Bages

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, visita les instal·lacions mineres de Súria

El president de la Generalitat ha conegut de primera mà la mina de Cabanasses i les instal·lacions d’ICL i ha destacat el treball conjunt fet entre Govern i empresa
Aquest passat dimarts, 4 de gener, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, acompanyat de la consellera de Presidència, Laura Vilagrà, ha visitat les instal·lacions mineres de Súria i s'han reunit amb el comitè d'empresa d'ICL Iberia i també amb els delegats sindicals. Aragonès ha destacat que està seguint la mineria del Bages de la mà del mateix Govern, i en aquest sentit n'ha posat en relleu tant les "bones perspectives de futur", com el fet que aquest avanci cap a una activitat el màxim de sostenible. La visita del President a la mina de Cabanasses ha comptat també amb l'acompanyament de la delegada del govern a la Catalunya Central, Rosa Vestit; l'alcalde de Súria, Albert Coberó; i el president del Consell Comarcal del Bages, Eloi Hernàndez.

Finalitzada la trobada, Aragonès s'ha desplaçat fins a l'Ajuntament de Súria i ha signat el llibre d'honor. Més tard, acabada la visita institucional, s'ha reunit amb la secció local d'ERC a Súria i amb els regidors i regidores del Grup Municipal: Marta Viladés, portaveu d'ERC Súria a l'Ajuntament; Jordi Sala, regidor; Mireia Simón, regidora sortint; i Dani Barrera, que ocuparà el càrrec de regidor aquest gener en substitució de Simón. La visita del president de la Generalitat a Súria ha finalitzat amb una reunió d'alcaldes i alcaldesses del partit republicà al Bages on s'han tractat diversos temes que preocupen a la comarca bagenca com els problemes d'habitatge, la reindustrialització o la gratuïtat de la C-16, entre altres.