ERC Badalona

La Cavalcada de Reis torna a Badalona amb mesures sanitàries per garantir la seguretat de la ciutadania

La Cavalcada de Reis de Badalona es tornarà a celebrar aquest dimecres 5 de gener amb diverses mesures sanitàries per tal de garantir la seguretat de tota la ciutadania. Seguint els protocols establerts, tots els participants i assistents a la celebració que tinguin més de sis anys hauran de portar posada en tot moment la mascareta. També es demana que sempre que sigui possible les bombolles de convivència es mantinguin juntes deixant la distància de seguretat amb les altres persones. Els membres de la comitiva reial, inclosos els tres Reis d’Orient, portaran també la mascareta.

A més, un dispositiu de 30 agents de Guàrdia Urbana s’encarregarà de la seguretat de l’esdeveniment i treballarà perquè aquestes mesures es compleixen. Els efectius policials comptaran amb la col·laboració d’una desena de voluntaris de Protecció Civil i dels tècnics municipals que participen en l’acte. Per fer més fàcil el compliment de les mesures sanitàries, en part del recorregut es retiraran contenidors per fer els carrers més amples.

Amb l’objectiu d’evitar les grans aglomeracions i afavorir que la gent porti en tot moment la mascareta, enguany les carrosses dolces no llençaran caramels. No obstant això, per garantir que tots els infants de la ciutat tenen llaminadures, s’han habilitat diversos punts de la ciutat on es podran recollir els caramels durant aquest dimarts i demà dimecres.

Per a la Cavalcada d’aquest any, l’Ajuntament de Badalona ha reservat un espai per als infants amb diversitat funcional a la plaça de Josep Cortines des d’on podran gaudir de tota la cavalcada.  També hi haurà dues persones que interpretaran en llenguatge de signes, tant en castellà com en català, els missatges que es vagin difonent des de les carrosses. Els intèrprets, que estaran situats darrere de la comitiva del rei Baltasar, formen part de la Llar de Sords de Badalona.

Aquestes mesures han estat detallades per  l’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro, i la regidora de Cultura i Mobilitat, Anna Maria Lara, durant  la visita que han fet aquest matí a l’espai on s’estan preparant les carrosses que demà recorreran els carrers de la ciutat. L’alcalde ha explicat que “des del Govern municipal hem treballat perquè demà els badalonins i badalonines gaudeixin d’una cavalcada màgica i segura”.

Anna Maria Lara ha destacat que “enguany introduïm una novetat molt important reservant un espai per als infants amb diversitat funcional, ja que per primera vegada podran gaudir des d’una àrea delimitada de l’acte més màgic de la ciutat”. La regidora de Cultura i Mobilitat ha explicat que “des del Govern municipal tenim el ferm compromís d’incorporar espais i elements que facilitin la presència i participació de tothom en els actes de ciutat”.

La Cavalcada de Reis és un espai d’unió de la ciutat i compta amb la participació i el treball de bona part del teixit social i cultural de Badalona format per les diverses entitats teatrals, de dansa, esportives i de caràcter social.