BAGERC digital
Bages
21.12.2012 . Número 1
actualitat
Comunicació és cohesió i victòria
Aquest any 2012 el recordarem com un any històric: dotze mesos per mobilitzar un país, una Diada inesborrable i, finalment, el mandat de les darreres eleccions: un lideratge compartit i plural per exercir el nostre dret a decidir i, alhora, aplicar alternatives econòmiques més justes i eficaces per poder sortir de la crisi.

El resultat és conegut, ara mateix. Un pacte d’ERC amb CiU amb autèntiques novetats pel que fa a política social i pressupostària i, també, per la construcció de les estructures d’estat imprescindibles per avançar cap a la independència. No serà gens fàcil, perquè la capacitat de maniobra és mínima i no faltaran adversaris al projecte, dins i fora del país. Per això, aleshores, cal garantir la cohesió d’ERC i una informació i comunicació tan fluida com sigui possible.

Comunicació i coneixement. Aquest és el perquè d’aquest nou butlletí electrònic de periodicitat mensual. Perquè només ens en sortirem amb confiança i intel·ligència. Amb coneixement. Som davant una oportunitat històrica que no es pot perdre. Diu Oriol Junqueras que “El coratge, l’audàcia i la resistència hauran de ser les nostres companyes inseparables a partir d’ara”. I és així si volem garantir que el 2014 sigui l’horitzó de la nostra llibertat. D’un nou país que garanteixi el benestar de tots els seus ciutadans. D’uns ciutadans compromesos, actius i, ara mateix, informats i valents.
Ramon Fontdevila, secretari d'Imatge i Comunicació

Al servei del país
És una enorme satisfacció i un gran honor poder formar part del grup de 135 diputats i diputades que integren la cambra catalana en un moment històric com el que vivim. Una fita assolida gràcies a la dedicació i el treball que feu tots i totes vosaltres i que han permès que ERC al Bages tornem a tenir diputat.

Els resultats de les passades eleccions han clarificat la posició dels partits de Catalunya pel que fa a la independència del país i han donat una àmplia majoria a aquells partits que defensen el dret a decidir. Com a parlamentaris, tenim una gran responsabilitat: Posar en mans de la ciutadania el futur del país. I ho fem amb la certesa que no resta cap altra sortida que la independència. Sense un Estat propi, sense aquesta eina imprescindible, no sortirem de la profunda crisi a la qual estem sotmesos. Retallar 4.000 milions d’euros més quan ens deuen 8.000 milions o patim un espoli de 16.000 milions no té cap sentit. I fets com la reforma educativa del ministre Wert demostren que el problema no és només que no tinguem Estat, sinó que formem part d'un que ens va en contra.

Ara toca treballar de valent per garantir el compliment dels acords presos i per fer encara més majoritari el sentiment favorable a la independència. I, com no podia ser d'altra manera, estic a la vostra disposició per treballar plegats, colze a colze, en allò que em necessiteu.
Dionís Guiteras, diputat d'ERC

ERC defensarà el model educatiu català d'immersió lingüística
Esquerra Republicana de Catalunya presentarà als ajuntaments bagencs una moció en defensa del model educatiu d'immersió lingüística i per rebutjar l'avantprojecte de llei de millora de la qualitat educativa del ministre Wert. A més, ERC ha donat suport i ha assistit a les concentracions convocades per les plataformes Somescola.cat i El Bages es Mou que van tindre lloc el passat 10 i 13 de desembre.

ERC considera que aquesta reforma suposa una agressió directa a un model que s'ha demostrat clarament d'èxit per la comunitat educativa i científica tant pel nivell de competència lingüística en dues llengües com per la cohesió social. Es tracta d'un atac més que forma part de l'estratègia del Govern espanyol per acabar amb el català a l'escola, com ho és també les darreres sentències en contra del Tribunal Suprem.

ERC Bages celebra els resultats obtinguts i l'elecció de Guiteras com a diputat

Esquerra Republicana de Catalunya al Bages ha volgut agrair la confiança donada per la ciutadania el passat diumenge i que s'ha traduït en un resultat molt destacable situant-se com a segona força política a Manresa, al Bages i a Catalunya La comarca serà representada per Dionís Guiteras, alcalde de Moià.

El president d'ERC al Bages, Lluís Oliveras, ha mostrat la seva satisfacció per la consolidació de la formació com a segona força comarcal i ha volgut destacar l'elecció de Guiteras, que representarà el territori al Parlament de Catalunya. Per a Oliveras, “el creixement d’ERC reforça indubtablement el procés cap la independència que viu Catalunya, ja que el sobiranisme esdevé per primer cop majoritari en tot l’espectre ideològic del Parlament de Catalunya”.

opinió
Lluís Oliveras
»
President d'ERC-Bages
La majoria excepcional
Les eleccions al Parlament del passat 25 de novembre han estat les més estranyes que ha viscut Catalunya en el present període democràtic. No només pel to plebiscitari que va prendre la campanya (tothom tenia clar que s’estava votant referèndum sí o referèndum no) sinó, sobretot, per uns resultats que ningú esperava.

El President Mas, és prou sabut, reclamava una majoria excepcional. Va vendre aquestes eleccions no només com un plebiscit a la celebració de la consulta sinó també com un plebiscit a la seva persona. Amb una majoria excepcional del poble de Catalunya, deia, el procés cap a l’”estat propi” quedaria refrendat a les urnes. La nit del 25 tothom es va quedar de pasta de moniato. No tant sols va fer-se evident que la ciutadania no volia donar a Mas aquesta majoria excepcional que reclamava sinó que castigava CiU amb una davallada de 12 escons que cap enquesta havia sabut preveure. Molt em temo que les salvatges retallades del govern hi deuen haver tingut alguna cosa a veure.

Pere Culell
»
Regidor d'ERC a Manresa
Ja no podem esperar més
L’abast de la crisi que vivim supera les previsions que no fa pas gaire eren titllades de forassenyades i les seves conseqüències fan patir cada cop més gent. Certament, es tracta d’una crisi global que requereix solucions globals. Però no és menys cert que en el cas del nostre país s’hi afegeix un obstacle molt gros: l’actitud hostil i sabotejadora (en paraules d’una persona tan moderada com el conseller Mas-Culell) del govern del Madrid.

Les dades que sustenten aquesta denúncia són tan conegudes com irrefutables, però la gravetat del moment que vivim ens obliga a tots plegats d’anar-nos-les recordant. Al ja conegut dèficit fiscal estructural que patim (uns 16.000 milions anuals que paguem a Madrid en impostos i que no tornen) cal sumar-hi dos elements més que magnifiquen l’abast de la crisi.

enllaços

Butlletí digital de la Federació Comarcal d'ERC al Bages