Bages

Marc Aloy, nou president d'ERC Manresa

L'assemblea de militants d'ERC Manresa va escollir dimecres al vespre la candidatura encapçalada per Marc Aloy per presidir la secció local els propers dos anys. Així doncs, Marc Aloy pren el relleu d'Alba Alsina, que la presidia des del juliol del 2011.

La trobada va començar amb la intervenció de la presidenta sortint. Alsina va fer un balanç dels dos anys de la seva presidència, en el qual va repassar la tasca realitzada per les diferents comissions de treball i el seguiment del pla estratègic proposat en l'inici del seu mandat. Seguidament, el secretari de Finances de la secció local, Joan Perarnau, va fer una explicació detallada de l’estat dels comptes de la secció local.

El president del grup municipal, Pere Culell, va fer una exposicó de la tasca realitzada des de l'inici de legislatura i dels propòsits per encarar aquesta segona part de mandat.

Tot seguit va ser el torn de l’únic candidat a presidir la secció local de Manresa d’ERC, Marc Aloy que va exposar a l’assemblea els principals eixos de treball que es planteja desenvolupar aquests dos propers anys:

- Activar les sectorials com a eina fonamental per al debat i la generació de propostes i alternatives. Promovent el treball en xarxa, les sectorials seran obertes a militants, simpatitzants i amics. Es prioritzaran les següents sectorials:

· Territori i sostenibilitat
· Polítiques socials
· Serveis a les persones
· Promoció econòmica i ocupació
· Economia i governació

- Preparar les eleccions europees del maig del 2014.

- Treballar per a la celebració de la consulta d'autodeterminació i fer campanya pel Sí.

- Elaborar el programa i la candidatura per a les eleccions municipals del 2015.

Després d’aquesta exposició, va presentar els membres que l'acompanyaran en la nova executiva:

- Secretaria d’Organització: Enric Aloy i Bosch
- Secretaria de Finances: Joan Perarnau i Llorens
- Secretaria d’Imatge i Comunicació: Ramon Navarro i Bosch
- Secretaria de Política Municipal: Jordi Torra i Oliveres
- Secretaria de les Dones: Mireia Subirana i Codina
- Secretaria d'Esquerra en Xarxa: Ramon Navarro i Bosch
- Secretaria d’Entorn i Activitats: Joan Perarnau i Llorens
- Secretaria de Militància: Àngels Santolaria i Morros
- Secretaria de Polítiques Sectorials: Mireia Subirana i Codina
- Secretaria d'Estratègia Electoral: Jaume Torras i Oliveras

La nova executiva es completa amb un portaveu del grup municipal, Mireia Estefanell i Medina, i la portaveu de les JERC Carlota Gallés i Faz.

Seguidament es procedí a la votació, en la qual la candidatura de Marc Aloy va obtenir suport unànime de l’assemblea.

Marc Aloy té 34 anys, és arquitecte. Començà la seva militància a ERC i les JERC l'any 2000. Ha estat portaveu de les JERC de Manresa i la Setena Regió. Membre de l'Executiva Nacional de les JERC entre el 2001 i el 2003. Ha format part de l'Executiva de Manresa des del 2007.