Bages

ERC Súria presenta el llibre "Tornarem a Vèncer" d'Oriol Junqueras i Marta Rovira

El local d’ERC-Súria va acollir, el passat divendres, la presentació del llibre d’Oriol Junqueras i Marta Rovira Tornarem a vèncer (I com ho farem). Es tracta d'una de les moltes presentacions previstes als municipis de la nostra comarca organitzades per la formació republicana.

L’acte, que va respectar les estrictes normes que cal complir per la pandèmia de la Covid-19, va comptar amb la intervenció de la senadora sallentina Mirella Cortès i la regidora surienca Marta Viladés, presidenta comarcal d’ERC-Bages. Ambdues van comentar continguts del llibre i en van llegir algun paràgraf, remarcant-ne l’esperit de treball conjunt que representa aquest text, escrit a quatre mans des de la presó de Lledoners, l’Oriol Junqueras, i des del seu exili a Suïssa, la Marta Rovira.

El resultat d’aquest treball és un manual pràctic de com els republicans volen preparar Catalunya per a un embat guanyador amb l’Estat. Un llibre sense retrets i a on només s'hi trobaran propostes de futur. Els autors no han eludit cap dels gran debats que han polaritzat la vida pública els darrers anys: unilateralitat sí o no, desobediència civil versus desobediència institucional, eixamplar la base o tirar pel dret, entre d'altres.

Tal i com expliquen els mateixos autors: “És una eina bàsica elaborada a partir dels aprenentatges del 2017 i posada al servei del conjunt del moviment independentista perquè es pugui discutir, esmenar i millorar si convé... Volem proclamar que la independència no és només per als que la volem, sinó que s’ha de posar incondicionalment al servei de tots els ciutadans. L’objectiu és benestar, justícia i democràcia per a tothom, i la República Catalana és l’eina per aconseguir-ho”.