ERC Badalona

Esquerra Republicana presenta el seu pla de govern per la ciutat: Badalona 2021-2040

Esquerra Republicana ha presentat aquest vespre el seu pla de govern 2021-2040, en un acte celebrat al Teatre Margarida Xirgu de Badalona.
La Conferència ha comptat amb la participació i els suport de la Secretària General Adjunta d’Esquerra, Marta Vilalta, així com amb la diputada Ana Balsera, que ha conduït l’esdeveniment.

El projecte, ha estat explicat pel portaveu dels republicans a Badalona, Alex Montornès, que l’ha sintentitzat en 6 eixos principals: drets socials, educació i cultura, emergència climàtica, impuls econòmic, modernització de l’Ajuntament i la visió de comarca.

El pla de govern consta de dues parts. Una diagnosi en profunditat de la situació actual de Badalona on s’analitzen les desigualtats entre els nostres barris, l’emergència habitacional, la situació del teixit productiu, la fortalesa i mancances en educació, salut, esports o cultura o l’impacte de la crisi climàtica, entre d’altres. I una projecció de la ciutat cap a les properes dècades en base als Objectius de Desenvolupament Sostenibles (ODS) que fixa l’Agenda 2030 de Nacions Unides. En total es defineixen més de 184 objectius transversals, inclusius, ambiciosos i mesurables. Aquests objectius van acompanyats de 250 mesures, algunes a aplicar de forma immediata i d’altres que han de tenir un impacte a mig i llarg termini.

Alex Montornès ha insistit en la necessitat “d’impulsar un canvi a Badalona, perquè som majoria. I des d’Esquerra Republicana volem obrir un camí ben ample on hi càpiga tanta gent com sigui possible per una transformació que afecti a tothom”. El portaveu republicà també ha destacat que “volem construir espais d’entesa i de consens amb la resta de forces de progrés, la societat civil i el conjunt de la ciutadania de Badalona.”

El líder dels republicans s’ha referit a la situació actual de Badalona “exigim la dimissió d’Albiol i si no ho fa per responsabilitat, nosaltres serem responsables i el farem fora” i dirigint-se als grups municipals presents a l’acte “us oferim aquest Pla de Govern per complementar-lo amb els vostres en aquest govern que volem construir plegats. El canvi és possible perquè som majoria. És l’hora del diàleg. Només ens cal treballar plegats. Perquè o aprenem a treballar junts o fracassarem sols.”

Marta Vilalta, ha posat en valor la importància del pla de govern elaborat des de Badalona com una eina imprescindible: “Ens trobem en un moment de canvi. En el qual volem transformar el país i deixar de fer les coses com les han fet, fins ara, els de sempre. I així ho exemplifica, també, el projecte de Badalona”.

Els republicans obriran una ronda de de trobades amb les entitats de la ciutat per poder parlar i complementar el document que han presentat avui.

Enllaç al document: