Bages

Lluís Oliveras és reelegit president d'ERC al Bages

Nova Permanent Comarcal Bages
La militància d'ERC al Bages ha reelegit el santvicentí Lluís Oliveras com a president de la formació en el Congrés Comarcal que s'ha celebrat ahir divendres a la sala Cal Soler de Sant Vicenç de Castellet i liderarà, doncs, el projecte republicà els propers quatre anys.

En la seva intervenció, el reelegit Oliveras ha considerat aquest nou perídode d'estratègic: "ERC ja és avui la segona força municipal al Bages i, amb tot, no en tenim prou. ERC vol ser alternativa de poder a la nostra comarca per sumar complicitats, per demostrar la capacitat de gestió i, també, per estimular aquell punt d'audàcia que els propers anys se'ns reclamarà per fer possible la independència del nostre país”. I, per això, “els d'ERC hi volem ser, i volem ser l'eina que ho faci possible".

Al congrés també s'ha escollit la composició de la nova Permanent Comarcal que acompanyarà Oliveras els propers anys. Un nou equip ampliat que combina l'experiència dels membres de la direcció anterior i la incorporació de gent nova "per tal que tothom hi aporti el seu esforç i les seves idees”. El primer objectiu que tindrà és la de “donar suport a la nostra xarxa municipalista per consolidar-la i créixer encara més”. Pel president bagenc, “és vital aprofitar el coneixement acumulat per l'experiència però, també, hem de guanyar capacitat de gestió al capdavant dels nostres municipis, especialment en un temps econòmicament tan complex i difícil com el que ens ha tocat viure". Oliveras ha tingut paraules de record pels alcaldes de Moià o de Cardona, però també per Santpedor: "Allà on hem pogut gestionar i impulsar la nostra proposta ens n'estem sortint".

Finalment, Oliveras ha insistit en la voluntat que ERC sigui una eina de futur perquè, segons ha afirmat, “no n'hi haurà prou amb una gestió capaç o honesta. El nostre programa polític és de llarg recorregut i aspira a construir una societat més justa i igualitària en un país lliure”. Una justícia social, ha afegit, “que no serà possible mentre l'Estat espanyol ens sotmeti a aquest espoli fiscal i que provoca que Catalunya pateixi una doble crisi: l'econòmica-financera i la causada pel dèficit fiscal”. Per això, “ERC vol ser a primera línia per fer un pas endavant per construir un nou Estat dins el marc de la Unió Europea”.

Per la seva banda, la secretària general d'ERC, Marta Rovira, ha clos el congrés tot felicitant la nova Permanent Comarcal i engrescant-la a treballar per consolidar la força d'ERC al Bages i aspirar encara a més. Rovira ha convidat a fer un partit “obert” i ben “connectat amb l'entorn”, i a fer “bandera” dels valors republicans com la justícia, la igualtat d'oportunitats o la fraternitat amb l'objectiu de transformar la societat i construir un nou país lliure.

COMPOSICIÓ DE LA NOVA PERMANENT COMARCAL D'ERC-BAGES

Presidència: Lluís Oliveras i Giralt