Bages

Totes les notícies

Foto: Àlex Guerrero / Regió7

Esquerra Republicana sol·licita respostes sobre el sistema de seguretat ERTMS i les inversions a la línia R4

La portaveu d'Esquerra Republicana al Senat, Mirella Cortès, ha registrat una bateria de preguntes sobre l'estat d'implementació del sistema de seguretat ERTMS a la línia R4 després que, el passat 15 d'agost, un error en la senyalització de la gestió de les agulles de les vies de l'estació de Rodalies de Renfe a Manresa va estar a punt de provocar un accident entre dos combois que es van trobar cara a cara sobre els mateixos raïls. El tren que circulava direcció Manresa procedent de Barcelona anava amb retard sobre l'horari previst i es va trobar amb el comboi que sortia de l'estació de Manresa el qual, per un error de senyalització, s'havia desviat cap a la via incorrecta. Afortunadament, ambdós combois van poder frenar. L'incident va provocar l'aturada dels trens i que els passatgers haguessin d'esperar a ser desallotjats i traslladats. La llarga espera va fer que molts optessin a arribar al seu destí a peu. L'incident també va afectar la circulació entre trens de les línies R4 i R12. En aquest sentit, des d'Esquerra Republicana s'ha sol·licitat respostes al Ministeri de Transports i ADIF sobre l'estat dels sistemes de seguretat ERTMS a la línia R4 i quan està prevista la seva implementació. També es demana sobre els protocols d'actuació i si es considera que aquesta va ser la correcta, a més, d'obtenir informació sobre si el Govern espanyol creu que la inversió realitzada a la línia R4, entre el tram Manresa-Terrassa, és l'adequada. A continuació podeu llegir el llistat complet de preguntes: 1. Quin és el motiu que va provocar aquesta situació? 2. Està implantat el sistema de seguretat ERTMS a la línia R4, a Manresa? 3. Si no està implantat el sistema de seguretat ERTMS a la línia R4, a Manresa, per quan està prevista la seva implantació? Quin és el sistema que s'utilitza a l'actualitat? 4. Considera el Govern i ADIF que es van activar els protocols d'actuació al trasllat de passatgers després d'aquest incident? En cas afirmatiu, com? A cas negatiu, per què? 6.

Àdria Mazcuñan encapçalarà de nou la candidatura per ERC a l’alcaldia de Sant Fruitós de Bages

La secció local d'Esquerra Republicana a Sant Fruitós de Bages ha escollit Àdria Mazcuñan i Claret com a candidata a l'alcaldia per les properes eleccions municipals del 2023. En una sessió assembleària amb el 91% de vots favorables, la militància ha reelegit Àdria Mazcuñan perquè continuï encapçalant el projecte republicà al municipi durant els pròxims quatre anys. L'actual alcaldessa de Sant Fruitós, ha agraït la confiança i suport de la militància. Àdria Mazcuñan ha fet èmfasi a la feina feta des de la secció local i s'ha mostrat il·lusionada per tenir l'oportunitat de poder continuar treballant pel municipi. "Vull renovar l'alcaldia per poder consolidar tota la feina feta durant aquests anys i poder continuar treballant amb i per a les persones", ha afirmat. Aquesta serà la tercera ocasió que Àdria Mazcuñan encapçalarà la llista republicana. La primera vegada ho va fer el 2015 quan va entrar a l'Ajuntament com a portaveu del Grup Municipal d'ERC.

L’alcalde de Sallent, Oriol Ribalta, és reelegit per encapçalar la llista d’ERC a les eleccions municipals del 2023

La secció local d'Esquerra Republicana a Sallent ha escollit, aquest dimecres al vespre, el candidat a l'alcaldia per les eleccions municipals del 2023. En una sessió assembleària extraordinària i en el marc d'un procés de votació intern, Oriol Ribalta ha estat reelegit per les bases del partit. Ribalta, de 27 anys, ha destacat que el seu compromís continua intacte i que té la il·lusió i la força del primer dia. El candidat republicà ha remarcat la feina de la secció local d'ERC Sallent des del 1991 i ha agraït al conjunt de l'equip de govern el seu suport i dedicació per governar en base els valors republicans. També ha fet un extens balanç de legislatura i ha parlat dels reptes de futur i ha demanat que "no penseu només en allò que hem fet, sinó en tot allò que encara ens queda per fer". L'actual alcalde de Sallent ha deixat clar que "avui volem continuar liderant un projecte de poble transformador i inclusiu. Fem un pas ferm endavant per continuar teixint Sallent i ho volem fer amb totes i tots vosaltres".

Marta Viladés i Ribera, reelegida cap de llista d'ERC a l'alcaldia de Súria

La surienca Marta Viladés i Ribera encapçalarà la llista d'Esquerra Republicana a Súria per a les municipals del maig del 2023 després que la militància republicana hagi ratificat per unanimitat, en assemblea local, la seva candidatura. Aquesta serà la segona vegada que Viladés es presenta com a candidata a l'alcaldia del municipi bagenc. Actualment, és vicepresidenta al Consell Comarcal del Bages i treballa de professora de secundària de ciències. Va estudiar ciències ambientals i sempre ha estat vinculada a Súria i a gran part de les seves entitats com per exemple el Foment Cultural i les que considera l'ànima del poble de Súria. L'actual regidora i portaveu del Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Súria, ha agraït a la militància el suport rebut per encapçalar un projecte que "ha de ser transformador" i que estarà liderat per "un equip amb força, motivat i que té les idees clares". "Sola no podré fer-ho. Som un equip de persones valentes, amb empenta i amb moltes ganes de poder arribar a tot arreu i tenir mil orelles, mil ulls i mil arguments per ser l'alternativa solvent al govern actual. Tenim un projecte sòlid, engrescador i transformador de veritat per a Súria", exposa. Com a actual cap de l'oposició, la candidata republicana assegura que durant els tres anys de l'actual legislatura, ERC ha demostrat ser "una oposició ferma i coherent en moltes ocasions i sempre sent fidels amb el programa que ens vam presentar i amb els valors que representem" i afegeix que la feina feta durant tot aquest període "ens reforça a nivell d'experiència per a encarar amb garanties aquest repte". "Després de tres anys amb un govern sense rumb en gran part de les polítiques municipals, ara vull encapçalar un projecte guanyador divers i inclusiu per al municipi de Súria. Com més diversitat abracem, més transformador serà el programa i amb més garanties podrem fer front a les necessitats actuals i futures del nostre poble," ha conclòs Viladés.

Foto: Àlex Guerrero / Regió7

Alba Pérez: "Un any és poc, però, si es treballa fort i de valent, pot donar per a molt, i volem fer-ho"

La republicana Alba Pérez va ser nomenada nova alcaldessa de Navarcles en substitució de Josep Maria Feliu Jordi Escudé - Regió7 | 27.06.2022 Enllaç entrevista Alba Pérez Subirana (Navarcles, 1989) va ser investida el 10 de juny nova alcaldessa de Navarcles. Tot just feia un any que havia entrat a l’Ajuntament com a regidora, però fa temps que és militant d’ERC i ja té un bagatge al darrere com a membre fundadora de la JERC al municipi, des d’on ha fet política durant anys. De fet, quan només en tenia 12 «ja em mirava debats i seguia el dia a dia parlamentari», i ara veu la política municipal «com una bona manera de servir el poble». Fins que no s’hi ha posat, havia treballat des dels 18 anys al sector privat, darrerament en una administració de loteria. Com assumeix el repte de l’alcaldia quan només fa un any que és regidora? Amb força i amb ganes perquè estic molt acompanyada per l’equip de govern, i això em fa sentir valenta. És un orgull poder dedicar la meva feina i el meu temps al poble. De fet, els seus vincles amb la política venen de lluny. Per què no va fer el salt abans? Primer vaig voler treballar i conèixer la política de base a través de la JERC, perquè el dia que m’arribés l’oportunitat de fer el pas, em sentís preparada i segura. Què la va fer decidir? Des que vaig entrar de regidora vaig prendre un compromís amb el municipi i el mantinc de manera ferma. Per això, quan Josep Maria Feliu va haver de fer un pas al costat, vaig considerar que no podia renunciar a la possibilitat d’assumir l’alcaldia. Potser ningú més hi estava disposat? Tenim un acord de govern que diu que l’alcaldia recau en Ara Navarcles com a força més votada, i des del partit es va considerar que era una bona opció que l’encapçalés jo. Veient que els companys hi creien i la força que em van transmetre des del primer moment, em vaig decidir. El mateix Feliu la va animar? Sí. L’he tingut sempre al costat, i durant tot un any hem treballat de la mà.

Raül Romeva visita el Bages per conèixer projectes i iniciatives d'entitats i associacions de la comarca

El vicesecretari de Prospectiva i Agenda 2030, Raül Romeva, s'ha desplaçat aquest passat dimarts, 21 de juny, a la comarca del Bages amb motiu de les visites que l'exconseller desenvolupa al llarg del territori català per conèixer projectes i iniciatives d'entitats, empreses, associacions i col·lectius en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030. La matinal s'ha iniciat amb una reunió amb la Denominació d'Origen Pla de Bages, a l'Espai Artium - Celler Cooperatiu d'Artés, per conèixer la tasca de l'associació que té el propòsit de donar valor als vins del territori bagenc i que actualment treballa per recuperar les varietats perdudes i la identitat del patrimoni. Romeva ha estat acompanyat de l'alcalde d'Artés, Enric Forcada i el conseller comarcal de Turisme, Agustí Comas. Seguidament, l'exconseller s'ha desplaçat a Manresa per trobar-se amb l'Associació d'Empresaris Bufalvent per a conèixer el Projecte Manresa en Simbiosi (Indústria Circular del Bages) i altres iniciatives de l'entitat. A la reunió, que ha comptat amb diversos empresaris i empresàries del polígon, hi ha assistit l'alcalde de Manresa, Marc Aloy; el diputat al Parlament i alcalde de Cardona, Ferran Estruch; la presidenta d’ERC Bages, Marta Viladés i la regidora d'Ocupació, Empresa i Coneixement a l'Ajuntament de Manresa, Cristina Cruz. Finalitzada la matinal, Romeva ha assistit a una trobada amb alcaldies, portaveus de GM i altres representants d'Esquerra Republicana a la comarca. El programa de la tarda ha inclòs una visita a la Casa Flors Sirera per la Solidaritat i la Pau i reunió amb entitats en l'àmbit de la cooperació, cultura de la pau i interculturalitat, que han pogut explicar la tasca que fan i reflexionar conjuntament sobre els reptes actuals i com afrontar-los des dels municipis. Mariona Homs, secretària general ERC Catalunya Central i regidora Acció i Inclusió Social; Jamaa Mbarki, regidor Nova Ciutadania i Cooperació i Marta Viladés, han estat presents en la trobada.

Mar Osete, cap de llista d’ERC a Sant Joan de Vilatorrada per a les municipals del 2023

Mar Osete i Márquez ha estat escollida per encapçalar la llista d'Esquerra Republicana a Sant Joan de Vilatorrada en les properes eleccions municipals del 2023. L'elecció de la candidata republicana ha tingut lloc en el transcurs d'una assemblea local en què s'han sotmès a votació dues candidatures, la d'Osete i la de Marc Güell, essent aquesta primera l'escollida per la militància. L'actual portaveu del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan ha volgut agrair "als companys i companyes la confiança rebuda per poder encetar aquest nou repte amb entusiasme i molta força". Osete es presenta al capdavant de la llista republicana acompanyada d'un "equip fort i cohesionat" amb l'objectiu de "millorar el benestar i la qualitat de vida dels santjoanencs i santjoanenques en tots els àmbits i disminuir les desigualtats per esdevenir un Sant Joan de Vilatorrada més just". “Volem un municipi que vetlli per la millora del medi ambient. Un municipi feminista, inclusiu i que treballi per mantenir les tradicions i la cultura municipal de la mà de les nostres entitats”, ha assegurat la cap de llista. "El projecte que tenim per a Sant Joan no constarà només de les propostes del nostre grup, sinó que part del seu gruix sortirà d'escoltar als veïns i veïnes. Ells i elles hi tenen molt a dir. Tots han de ser una part activa dels projectes i la seva opinió és imprescindible", ha destacat la candidata i ha afegit la importància de les trobades amb associacions, entintats, empreses, comerços, col·lectius o persones a títol individual que “ens ajudaran a aconseguir la millora desitjada". Mar Osete té cinquanta anys i és mare de dos fills. És diplomada en Graduat Social i treballa a l'empresa privada. Aquesta serà la tercera vegada que formarà part de la llista d'Esquerra Republicana. L'any 2015 ho va ser com a número 3 i va formar part de l'equip de govern durant quatre anys com a regidora d'Educació. El 2019 va ser segona a la llista republicana i actualment és una de les tres regidores d'ERC a l'oposició.

Sílvia Oliva i Pando, escollida candidata republicana al Pont de Vilomara i Rocafort

La Secció Local d'Esquerra Republicana del Pont de Vilomara i Rocafort ha escollit per unanimitat a Sílvia Oliva i Pando com a cap de llista de les eleccions municipals del 2023. Oliva, de 46 anys i mare de dos fills, surienca de naixement, però “vilomarenca de cor”, viu al municipi del Pont de Vilomara i Rocafort des de fa 18 anys. És graduada en moda i confecció, i també en administració. Oliva té experiència en l'àmbit polític com a presidenta de la Secció Local d'Esquerra Republicana del Pont de Vilomara i Rocafort i com a secretària de Feminismes d'ERC Bages. La cap de llista republicana valora molt positivament tota la tasca que han fet els seus companys i companyes a l'oposició de l'Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort en les dues legislatures que Esquerra Republicana té representació al consistori: "continuaré treballant dia a dia, per tots els pobles, totes les urbanitzacions i totes les zones que conformen el nostre municipi, tal com s'ha fet fins ara, amb noves propostes i si pot ser des del govern". Projectes que han estat en benefici de tots els vilomarencs, vilomarenques, rocafortins i rocafortines com, els pressupostos participatius infantils, impuls de la redacció de l'ordenança de civisme, la col·locació del cor solidari, la col·locació de càmeres de seguretat, la col·locació de la minideixalleria, etc. Sílvia pren el relleu d'Estefania Torrente i Guerrero que per motius laborals no continuarà com a cap de llista a les pròximes eleccions municipals, però si continuarà donant suport com a membre de la Secció Local, al Grup Municipal i sempre al servei de les ciutadanes i els ciutadans del Pont de Vilomara i Rocafort.

Foto: Ajuntament de Navarcles

Alba Pérez, nova alcaldessa de Navarcles

Alba Pérez i Subirana, fins ara regidora del grup municipal d'Ara Navarcles a l’Ajuntament, ha estat escollida nova alcaldessa del municipi en el ple extraordinari que s’ha celebrat aquesta tarda, després que l’anterior alcalde, Josep M. Feliu, renunciés al càrrec per motius de salut. La candidatura de Pérez ha rebut el suport de tots els grups municipals de l’equip de govern, en virtut de l’acord de govern que estableix que l’alcaldia recau en la llista més votada. La nova alcaldessa ha agraït la confiança i el suport de l’equip de govern, de l’anterior alcalde, del partit, de la família i el seu entorn més proper, ha desitjat que l’oposició “trobi en mi una persona de consens i que puguem treballar conjuntament per al municipi que tant estimem” i ha destacat que “he vingut a treballar per Navarcles i em poso al servei del poble”. Alba Pérez serà la responsable de les àrees de Governació, Infància i Recursos Humans. Uns minuts abans, també ha pres possessió del càrrec el nou regidor entrant, Josep Rodellas, que entomarà les carteres de Mobilitat, Polítiques Digitals i Bon Govern, Serveis Econòmics, Festes i Comunicació, ambdues últimes compartides.