ERC Badalona

Esquerra Republicana denuncia la construcció d’un mur sense permisos a les casetes del pou de Dalt de la vila

Foto AVV Dalt la Vila
Recentment, l’AVV. de la Dalt de la Vila ha denunciat que un fons d’inversió privat, que ha adquirit les casetes del pou del carrer Quintana Alta, està construint un mur amb blocs de formigó que vulnera un element patrimonial protegit i que, a més, no disposa de cap mena permís per fer-ho.

Davant d’aquests fets, el grup d’ERC-Avancem assenyala la innacció del govern municipal davant una vulneració flagrant d’un element arquitectònic singular que està protegit i que no pot ser alterat d’aquesta forma. De fet, tal i com expliquen els veïns i veïnes, en reconeixement a la singularitat d'aquest conjunt es va aprovar un planejament derivat del Pla Especial Urbanístic i es va declarar el jardí zona de verd privat protegit. Aquest fet comporta que siguin necessaris un seguit de permisos si s’hi ha de fer cap intervenció.

En aquest sentit, el portaveu republicà, Alex Montornès, ha afirmat que “no podem permetre que una joia com és el barri de Dalt de la Vila perdi més elements patrimonials dels que ja ha perdut. Badalona no es pot permetre maltractar encara més el ric patrimoni cultural que ha arribat als nostres dies sense alteracions. Ens sembla lamentable que el govern municipal no faci res davant d’una barbaritat com aquesta.”