ERC Badalona

Esquerra Republicana denuncia el bloqueig del Partit Popular al projecte de la Mobba

El grup municipal d’ERC Avancem va proposar obrir un període de 6 mesos per bastir un projecte compatible amb la plaça i la preservació d’una part de l’edifici com a Centre Cultural

El Partit Popular va anunciar que l’enderroc començaria el juliol després de negar-se a obrir el debat de ciutat

Ahir el grup municipal ERC Avancem va constatar que arribant a la meitat del mes d’agost, les obres d’enderroc de la Mobba encara no han començat. El govern del Partit Popular s’havia compromès diverses vegades en públic a iniciar les obres durant el juliol després de mentir als veïns i les veïnes sobre el posicionament de la majoria de grups de l’oposició.

A instància del grup Salvem la Mobba, el grup municipal ERC Avancem va proposar, al Ple de febrer, obrir un període de 6 mesos per fer un debat entre govern, oposició, veïns i societat civil sobre el futur de l’edifici de la Mobba. Un edifici que pels republicans hauria de ser compatible amb el projecte de la plaça que sempre han defensat i destinat a la creació d’un Centre Cultural.

El juny, el PP i el PSC van menystenir la proposta de declarar la Mobba Bé Cultural d’Interès Local (BCIL) malgrat els informes favorables de la Generalitat de Catalunya i del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya. El Ple de juny, l’Alcalde va anunciar que l’enderroc començaria el mes de juliol.

Albiol sempre s’ha negat a obrir el debat sobre la qüestió i ha sostingut que l’enderroc s’havia endarrerit a causa de l’oposició. Una afirmació que és falsa atès que el Ple municipal mai ha pres cap decisió sobre la qüestió.

Manel Sorribas, regidor del Grup Municipal d’ERC Avancem, ha explicat que el juliol “l’Alcalde va enviar una nota informativa als veïns i les veïnes explicant que s’havia començat a treballar l’enderroc de l’edifici, però avui aquestes obres sembla que no han començat”. Sorribas ha insistit a fer mà estesa al govern municipal per parlar la qüestió, no mentir als veïns i trobar una solució que doni resposta a la preservació de l’edifici amb finalitats culturals i la plaça que fa tant temps que el barri reclama.