BAGERC Digital
01.06.2017 . Número 45
actualitat
ERC Sant Vicenç de Castellet prioritza un nou camp de futbol amb més usos
Davant de les informacions aparegudes sobre la reforma del camp de futbol, encara en avantprojecte, Esquerra Republicana de Sant Vicenç explica el posicionament al respecte. D’entrada, ERC entenem que l’esport és essencial per a un correcte desenvolupament de les persones, especialment infants, als quals ajuda al seu desenvolupament físic, mental i de valors. Per això creiem que fer inversions importants en equipaments ha d’estar avalada, sobretot en aquests casos, per un bon projecte esportiu més ampli (amb una vessant educativa important) i basat en una escola i equips de base.

És més que evident la necessitat de Sant Vicenç de tenir un nou camp de futbol, un equipament digne, modern i adaptat als nous temps, que compleixi mides i normatives de seguretat exigides. Tot i que el poble té actualment una fantàstica oferta esportiva, no s’hi pot practicar el futbol, i un nou camp, a més, podria donar l’oportunitat de practicar altres esports.

S’ha creat una comissió per opinar sobre el futur projecte de remodelació del camp -a la qual hem assistit-, tot i que amb absències inexplicables de figures molt vinculades i amb una llarga trajectòria en el món del futbol. Entenem que aquesta actuació és una prioritat legítima del Govern local, com legítima és la postura republicana de no considerar nostre aquest projecte, fet que no ha de sorprendre ningú perquè en els dos últims programes electorals ja apostàvem per la construcció d’unes noves instal·lacions, aptes per practicar-hi altres activitats esportives, en una altra ubicació, encara que comporti més temps. Cal tenir visió de futur, no ser curt-terminista i esperar per tenir la millor solució per a les necessitats locals. Reconeixem que és més complex d’aconseguir però, segons els plantejaments que hem fet, és possible situar-lo en un altre lloc del plànol municipal, fent el corresponent pla parcial per organitzar urbanísticament la zona.
Adriana Delgado, portaveu d'ERC a Sant Vicenç de Castellet
ERC presenta el llibre Sallent i Republicanisme
Aproximadament cent persones van assistir el divendres 21 d’abril a l’acte de presentació del llibre Sallent i Republicanisme, escrit per l’historiador sallentí Josep Carles Robert i organitzat per Esquerra Republicana de Sallent.

La presentació va anar a càrrec de la portaveu d’Esquerra Republicana al Senat, la també sallentina Mirella Cortès, i l’estudiós sallentí Ferran Sánchez, el qual ha publicat diversos treballs sobre els maquis i la repressió franquista.

Sallent i republicanisme és una obra que dóna una visió clara i objectiva del moviment republicà a la població de Sallent des dels seus orígens al segle XIX fins arribar als nostres dies. Aporta informació dels episodis més desconeguts de l’època republicana amb un estudi objectiu a través de documents gràfics (fotografies, cartells...), de testimonis de la premsa, així com de gràfics i comparacions de dades objectives, per conèixer el seu llegat de llibertat i democràcia.

Durant l’acte es va fer un agraïment i reconeixement als alcaldes i regidors durant el període republicà de l’any 1931 al 1939, que van contribuir a construir una societat més justa i més lliure, emparada amb valors republicans: el reconeixement de la identitat de Catalunya com a nació, la defensa dels drets individuals de les persones, la redistribució de la riquesa, la plena llibertat sindical, el dret de vaga,... I que durant i/o després de la guerra van morir, van patir represàlies, van haver d’exiliar-se o van ser executats. Als familiars presents dels càrrecs municipals se’ls va fer lliurament d’un organigrama municipal del citat període .
Presentació del llibre

Ginesta afirma a Callús que les pensions estarien més garantides a la República catalana
Més de cinquanta persones de Callús van assistir divendres, dia 12 de maig, a una xerrada de Josep Ginesta, secretari general del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, sobre treball i pensions a la futura República catalana.

Ginesta va explicar, en un estil senzill i didàctic, però alhora rigorós, les relacions entre mercat de treball i pensions. Va deduir que un mal mercat de treball -amb contractes precaris, sous baixos i altres conseqüències negatives de la crisi- posa en qüestió el futur de les pensions. Per això, cal millorar les condicions laborals, tenir contractes de més durada i estables, així com llocs de treball amb més formació –i persones més ben formades. També va remarcar la necessitat de més formació per fer front a les incerteses laborals actuals i de futur, de manera que les persones es puguin adaptar a la flexibilitat del món laboral actual i futur.

Respecte de les pensions en la futura república i atès que a Catalunya el mercat de treball és molt millor que a Espanya, va assegurar que estan més assegurades que no pas en la situació actual, en què depenem d’un govern que ha malbarat els recursos de la “guardiola” de les pensions i no ha fet polítiques actives per millorar l’ocupació.

Ginesta va respondre totes les qüestions que se li van plantejar, entre altres com pot un ajuntament d’un poble petit ajudar de manera activa les persones que busquen feina.

L’acte va ser organitzat per ERC Callús i va ser presentat per Mireia Lladó, presidenta de la secció local.
Acte de Josep Ginesta a Callús

ERC Castellnou es mostra satisfeta per la rectificació de l'alcalde en el cas del vigilant municipal
Des del Grup Municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya a Castellnou de Bages volem informar que, després de les demandes insistents d'informació fetes pel Síndic de Greuges en el cas del vigilant municipal –iniciades al desembre del 2015– amb reiterades demandes d'informació, obstaculacions, resolució i reiteració de resolució, l'alcalde, Francesc Martínez, finalment s'ha vist obligat a acceptar les recomanacions del Síndic.

Volem també aclarir que la tramitació de la denúncia "Disconformitat amb el nomenament per part de l'Ajuntament de Castellnou de Bages d'un vigilant municipal sense haver convocat públicament la plaça" que provoca aquesta resolució ha estat realitzada per un veí de la vila, totalment aliè al nostre Grup Municipal.

Contrasta aquesta resolució i la cronologia de la seva tramitació amb les reiterades declaracions del nostre alcalde als mitjans de comunicació, al Ple municipal i als veïns insistint en què tota l'arquitectura era legal i que era acceptada pels cossos de seguretat, fet que la resolució del Síndic demostra com a falsa.

També volem denunciar que en data 21 de desembre del 2015 i 16 de març de 2016 es va acordar en Ple, i per tant d'obligat compliment, establir el Servei públic municipal de vigilants, votat per unanimitat pels grups polítics representats al consistori. Davant les reiterades demandes de posada en marxa del servei, l'alcalde s'excusa en la impossibilitat econòmica d'aplicació del mateix (35.000 € anuals). Contrasta aquest argument amb el cost del camp de futbol (630.000 €), la qual cosa demostra quines són les prioritats que Francesc Martínez té per a Castellnou.
Domènec Òrrit, portaveu d'ERC a Castellnou de Bages

opinió
Josep-Ramon Mut
»
Diputat d'Urbanisme i Habitatge de la Diputació de Barcelona
Les pedres parlen
Qui perd els orígens perd la identitat. Aquesta frase moltes vegades la utilitzo amb la voluntat que tothom se n’adoni que mantenir el patrimoni material als nostres pobles i ciutats no és una qüestió menor. Cal tenir-ho present sempre, malgrat que a vegades hi ha altres problemes més urgents que demanen la nostra atenció.

Seria difícil no trobar al nostre país un municipi que no tingui patrimoni per conservar, que és el que li dona la identitat al poble. I la importància no l’atorga el fet que acadèmicament s’hagi decidit que tingui més o menys valor, sinó el valor sentimental que els veïns li donen pel fet de formar part de les seves vides. El castell de l’Eramprunyà, a Gavà; la colònia Güell, a Santa Coloma de Cervelló; el castell de Cardona; Santa Maria de Cervelló o l’església de Sant Andreu de la Serreta a Capolat són alguns exemples d’elements patrimonials que posen en valor i singularitzen el municipi perquè, més enllà de la seva rellevància reconeguda oficialment, són espais que els ciutadans han “conquerit” per anar d’excursió, per fer-hi aplecs i trobades, per explicar el passat o per gaudir de vetllades culturals. Són espais i pedres que “ens parlen” i ens “acullen”; formen part de la nostra vida.

En temps de crisi, la tendència és a invertir no en la conservació del patrimoni sinó en altres matèries cosa que, al meu entendre, és un error. Invertir en la rehabilitació i millora dels elements patrimonials, a curt i mig termini, genera riquesa; genera activitat econòmica, i genera un increment tant del turisme com del comerç. Però no cal oblidar que també genera benestar emocional al poble.

És per tot això, doncs, que les administracions, ara més que mai, s’han d’implicar en la preservació d’aquells elements locals que són l’orgull i la història d’un poble.

El que és urgent no ens ha de fer deixar de banda el que és important.

campanyes

Butlletí electrònic de la Federació Comarcal d'ERC Bages