Bages

Èxit de participació a l'Imagina't Navàs

Innovació. Participació. Imaginació. Tres paraules que defineixen l'acte que la secció local d'ERC La Fraternitat va dur a terme a partir de les 11 del matí del diumenge 25 de gener a la Biblioteca Josep Mas i Carreras, al passeig del poble. I hi podríem afegir el mot satisfacció, perquè les navassenques i els navassencs van respondre massivament a la crida, fins al punt que la presidenta d'ERC Navàs, Sònia Guix, admetia que “esperàvem amb ganes el dia, però hem comprovat que no érem els únics”.

I és que la idea, per senzilla i dinàmica, va triomfar. En primer lloc, després de la benvinguda a càrrec del tàndem que encapçalarà la llista republicana als comicis del maig, Salvador Busquets i Hortènsia Font, les imaginadores i els imaginadors van tenir 10 minuts per penjar paperets amb les idees per al municipi (sense límits pressupostaris ni de cap tipus) en plafons distribuïts en 4 àrees, com per exemple la que contenia Urbanisme, Medi Ambient i Món Rural. Seguidament, 10 minuts més per votar les idees pròpies i alienes, compartint-les). Els dinamitzadors de cada panell s'encarregaven d'explicar cada pas a qui en algun moment dubtava de la mecànica, mentre que els temps es quadraven cronometre en mà. A la segona part de la matinal es van fer 5 grups de 10 persones que durant 12 minuts debatien els temes més votats de cada àrea i anaven rotant per les taules de la biblioteca, on els esperaven els regidors actuals, Hortènsia Font, Joan Bertran i Xavier Pons, el nou cap de llista, Salvador Busquets, i la presidenta, Sònia Guix. Superada la 1 de la tarda es va cloure l'acte, tot i que les converses continuaven de forma més distesa i al voltant de taules amb estovalles i vermut.

Salvador Busquets s'ha mostrat molt content de la gran acollida de l'Imagina't Navàs i ha manifestat que “la política es fa per al poble i nosaltres la fem amb el poble”, a més de recordar que “les propostes que no hagin estat guanyadores també les guardarem i les tindrem en compte”. Hortènsia Font, tinent d'alcalde actual, ha assegurat que “la política és l'instrument, però les idees són de la gent” i que, sens dubte, “imaginant Navàs estimem Navàs”. Ambdós, a la cloenda, han agraït la nombrosa presència a l'acte i han convidat tothom a la segona edició de l'Imagina't, prevista a final de febrer, i on ja es treballaran de forma més concreta i intensa les propostes més reeixides de cada àrea; igualment, han fet esment de la pàgina de Facebook Imagina't Navàs amb un “això no s'acaba aquí, ni molt menys”. Guix ha deixat clar que “imaginar no vol dir somniar truites”, tenint en compte que “el partit es compromet a situar en un lloc preferent del programa electoral del maig les propostes més votades i, en cas de formar govern, fer-les realitat.”

Per altra banda, ja s'ha fet pública la data de presentació del tàndem electoral Busquets-Font. Serà el dilluns 16 de març, a 2/4 de 9 del vespre, a la Sala d'Actes de la Biblioteca, amb l'exconseller de Cultura i Mitjans de Comunicació Joan Manuel Tresserras de padrí. Enguany, ERC Navàs aspira a guanyar per primer cop les eleccions des dels anys de la República, una fita que seria històrica per a un municipi de tradició política eminentment conservadora.