Cultural d’Interès Local. La construcció d’unes pantalles representaria l’aixecament d’un mur que trencaria l’harmonia arquitectònica i el sentit d’un dels centres neuràlgics de Badalona. El govern municipal del PP ha comunicat aquest fet a l’oposició en els darrers dies, acompanyant-ho d’una proposta de moció conjunta que s’aprovarà en un Ple extraordinari, que se celebrarà el proper 2 de setembre.Els republicans, però, lamenten que el govern municipal no hagi informat a l’oposició amb prou temps.  Per la seva banda, ADIF, ha implementat mesures sense cap mena de consensens i sense tenir en compte altres alternatives. Així doncs, els republicans, assenyalen que només s’ha pensat en dur a terme mesures correctives però cap de preventiva, lamentant la poca consideració envers el territori, per part de l’empresa estatal. El grup d’ERC Avancem recorda que si aquests tema s’hagués treballat amb més temps, potser s’haurien trobat alternatives per disminuir el soroll que genera el tren i que no comportessin un impacte negatiu per a la Rambla. Alhora, els republicans, assenyalen que la millor pantalla acústica per evitar el soroll són els arbres i que falten més de 20 palmeres per replantar. En aquest sentit, el portaveu republicà Alex Montornès ha afirmat que: «Aquesta decisió unilateral d’ADIF és inacceptable. Fa molt anys que exigim diverses millores com el manteniment de les escales mecàniques de l’Estació de Rodalies, l’accés pel costat mar o els diversos forats que tenen les tanques de les vies del tren pel seu pas per Badalona i que són un perill.

Esquerra Republicana considera totalment insuficients les mesures en matèria d’habitatge del govern del Partit Popular

El grup municipal d’ERC Avancem considera que qualsevol avenç per reduir la llista d’espera de la mesa d’emergència és positiu Els republicans consideren massa poc ambicioses les polítiques d’habitatge del Partit Popular i insisteixen en la necessitat de desenvolupar un Pla Local d’Habitatge Davant de l’anunci del Partit Popular d’un total de 9 habitatges aconseguits per reduir la llista d’espera de la mesa d’emergència que afecta unes 160 persones, els republicans consideren positiu el fet que les persones i les famílies que portaven molt temps esperant un habitatge assequible ja hi puguin accedir. Tanmateix, consideren que es tracta d’una mesura totalment insuficient per solucionar les grans necessitats de Badalona en matèria d’habitatge. El grup republicà considera que la notícia es troba lluny de la cessió de 256 pisos de la SAREB que va anunciar el govern popular fa un any. Un avenç en comptagotes que deixa clara la prioritat propagandística del Partit Popular, atès que a dia d’avui encara no s’ha cedit cap habitatge. En aquest sentit, el grup municipal d’ERC Avancem exigeix al govern del PP més responsabilitat i que deixi de governar a cop de titulars mediàtics. I afegeix que calen mesures que donin resposta a  l’emergència habitacional.  Anna Lara, presidenta del grup municipal d’ERC Avancem, ha afirmat que “cal que el govern del Partit Popular afronti d’una vegada per totes el greu problema de l’habitatge i prengui mesures més contundents a curt, però també a llarg termini. Com per exemple desenvolupar el Pla Local d’Habitatge per a Badalona i reforçar amb més recursos l'Oficina Local d’Habitatge en tant que organisme que aglutina totes les polítiques i recursos en matèria d’habitatge a la nostra ciutat”.

Esquerra Republicana denuncia el bloqueig del Partit Popular al projecte de la Mobba

El grup municipal d’ERC Avancem va proposar obrir un període de 6 mesos per bastir un projecte compatible amb la plaça i la preservació d’una part de l’edifici com a Centre Cultural El Partit Popular va anunciar que l’enderroc començaria el juliol després de negar-se a obrir el debat de ciutat Ahir el grup municipal ERC Avancem va constatar que arribant a la meitat del mes d’agost, les obres d’enderroc de la Mobba encara no han començat. El govern del Partit Popular s’havia compromès diverses vegades en públic a iniciar les obres durant el juliol després de mentir als veïns i les veïnes sobre el posicionament de la majoria de grups de l’oposició. A instància del grup Salvem la Mobba, el grup municipal ERC Avancem va proposar, al Ple de febrer, obrir un període de 6 mesos per fer un debat entre govern, oposició, veïns i societat civil sobre el futur de l’edifici de la Mobba. Un edifici que pels republicans hauria de ser compatible amb el projecte de la plaça que sempre han defensat i destinat a la creació d’un Centre Cultural. El juny, el PP i el PSC van menystenir la proposta de declarar la Mobba Bé Cultural d’Interès Local (BCIL) malgrat els informes favorables de la Generalitat de Catalunya i del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya. El Ple de juny, l’Alcalde va anunciar que l’enderroc començaria el mes de juliol. Albiol sempre s’ha negat a obrir el debat sobre la qüestió i ha sostingut que l’enderroc s’havia endarrerit a causa de l’oposició. Una afirmació que és falsa atès que el Ple municipal mai ha pres cap decisió sobre la qüestió. Manel Sorribas, regidor del Grup Municipal d’ERC Avancem, ha explicat que el juliol “l’Alcalde va enviar una nota informativa als veïns i les veïnes explicant que s’havia començat a treballar l’enderroc de l’edifici, però avui aquestes obres sembla que no han començat”. Sorribas ha insistit a fer mà estesa al govern municipal per parlar la qüestió, no mentir als veïns i trobar una solució que doni resposta a la preservació de l’edifici amb finalitats culturals i la plaça que fa tant temps que el barri reclama.

Esquerra Republicana - Avancem considera molt positiu el retorn de Joel Joan als escenaris badalonins

Els republicans consideren que la rectificació del Partit Popular confirma l’intent de vet polític El grup municipal d’ERC Avancem ha exigit la dimissió de la regidora de Cultura a la reunió d’aquest matí de Badalona Cultura La polèmica viscuda aquesta setmana sobre el vet del Partit Popular a la participació d’en Joel Joan a la programació teatral de la ciutat ha acabat aquest matí amb la rectificació del govern local. La reunió de Badalona Cultura, empresa municipal responsable de la gestió dels teatres públiques, ha rectificat la decisió del govern d’Albiol a vetar l’obra “El Gran Comediant” als escenaris badalonins. Els republicans consideren que aquest fet demostra l’intent de censura del Partit Popular a l’actor per motius ideològics i han insistit que la programació de Badalona Cultura ha de basar-se sempre en criteris tècnics i artístics, mantenint sempre la qualitat de la programació que ha caracteritzat aquesta institució cultural de Badalona. Manel Sorribas, el representant del grup municipal d’ERC Avancem a Badalona Cultura, ha denunciat l’autoritarisme i el sectarisme del Partit Popular i ha exigit la dimissió immediata de la regidora de Cultura, Amanda Feria, i la reprogramació de l’obra. Una petició que ha estat compartida per la resta de grups de l’oposició. El portaveu dels republicans, Alex Montornès, ha dit aquest matí que “davant la censura, els badalonins i les badalonines exigim més cultura. Tenim uns grans professionals a Badalona Cultura, deixem-los fer la seva feina i dediquem la política a invertir més recursos a fer créixer la cultura a la nostra ciutat”.