ERC Badalona

Esquerra Republicana denuncia, al Ple municipal d’avui, la sentència de 5 anys de presó contra Marcel Vivet i referma el seu suport a l’activista badaloní

Al Ple d’aquesta tarda es presentarà una moció de suport a Marcel Vivet, sentenciat a 5 anys de presó i 2000 euros de multa per l’Audiència Provincial.

El text rebutja la sentència i referma el seu suport a l’activista badaloní, que continua defensant la seva innocència davant l’acusació d’agredir a un mosso d’esquadra durant una manifestació el 29 de setembre de 2018 a Barcelona.

Davant d’una acusació sense més proves que el testimoni del propi agent, els republicans mostren el seu rebuig a la sentència, que consideren absolutament desproporcionada i transmeten el seu suport al Marcel i als seus familiars i amics.

El grup d’ERC Avancem considera que cal treballar, també, des del govern de la Generalitat, per tal de trobar una solució que garanteixi que tothom es pugui expressar i manifestar amb absoluta llibertat, sense tenir en compte les seves idees, i que es protegeixin els drets fonamentals de tota la ciutadania. Alhora que emplaça al govern de la Generalitat a retirar-se com a acusació particular de totes les causes obertes per l’exercici del dret a la lliure manifestació.

“El que li està passant al Marcel és absolutament injust, però com ja sabem, no serà ni la darrera ni l’única persona perseguida per les seves idees polítiques. Ara mateix hi ha 3000 represaliats i represaliades per motius polítics als Països Catalans. No ho podem permetre!” apunta el portaveu d’ERC Avancem, Alex Montornès, que destaca que “des del nostre grup farem tot el que ens sigui possible per evitar aquest disbarat, conscients que els nostres companys al govern també hi estan treballant.”

Mots clau
: Marcel Vivet