ERC Badalona

El darrer Ple de l’any aprova les ordenances fiscals per al 2017 i demana l’anul·lació dels consells de guerra del franquisme

El dimarts 20 de desembre es va celebrar el darrer Ple ordinari de l’any a la nostra ciutat. La sessió, presidida per l’alcaldessa Dolors Sabater, va comença amb un minut de silenci per les víctimes de la violència contra les dones i per les morts a causa dels atemptats terroristes dels darrers dies.

La part resolutiva va aprovar la rehabilitació de la masia de can Trias, en perill de desaparèixer. La recuperació d’aquest element patrimonial és una vella reclamació de l’Associació de Veïns de Dalt de la Vila, que finalment es veurà atesa. A Bufalà (c. Biscaia) va tirar endavant la construcció de més habitatge protegit i una millora a nivell urbanístic de la zona.

Una de les fites importants d’aquest Ple va ser l’aprovació, amb els vots favorables dels partits del govern i el PSC, de les Ordenances Fiscals per al 2017, que congelen impostos i taxes municipals, com per exemple l’IBI, per a la major part de la ciutadania.

En l’apartat de mocions, el govern municipal es va comprometre a elaborar unes ordenances que regulin les associacions de consumidors de cànnabis de Badalona, sempre que no s’estigmatitzin i vulnerin drets col·lectius. Amb aquesta iniciativa es pretén disposar d’una eina al servei de les polítiques de salut pública que comptatibilitzi drets i garanteixi la convivència de tots els ciutadans.

Finalment es va aprovar una moció en suport de l'anul·lació dels sumaríssims del franquisme i la repressió contra les dones durant aquest període. El text feia especial menció a la badalonina Carme Claramunt, afusellada, entre altres acusacions, de formar part d’ERC i Estat Català i ser independentista.