ERC Badalona

Totes les notícies

Esquerra Republicana organitza una Jornada Municipalista a Badalona per debatre sobre seguretat, habitatge, cultura, cohesió social a través de l’esport i el model de ciutat   La jornada ha comptat amb la participació, entre altres, de la diputada al Parlament Ana Balsera i el cap de llista a Badalona, Alex Montornès. Aquest diumenge 15 de gener ha tingut lloc, al Centre cívic Can Cabanyes, la Jornada municipalista d’Esquerra Republicana a Badalona.  Després de la benvinguda a càrrec de la presidenta local, Olga Gàmez, diversos experts han dinamitzat debats sobre seguretat, habitatge, cultura i cohesió social a través de l’esport. Les conclusions que se n’han extret ajudaran a enriquir i enllestir el programa electoral dels republicans per a les eleccions municipals del proper mes de maig. L’acte ha comptat amb la presència de la diputada al Parlament de Catalunya, Ana Balsera que ha destacat: “la importància de Badalona a la regió metropolitana i l’impuls que l’eix roig del republicanisme tindrà a les properes eleccions municipals”. Finalment Alex Montornès, candidat a l’alcaldia de Badalona i actual primer tinent d’alcalde, ha explicat el model de ciutat que el grup municipal porta treballant des de fa temps i que ja està implementant des del govern de la quarta població del país.   En aquest sentit, Montornès, ha reblat: “Cal posar punt i final a més d'una dècada perduda de la Badalona gris, acomplexada i desesperançada per obrir l'etapa de la Badalona en color, ambiciosa i de l'esperança. Esquerra Republicana és el millor partit per liderar la ciutat ja que aquesta només avançarà si hi ha un govern fort. És amb nosaltres que això es donarà per què hem vingut a transformar, hem vingut a fer política i a deixar enrere les polítiques de sempre, dels de sempre “   Badalona, 15 de gener de 2023

Esquerra Republicana acorda incorporar una aportació de 3 milions d’euros per a l’Espai CACI als Pressupostos Generals de l’Estat

L’arribada de la Fundació CIM-UPC a l’edifici de la CACI ja es troba més a prop de ser una realitat gràcies a la negociació pressupostària del grup parlamentari d’Esquerra Republicana al Senat. Les darreres hores, el grup parlamentari d’Esquerra Republicana al Senat ha fet un pas important a favor de la negociació pressupostària amb la incorporació de diverses esmenes transaccionades. Entre aquestes, es troba la incorporació de 3M€ per a la creació de l’Espai CACI. L’abril passat, l’Ajuntament de Badalona, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Fundació CIM-UPC van arribar a un acord per convertir l’antiga CACI en un centre d’investigació tecnològic, de docència universitària i formació professional, d’emprenedoria i un espai de fabricació digital obert a la ciutadania. L’aportació dels 3M€ dels Pressupostos Generals de l’Estat s’afegeixen a la inversió de 3,5M€ que ja va aprovar l’Ajuntament de Badalona el juny passat i farà que el projecte de la CACI sigui una realitat. Àlex Montornès, primer tinent d’alcalde de Badalona, ha valorat molt positivament la notícia: “Els darrers mesos hem treballat intensament per trobar el finançament per a la CACI amb converses amb la Generalitat i amb el grup parlamentari d’Esquerra Republicana al Parlament, al Congrés i al Senat. Portar la fundació CIM UPC permet donar un ús tecnològic a un edifici emblemàtic per a la nostra ciutat i impulsar, des de Badalona, diferents aplicacions de la tecnologia d'impressió 3D, que serà clau per la ciència en el futur”. Alhora, ha posat en valor que el projecte permetrà que la UPC s’implanti a la ciutat. Els republicans badalonins destaquen la importància que té aquesta esmena, en tant que permetrà fer realitat el projecte. A més garantirà la col·laboració permanent entre la UPC, la Fundació CIM, Reactivació Badalona i l’Ajuntament de Badalona. La Ley de Presupuestos Generales del Estado (LPGE) tot just comença a tramitar-se.

Àlex Montornès, candidat d’Esquerra Republicana a l’alcaldia de Badalona

A la presentació, el cap de llista ha estat acompanyat pel líder republicà Oriol Junqueras i per la diputada Ana Balsera   Aquesta tarda ha tingut lloc, a la plaça de Plana, l’acte de presentació d’Àlex Montornès Torrecillas com a cap de llista d’Esquerra Republicana de Catalunya a les eleccions municipals del proper 2023 a Badalona.  L’esdeveniment, que ha agrupat unes 250 persones ha comptat amb la presència del líder republicà, Oriol Junqueras, que, prèviament, ha pogut saludar una gran nombre de veïns i veïnes que li han traslladat impressions i comentaris sobre les necessitats de la ciutat i alguns de reptes que haurà d’afrontar els propers anys. També han volgut acompanyar al candidat dels republicans a Badalona, diversos dirigents del partit com Oriol López, secretari de política municipal, la diputada Ana Balsera, el secretari general d’interior Oriol Amorós, el director dels Serveis Territorials del Departament de la Presidència a Barcelona David Agustí, el director general del SOC Juanjo Torres o diversos regidors i caps de llista dels municipìs veïns, entre altres. Així com entitats de la societat civil com la FAVB, la Federació de Dones, Restarting BDN, CCOO, UGT, FEB-PIMEC, Cambra de Comerç, Badalona Capaç, FAMPAS, Bdn Restauració, la Coordinadora veïnal del Besòs, l’exalcaldessa Maite Arqué o Òmnium, entre altres.   Després de la benvinguda a càrrec d’Ana Balsera, el candidat, actual primer tinent d’alcalde de Badalona, ha explicat el seu projecte per a la ciutat els propers anys, donant continuïtat al fil argumental que ja va exposar el passat mes d’octubre, quan va detallar el full de ruta titulat La Badalona de 2040.  Entre altres afirmacions, Montornès ha demanat a la ciutadania “suport per ser l’alcalde que liderarà el projecte col·lectiu de transformació social, econòmica i ambiental de la Badalona del segle XXI”. Alhora ha deixat clar que ho farà “ pensant en les persones, en la prosperitat econòmica, adaptant la ciutat al canvi climàtic i tot això mentre recuperem una ciutat de qualitat i amb serveis d’excel·lència per a tothom” i, sobretot, pensant en una ciutat que “posi sempre les persones al centre”.

Es presenta “Badalona amb molt de gust” un programa per potenciar la restauració i convertir-la en actiu de l’oferta turística de la ciutat

El primer tinent d’alcaldia, Àlex Montornès, ha assenyalat que aquest ha de ser un espai de trobada que ha de permetre teixir estratègies compartides que beneficiïn el mateix sector i la imatge turística de Badalona Convertir la gastronomia i la restauració en un actiu de l’oferta turística de Badalona és un dels objectius del programa “Badalona amb molt de gust” que avui ha presentat el primer tinent d’alcaldia i regidor de l’Àmbit d’Impuls de Ciutat i Reconstrucció Covid de l’Ajuntament de Badalona, Àlex Montornès. “Badalona amb molt de gust” és un programa que vol ser una eina de suport i potenciació del sector de la gastronomia i la restauració. En aquest sentit, es vol donar a conèixer i impulsar la cuina local, apostant per la restauració de cuina singular i d’elaboració pròpia, reconeixent la qualitat, l’atenció i el bon servei. "Badalona amb molt de gust" vol convertir la restauració i la gastronomia en un actiu turístic més, tractant de convertir-lo en un motiu de visita a la ciutat i de fidelització dels mateixos badalonins i badalonines. Impulsat des del Departament de Turisme de l'Ajuntament de Badalona, el programa vol comptar en una primera fase amb un destacat nombre d'establiments de restauració adherits per poder realitzar accions transversals de promoció turística. L’objectiu és doble: ajudar a millorar la competitivitat dels mateixos negocis i, a la vegada, reforçar la imatge turística de Badalona. L’adhesió des d’avui mateix, voluntària i gratuïta, implica l’assumpció d’uns compromisos i requisits mínims consensuats amb el sector. La primera fase del programa va destinada al sector de la restauració, per ampliar-se posteriorment a la resta de segments gastronòmics com el sector de bars, gelateries, pastisseries, etc. Es preveuen una sèrie d'accions com la creació d'una guia de restaurants; tractaments específics en web; promoció en xarxes socials, participació en vídeos de promoció de la ciutat vinculades a la gastronomia; participació en actes, presentacions i o fires sectorials, etc.

Esquerra Republicana valora molt positivament l’increment del nombre d’habitatge social que es podrà dur a terme a l’ARE de Sant Crist

Àlex Montornès destaca la feina feta pel grup municipal republicà i espera que representi una millora substancial per al barri El passat 26 d’abril la Comissió de territori de Catalunya, va aprovar definitivament la modificació del planejament de l’àrea residencial estratègica (ARE) de Sant Crist, a petició del Consorci, integrat per l’Incasol i l’Ajuntament de Badalona L’objectiu del canvi és incrementar el nombre d’habitatges amb protecció que s’hi podran construir i adaptar l’ordenació de l’ARE al projecte constructiu del lateral de la C-31. A Badalona s’hi preveuen dues ARE, la de l’Estrella i la de Sant Crist, situada al nord-oest de la ciutat. En aquest darrer cas, es preveien construir 176 habitatges, tots amb algun règim de protecció. La modificació aprovada eleva fins a 215 el nombre de pisos protegits per donar resposta a les necessitats d’accés a un habitatge assequible, sense incrementar el sostre total del planejament vigent. A més de contribuir al reequilibri social, també es vol consolidar el barri de Sant Crist en la seva façana a la C-31, generant espai públic de qualitat i esponjant tota l’àrea. Aquesta modificació és el tràmit previ i necessari per tal que el Consorci iniciï l’expedient d’expropiació del sector. La nova ordenació tindrà un front d’illes obertes que alternarà edificis alineats a la C-31 i als carrers perpendiculars amb uns espais verds de nova creació. També es generaran dos nous pols d’activitat en el barri de Sant Crist situant en els extrems de l’ARE unes illes on es combinen zones verdes, equipaments i sostre residencial. D’una banda, es dibuixa una gran zona verda a l’extrem sud-oest del sector, confrontant la rambla de Sant Joan i es reurbanitzarà la zona verda existent a l’extrem nord-est del sector, a la cantonada entre els carrers de la Selva i d’Àgueda Mompel. Es disposen quatre petites zones verdes al llarg de l’àmbit, entre el carrer de Góngora i el carrer d’Àgueda Mompel, dotant el barri de nous espais lliures de proximitat per als veïns i fent-lo més permeable.

El primer tinent d’alcaldia, Àlex Montornès, ha donat la benvinguda a les 105 noves persones contractades a través dels Plans d’Ocupació Treball i Formació de l’Ajuntament de Badalona

L’objectiu de la iniciativa és que les persones, que s’incorporaran aquest mes de maig, millorin la seva ocupabilitat amb l’adquisició d’aptituds i competències derivades de la pràctica laboral Durant aquest mes de maig han començat a treballar les 105 persones que es trobaven en situació d’atur i que han estat contractades a través dels Plans d'Ocupació Treball i Formació impulsats per l’Ajuntament de Badalona i el Servei d’Ocupació de Catalunya. El perfil de les persones contractades correspon a les tres línies d’actuació impulsades: – Línia MG52: s’ha contractat a 35 persones de 52 anys, o més, que estaven en situació d'atur i inscrites com a demandants d'ocupació no ocupades (DONO). – Línia PANP: consta de 39 places per a persones aturades inscrites com demandants d’ocupació no ocupades (DONO) en risc de caure en situació d'atur de llarga durada, no perceptores de prestació per desocupació, entenen com a mínim 6 mesos inscrites a l’atur, en un període de 18 mesos anteriors a la data de presentació de l’oferta d’ocupació. – Línia PRGC: contractació de 31 persones en situació d'atur inscrites com a demandants d'ocupació no ocupades (DONO), destinatàries de la renda garantida de ciutadania. Les persones contractades treballaran fins al mes d’abril de 2023 desenvolupant diferents tasques (auxiliars administratius, ordenances, operaris de manteniment, operaris de jardineria, paletes, lampistes, pintors, un xofer de camió, manyà soldador, agents d'informació, dinamitzador de noves tecnologies i dinamització comercial). Durant tot aquest període rebran un acompanyament amb l’objectiu de millorar la seva ocupabilitat amb l’adquisició d’aptituds i competències, tant professionals i tècniques, com personals i transversals. El primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Badalona, Àlex Montornès, ha donat la benvinguda als nous treballadors aquest dilluns al matí en un acte celebrat al Badalona Centre Internacional de Negocis (BCIN).

El nou Hotel Marina Badalona obre les portes al públic amb 50 treballadors, un 50% contractats a través de l'IMPO

L'establiment hoteler de quatre estrelles està situat al costat del port de la ciutat, té 14 plantes i 181 habitacions Aquest dijous ha tingut lloc l'acte d'obertura del nou Hotel Marina Badalona del grup Sallés Hotels, situat a l'avinguda d’Eduard Maristany, tocant al port de la ciutat. L'establiment hoteler té una categoria de quatre estrelles i disposa de 181 habitacions distribuïdes en les seves 14 plantes. També ofereix tres opcions de restauració, cinc espais de diverses mides per a reunions empresarials o celebracions, una àrea termal i diverses terrasses, entre les quals destaca la situada a la part més alta amb unes vistes de 360 graus sobre el litoral i la ciutat. El nou hotel vol ser una nova referència per al turisme a Badalona i pretén oferir als visitants, a més de les vistes del port, del litoral i de la ciutat, experiències lligades a la cultura local com ara visites a espais com el Museu o activitats nàutiques al port. Pel que fa al seu interior, de caràcter contemporani, predomina el color blanc i els detalls de fusta, prenent com a inspiració el Mediterrani i els diversos elements nàutics. En la seva relació amb l’entorn més proper, cal destacar que ja s’ha obert a la ciutadania la plaça exterior que comunica el passeig Marítim amb el port de Badalona, un nou espai singular on destaquen les fileres de palmeres. D’altra banda, la propietat de l'hotel i l'Ajuntament van signar un conveni que ha permès que una part del personal contractat sigui de la ciutat i que, en les futures incorporacions, l'empresa tingui a la seva disposició la borsa de treball de l'Institut Municipal de Promoció de l’Ocupació (IMPO) per seleccionar a les persones que s'ajustin als llocs de feina vacants. En l'acte d'obertura d'aquest matí han participat representants de la propietat i de la direcció del grup Sallés Hotels, així com l’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro; el primer tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit d’Impuls de Ciutat i Reconstrucció COVID, Àlex Montornès i la regidora de l’Àrea de Cultura i Mobilitat; Anna M.

El primer tinent d’alcaldia, Àlex Montornès, demana la retirada de les vies del tren de la primera línia de la costa i la implementació de mesures a llarg termini per protegir el litoral badaloní

Les platges representen un dels principals atractius turístics de la ciutat i un espai molt valorat per la ciutadania de Badalona     El primer tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit d’Impuls de Ciutat i Reconstrucció COVID de l’Ajuntament de Badalona, Àlex Montornès, ha reclamat quan falten poques setmanes per al començament de la temporada de platges que “Generalitat i Estat actuïn de manera urgent per recuperar part de la sorra perduda durant els darrers temporals i que ha fet retrocedir o desaparèixer diferents trams de les platges de la ciutat”. Montornès ha demanat aquesta solució urgent, però també actuacions a mitjà i llarg termini que “passen, entre altres factors, per la retirada de primera línia de la costa de les vies del ferrocarril i el seu trasllat per l’interior de la ciutat”.    El primer tinent d’Alcaldia s’ha reunit aquest dilluns 25 d’abril amb els responsables de l’Hotel Miramar, situat a la Rambla de Badalona davant la platja i amb més de 75 anys d’història, dins de les trobades habituals amb el sector turístic per conèixer les seves inquietuds i necessitats i impulsar plans i actuacions que accelerin la seva recuperació després de la pandèmia de la Covid-19.     Àlex Montornès ha remarcat que “des de l’Ajuntament no apostem per un turisme només de platja i treballem per potenciar altres valors culturals i naturals com el Museu de Badalona o la Serralada de Marina”, però, ha afegit, “és evident que la pèrdua de sorra i les conseqüències dels temporals a les platges i a la façana litoral és una de les preocupacions més importants perquè afecta un dels atractius més valorats de la ciutat de Badalona, tant pels mateixos badalonins i badalonines com pels visitants”.    El primer tinent d’alcaldia ha reclamat “celeritat” i que s’actuï “en totes aquelles solucions que exposin els experts per evitar de manera natural la regressió de les platges”. En aquest sentit, ha demanat de “fer un front comú amb els municipis del Maresme, i si cal amb el lideratge de Badalona, per aconseguir a llarg termini la retirada de les vies del tren de la primera línia de la costa i recuperar aquest espai i consolidar un litoral més lliure de barreres”.

L’Ajuntament de Badalona i la UPC signen un acord d’intencions per crear un espai de coneixement tecnològic i de fabricació digital, a l’antiga fàbrica de la CACI

L’objectiu d’aquest acord és convertir l’espai de l’antiga fàbrica CACIen un centre de coneixement científic i tecnològic orientat a l’R+D+I en l’àmbit de la Indústria 4.0, la manufactura avançada i la fabricació digital     L’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro; el primer tinent d’alcaldia i regidor de l’Àmbit d’Impuls de Ciutat i Reconstrucció COVID, Àlex Montornès; el rector de la UPC, Daniel Crespo, i el director general de la Fundació CIM, José María Cabrera, han signat avui un acord d’intencions per convertir l’espai de l’antiga fàbrica de la Compañía Auxiliar del Comercio y la Industria (CACI), de Badalona, en un centre de coneixement científic i tecnològic orientat a l’R+D+I en l’àmbit de la Indústria 4.0, la manufactura avançada i la fabricació digital, incloent processos, materials, sostenibilitat i economia circular    La fabricació o manufactura avançada consisteix a fer servir coneixements i tecnologia innovadora per produir productes complexos i millorar els processos a fi de reduir els residus, la contaminació, el consum de materials i l'ús d'energia. La robòtica, la impressió 3D i 4D, la intel·ligència artificial i la computació d'alt rendiment per a la modelització i simulació també són elements importants en la fabricació avançada. Els dos reptes importants de la fabricació avançada són: la digitalització i el canvi cap a una producció més sostenible des del punt de vista mediambiental. Donar resposta a aquests reptes suposa crear un espai orientat a la transició industrial.  El projecte per crear un centre de manufactura avançada està alineat amb l'origen de la CACI (indústria manufacturera) i amb la necessitat de conservar i protegir l'arquitectura industrial de referència, com ja s'ha fet amb la rehabilitació exterior d’aquest edifici emblemàtic, que ara recobrarà una nova vida convertint-se en un centre de recerca en Indústria 4.0.    La iniciativa es concep també com un espai de coneixement per a la ciutadania, que permetrà comprendre aspectes clau de la societat transformada per la innovació tecnològica, alhora que possibilitarà experimentar-ho directament.