BAGERC Digital
Bages
31.03.2014 . Número 16
actualitat
El jutge Vidal afirma que el futur polític del país només depèn de la ciutadania
La Secció Local d'ERC Manresa va organitzar el passat 5 de març una conferència departida pel jutge Santiago Vidal, en el marc de la campanya 'Votar és democràcia'. L'acte, que portava per títol "El procés sobiranista i la llei", va tenir lloc a l'auditori de la Plana de l'Om que va quedar petit per la gentada que s'hi apropà.

El candidat a l'alcaldia de Manresa, Pere Culell, va ser l'encarregat de presentar el ponent i ho va fer amb el qualificatiu de "jutge mediàtic". Amb aquest to distès va començar una brillant intervenció de 40 minuts, però que va mantenir el rigor jurídic en tot moment. Vidal va tractar diferents temes: des dels possibles escenaris que ens esperen els propers mesos, fins a les alternatives que podem esperar de l'Estat Espanyol, passant per l'actitud de la resta de països.

Un parell de missatges va voler deixar clar d'entrada el magistrat Vidal: "La violència està descartada" ja que "Europa segueix d'a prop el procés i mai la consentirà". I, en segon terme, "el que pugui passar està en mans dels catalans i catalanes". Aquestes idees es van anar repetint en l'explicació dels diferents escenaris amb els que ens podem trobar: consulta pactada, contraproposta de l'Estat Espanyol i consulta no pactada. Val a dir que, l'optimisme que s'anava desprenent va quedar matisat pels reiterats comentaris recordant la necessitat d'àmplies majories: "no n'hi ha prou amb la meitat més un".
Santiago Vidal i Pere Culell
Ramon Planell repetirà com a cap de llista a Sant Joan de Vilatorrada
L'assemblea de la Secció Local d'ERC-Sant Joan de Vilatorrada ha escollit Ramon Planell com a cap de llista per a les eleccions municipals del proper any. Així, doncs, Planell repetirà com a alcaldable en el segon municipi per població del Bages.

Planell és enginyer tècnic i actualment és regidor de Promoció Econòmica, Participació Ciutadana i Medi Ambient. Precisament, la continuació de la feina engegada ha estat un dels arguments esgrimits en la seva voluntat de repetir candidatura. El candidat republicà també ha fet esment al "moment nacional engrescador que estem vivint" i ha advertit de "la importància de les properes eleccions municipals per consolidar el procés sobiranista".
Ramon Planell
La pedagoga Alba Baltiérrez rep el Premi Maria Casajuana 2014
La sala polivalent del Kursaal de Manresa va quedar petita per acollir totes les persones que volien assistir al lliurament del premi Maria Casajuana, que atorga ERC i les JERC de Manresa cada any des de fa 13 edicions, a la pedagoga i una de les fundadores de l'escola La Flama, Alba Baltiérrez Alier.

L'acte, entranyable i alegre, va tenir la participació de la família i companys de La Flama i del projecte Puntal de la premiada, a part dels parlaments ja previstos: el manifest del premi, llegit per Jaume Espinal, de Càritas, i el manifest de les JERC i ERC Manresa sobre el Dia de la Dona, llegit per la regidora Mireia Estefanell.

La intervenció d'Alba Baltiérrez va estar farcida d'anècdotes i va traspuar sentiments i il·lusió per continuar lluitant a tots els fronts que manté oberts. Vuitanta persones van assistir al sopar.

El premi Casajuana homenatja la lluita de la dona en la vida laboral i social, a més del seu amor pel país. El compromís de Baltiérrez amb Manresa i amb l'educació, la seva defensa d'una pedagogia activa, participativa i més democràtica, i el seu treball en projectes socials, de voluntariat i de país, són els que ha tingut en compte el jurat a l'hora distingir-la amb el premi. Baltiérrez va començar a treballar en ensenyament el 1969. Va ser directora de La Flama més de 20 anys i ara col·labora en el projecte Puntal.
Alba Baltiérrez i Pere Culell

ERC Mura denuncia el malbaratament de recursos en el projecte per construir una segona piscina al municipi
Esquerra Republicana a Mura, a través del seu representant a l'ajuntament, Josep Canals, ha denunciat la intenció de l'equip de govern local de construir una piscina valorada en 300.000 euros. Segons Canals, que l'ajuntament d'un poble petit com Mura es plantegi una inversió de 300.000 euros en una piscina és, com a mínim, “sorprenent perquè a Mura ja hi ha piscina i per la magnitud de la inversió”.

El regidor republicà s'ha preguntat “quin sentit té doblar equipaments”, sobretot tenint en compte que “els veïns que dormim un dia d’hivern a Mura no passem de 200 i a l’estiu, comptant els estiuejants, no passem de 500 gairebé cap dia”. I ha afegit que “si bé és cert que l’economia de Mura aquests darrers anys depèn cada vegada més del turisme, això no justifica una inversió exageradament gran pel relatiu augment de l’activitat turística”. A més, Canals ha denunciat que “a la memòria del projecte no es parla en cap moment ni del manteniment de la piscina ni proposa un compte d’explotació que aclareixi la viabilitat econòmica de la piscina”.
Ubicació de la nova piscina
ERC - Catalunya Central proposa el bagenc Joan Badia per a la candidatura europea
Esquerra Republicana a la Catalunya Central va celebrar el congrés per a escollir les persones candidates que formaran part de la llista electoral republicana a les properes eleccions europees. El congrés, que va tenir lloc a Manresa, va escollir quatre candidats, entre els quals es troba el lingüista bagenc Joan Badia i Pujol.

Així, doncs, Badia -que va comptar amb gairebé el 70% dels vots dels assistents al congrés-, formarà part de la candidatura que encapçala el filòsof Josep Maria Terricabras i acompanyarà a la Marie Kapretz, que ja va ser escollida com a primera candidata d'ERC a nivell de la Catalunya Central en un congrés anterior. Kapretz, nascuda a Berlín, és regidora a Cercs i té un ampli currículum d'activitat cívico-cultural.
Joan Badia

opinió
Ramon Fontdevila
»
Secretari d'Imatge i Comunicació
Tardà, Guiteras, un tomb pel Bages
Aquest cap de setmana ERC-Bages ha continuat avançant intensivament en la seva campanya "Votar és democràcia", i això amb dos ponents de primera: el diputat del Parlament de Catalunya Dionís Guiteras (divendres a Castellbell i el Vilar, dissabte a Avinyó) i el diputat a les Corts espanyoles, Joan Tardà (dissabte tarda a El Pont de Vilomara i, encara, al vespre a Sant Salvador de Guardiola). I a tot arreu s'han omplert les sales amb la voluntat d'esbandir dubtes sobre el procés. Al capdavall, la campanya d'ERC, ja ha sumat més de 450 actes arreu del país en poques setmanes, i té com a primer objectiu que el proper 9N guanyi la democràcia davant aquells que ara mateix la neguen.

D'una banda, Dionís Guiteras fa un discurs més fonamentat amb els "per què" de la independència, i especifica amb detall el full de ruta previst. Que no és cap altre que el d'arribar a votar el 9 de novembre. "Un procés net, transparent, democràtic i sobretot pacífic", que doni garanties i fins obtingui el reconeixement dels altres estats.

Tardà, amb la seva proverbial vehemència, ha acusat arreu el PP de portar-nos a una pèrdua de drets socials i una re-centralització de poder que ens situa 30 o 35 anys enrere. I per això jutja el procés que estem duent a terme la societat catalana i la seva classe política com "una oportunitat il·lusionant que, malauradament, no disposa l'esquerra espanyola". L'error del govern espanyol és haver pensat que tot el moviment en defensa del dret de decidir és fruit d'una paranoia del President Mas, i no adonar-se que "la societat civil està mobilitzada i ha provocat també un desplaçament de la classe política. No s'han adonat encara que darrera en Mas hi ha tot un moviment ciutadà que l'avala".

La confiança que han despertat Tardà i Guiteras entre els assistents s'ha traduït en noves butlletes d'amics i simpatitzants d'ERC, i una complicitat més ferma encara en fer avançar la construcció d'un nou país.

campanyes

Butlletí digital de la Federació Comarcal d'ERC al Bages