ERC Badalona

Esquerra Republicana mostra la seva preocupació davant l’amenaça del Partit Popular de suspendre la Festa Major d’Agost

Ahir el grup municipal d’ERC Avancem i la  Coordinadora d'Entitats Badalonines de Cultura Tradicional i Popular Catalanes (COENBACU) es van reunir per valorar la situació de la Festa Major d’Agost a partir de les declaracions que l’Alcalde va realitzar al “Cafè d’Idees”, d’RTVE, on afirmava que si la situació de la pandèmia no millorava, s’hauria de deixar la Festa per un altre any.

Els republicans recorden al govern local que el PROCICAT preserva l’activitat cultural i permet les activitats amb mesures, tanmateix, consideren que després d’un any i mig de pandèmia ja hi ha l’experiència suficient per preservar i adaptar els actes culturals a la situació que vivim. A més recorden que precisament les entitats de Badalona van ser capdavanteres al país amb la recuperació de les Festes de Maig just fa uns mesos i van ser referent per molts altres municipis catalans que estan mantenint les seves activitats però adaptant-les a les indicacions del PROCICAT.

Esquerra Republicana i Avancem posen de relleu que l’any 2012, el Partit Popular ja va intentar suprimir les festes d’estiu. Arrel d’aquesta amenaça el Ple va aprovar una moció per declarar la Festa Major d’Agost patrimoni cultural de la ciutat i va establir que les decisions que afectessin a la festa es prendrien sempre de forma consensuada amb les entitats de cultura popular.
Mots clau
: Festa Major Agost