Bages

ERC Mura denuncia el malbaratament de recursos en el projecte per construir una segona piscina al municipi

Esquerra Republicana a Mura, a través del seu representant a l'ajuntament, Josep Canals, ha denunciat la intenció de l'equip de govern local de construir una piscina valorada en 300.000 euros. Segons Canals, que l'ajuntament d'un poble petit com Mura es plantegi una inversió de 300.000 euros en una piscina és, com a mínim, “sorprenent perquè a Mura ja hi ha piscina i per la magnitud de la inversió”.

El regidor republicà s'ha preguntat “quin sentit té doblar equipaments”, sobretot tenint en compte que “els veïns que dormim un dia d’hivern a Mura no passem de 200 i a l’estiu, comptant els estiuejants, no passem de 500 gairebé cap dia”. I ha afegit que “si bé és cert que l’economia de Mura aquests darrers anys depèn cada vegada més del turisme, això no justifica una inversió exageradament gran pel relatiu augment de l’activitat turística”. A més, Canals ha denunciat que “a la memòria del projecte no es parla en cap moment ni del manteniment de la piscina ni proposa un compte d’explotació que aclareixi la viabilitat econòmica de la piscina”.

Canals ha recordat que l'actual piscina -propietat i gestionada per l'associació La Tosca, del la qual en forma part la majoria de famílies del poble-, no suposa cap despesa per a l'ajuntament i ja compleix amb la funció de piscina pública. Amb tot, reconeix que li caldria millorar les seves instal·lacions i per això ha apostat per una “entesa entre l'administració i l'associació via conveni o patronat per fer possible l'arribada de fons públics per a renovar i ampliar les seves instal·lacions”. Una opció que seria molt més econòmica per a l'ajuntament i, des del seu punt de vista, “totalment lògica”, descartant així la construcció d'una segona piscina que considera que és un “disbarat”.

Finalment, el representant d'ERC ha explicat que un altre aspecte que distorsiona aquesta macro inversió és que prové d’una subvenció de Turisme de la Diputació de Barcelona -no de cap departament o àrea d’esports-, i això fa que aquesta despesa no es justifiqui de cap manera dins el Pla director d’instal·lacions i equipaments esportius de Catalunya. A més, a la memòria justificativa en cap moment s’esmenta que ja existeix una piscina a Mura. Per això, ha conclòs que “si bé és propietat d’una entitat privada com ja s’ha dit, fa les funcions de piscina pública, i no esmentar-ho a la justificació de la inversió fa que sembli que hagin volgut enredar als responsables d’atorgar la subvenció”.