BAGERC Digital
07.04.2015 . Número 27
actualitat
Se’ns gira (més) feina
L’adopció del preacord del full de ruta unitari per la independència de Catalunya, entre ERC, CDC, ANC, AMI, Òmnium Cultural i Súmate, va ser una excel·lent notícia per obrir aquesta primavera. Ara, encara amb la voluntat de sumar noves organitzacions –CUP, MES...-
compartim un full de ruta per tal d’iniciar un procés de transició democràtica fins esdevenir un estat independent, si així ho volen el proper 27S la majoria dels nostres conciutadans. I això vol dir guanyar intensitat en la nostra acció política per tal de convèncer indecisos, per tal d’incorporar complicitats, per tal de generar confiança.

Tenim al davant mig any transcendental, sense marxa enrere: les eleccions municipals del 24 de maig seran un primer episodi que fonamenti, des dels nostres ajuntaments, la voluntat de transformació nacional. I quatre mesos després, les eleccions del 27 de setembre, de caràcter netament plebiscitari, serviran com a mecanisme legal per a conèixer la voluntat del poble català sobre el seu futur polític. No ens hi podem pas encantar! Ni encara menys, quedar-nos en els àmbits de sempre, confiant en una victòria que no és pas segura. No: cal sortir a buscar cada amic i conegut, cada veí que, encara avui, dubta.

Oriol Junqueras ens recordava que “sense exercir la independència, seria impossible dotar-nos de les eines que necessitem, que són les eines d'un estat”. I l’oportunitat és a la vora, però cal guanyar-la, també des d’ERC. A cada municipi, a cadascun dels ajuntaments on serem presents. També al Bages, amb més de 30 candidatures. Per respondre al nostre compromís amb el benestar, amb la justícia i la igualtat d'oportunitats.

Són sis mesos, just abans de crear un Estat al servei de les persones. Perquè per ERC l'eix nacional i social són indestriables. Independència, doncs, al servei de tothom: una aposta decidida per a la recuperació de l’estat social, especialment en educació, sanitat i pensions, com a drets socials i serveis públics essencials.

Independència també per a la regeneració democràtica, la transparència, la participació ciutadana i la lluita contra la corrupció.

Si ens en queda de feina! I encara no haurà arribat el moment de reposar.
Però, oi que val la pena d’arromangar-s’hi? Vinga, valents, que són sis mesos decisius.
Ramon Fontdevila, secretari d'Imatge i Comunicació

ERC Manresa dóna a conèixer els vuit primers candidats
ERC Manresa ha donat a conèixer aquest dimarts els 8 primers candidats republicans a les eleccions municipals. La llista, proposada pel comitè electoral, es va aprovar durant l'assemblea extraordinària, oberta a militants, simpatitzants i amics d'ERC, gairebé per unanimitat.

Durant la roda de premsa, Pere Culell, ha explicat que el comitè electoral ha confeccionat un equip "clarament heterogeni i obert, amb voluntat aglutinadora, sobretot de l'esquerra, amb representats de diverses entitats, barris i sectors de la societat manresana i amb la presència de candidats independents —15 de 25 ho són—. Així, s'hi han inclòs membres d'entitats, del moviment veïnal, de sindicats CCOO, UGT i persones que en d'altres ocasions han format part de candidatures com ICV, Movem i Manresans".

A l'hora de confegir l'equip s'ha tingut en compte "l'experiència i perfil professional" dels candidats per tal d'encapçalar les diverses àrees de govern. Es tracta, per tant, "d'una llista transversal i amb gent preparada per portar totes les àrees de l'ajuntament (àmbit social, cultura, urbanisme, esport, educació, promoció econòmica, hisenda, medi ambient...)".

1. Pere Culell, metge cirurgià.
2. Mireia Estefanell, dissenyadora gràfica.
3. Marc Aloy, arquitecte.
4. Àngels Santolària, advocada
5. Anna Crespo, artista gràfica.
6. Cristina Cruz, infermera.
7. Jaume Torras, informàtic,
8. Meritxell Calduch, mestra i atleta

Súria renova la candidatura amb Jordi Sala com a cap de llista
L'assemblea local d'ERC-Súria ha escollit Jordi Sala i Santcliments com a cap de llista per a les eleccions municipals del 2015. Així, doncs, la secció local aposta per la renovació de la candidatura després de que les anteriors ocasions la liderés l'actual regidor al consistori, Àngel López.

La presidenta d'ERC-Súria, Elvira Balaguer, s'ha mostrat molt satisfeta per l'elecció i ha valorat la idoneïtat del candidat: "Sala és una persona molt coneguda a Súria ja que durant deu anys va tenir una empresa de serveis informàtics i ha col·laborat activament en diverses entitats surienques com Ràdio Súria o l'agrupament escolta Joan Ros, entre d’altres". I, ha afegit, "és una persona compromesa amb el poble i amb el país, i amb moltes ganes de treballar".

És precisament aquesta inquietud social el que ha mogut Sala a presentar-se i a participar activament des de primera línia política. Segons ha declarat el mateix Sala, "els motius que m’han mogut a presentar-me bàsicament són tres: les ganes de fer coses pel poble; la convicció que tothom, en algun moment de la seva vida, ha de participar activament des de l’ajuntament, i, per últim, poder participar més activament de la construcció d’un nou país, des de Súria, el meu poble".

La presentació de la candidatura tindrà lloc el dijous 16 d'abril en un acte al vespre al teatre del Foment Cultural de Súria.
Elvira Balaguer, Jordi Sala i Àngel López

Alternativa pel Municipi es presenta a Sant Mateu de Bages per aportar pluralitat i una altra manera de fer política
Una nova candidatura es presentarà a Sant Mateu de Bages a les properes eleccions municipals. Es tracta d'Alternativa pel Municipi, una plataforma associada a ERC i que pretén esdevenir el relleu de CiU, que governa ininterrompudament des de l'any 1983, i que pràcticament no ha tingut mai contrincant en els comicis municipals.

L'equip d'Alternativa pel Municipi està format per homes i dones de vàries franges d'edat i de tots els nuclis urbans que formen el municipi. Aquesta voluntat d'incloure a tots els nuclis és el que ha inspirat el seu logotip que és molt característic perquè es el perfil del municipi destacant la situació del nuclis sobre un conglomerat de punts. Com a lema han adoptat 'Una altra manera de fer les coses, amb més transparència, més pluralitat i més participació', que respon a la manera com volen actuar. Els seus eslògans de campanya, 'junts pel canvi' i 'el teu poble el fas tu' també responen a la participació i implicació activa que volen donar a tots els ciutadans.

El seu cap de llista és en Gabriel Rovira. Nascut a Cardona però d'arrels a Salo i domiciliat a Valls de Torroella, és un arquitecte tècnic de 63 anys que ha estat durant la seva vida laboral en empreses constructores com a cap d'obra, a l'administració com a cap de serveis i aparellador municipal, i al món de la banca com a director d'obres i manteniment.
La candidatura d'Alternativa pel Municipi
Josep Canals encapçalarà la candidatura d'ERC a Mura
La secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya de Mura ha presentat a Josep Canals i Palau com a cap de llista per a les eleccions municipals del proper maig. Canals, escollit per unanimitat, es va presentar per primera vegada per ERC a les eleccions del 2003, i des de llavors ha encapçalat les candidatures. Properament s'escollirà la resta de candidats de la llista.

En aquest moment ERC Mura està acabant de confeccionar el programa, que vol ser una priorització d'actuacions per tal de donar resposta a les necessitats dels veïns de Mura. ‘Malgrat la crisi, pensem que es poden fer moltes més coses encara. El que cal, però, és una millor gestió per als veïns i prop dels veïns' ha manifestat el candidat.

ERC Mura no descarta l'acord amb altres formacions que tinguin el compromís de fer una política de transparència, i que garanteixi la igualtat d'oportunitats per a tothom. ERC Mura vol fer un govern fort i compromès amb el benestar i les necessitats de Mura.
Josep Canals

campanyes