ERC Badalona

Més enllà de les paraules en els discursos, la realitat és que el govern en minoria del PP no té cap voluntat per construir grans consensos de ciutat amb els grups de l’oposició.

El govern del PP ha anunciat per aquesta setmana la presentació del Pla per la Reactivació Econòmica de Badalona i un Pla d’Actuació per a les Platges.

Els republicans van conèixer l’existència del Pla de Reactivació Econòmica a través de les xarxes socials, mentre que el segon, que es vol fer públic aquest matí en una roda de premsa amb l’oposició, va ser explicat en una reunió el dijous de la setmana passada.

En declaracions de l’Alex Montornès, portaveu d’ERC Avancem-MES, “lamentem la falta d’interès del govern del PP per treballar consensos de ciutat amb l’oposició. Treballa per la via de la imposició i pretén utilitzar l’oposició en actes de màrqueting per legitimar-se” i ha afegit que els republicans consideren imprescindible que es recuperin les taules de treball entre govern i oposició per tractar conjuntament les mesures per fer front a la crisi social i econòmica pel COVID-19.

Unes taules de treball que ja s’havien posat en marxa en el govern de PSC-Comuns a proposta d’ERC Avancem-MES. Des de l’inici de la crisi, el grup republicà ha defensat la creació de comissions formades pel govern, l’oposició i els principals actors socials i econòmics de Badalona que, en base a una bona diagnosi, puguin implementar mesures urgents pel curt, mig i llarg termini.

En aquestes taules de treball que ja s’havien iniciat, el PP no va mostrar una actitud cooperativa. ERC Avancem-MES va fer diverses propostes tant en l’àmbit social com l’econòmic com eximir a les famílies de Badalona del pagament de les escoles bressol públiques de la ciutat mentre duri la quarantena a causa del COVID-19, flexibilitzar el cobrament dels impostos i taxes municipals, un Pla d’ajuts al comerç local, la creació d’una partida de 5M€ en reactivació social o ajuts en l’habitatge entre d’altres.

Mots clau
: COVID-19 PP