Baix Llobregat

La permanent d’Esquerra Republicana al Baix Llobregat i L’Hospitalet s’oposa a l’acord sobre l’ampliació de l’aeroport de El Prat, si no és amb consens previ amb el territori

La Federació comarcal d’ERC del Baix Llobregat i L’Hospitalet es referma en el seu posicionament de defensa del territori, de gestió de les infraestructures i de model econòmic pel país.

Qualsevol acord sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat s’ha de basar en el treball conjunt i amb acords amb tots els municipis implicats, la feina de debat en el Consell Nacional, així com amb el compliment de les normatives europees.

La protecció dels espais naturals i la biodiversitat, així com resoldre els dèficits d’inversió en protecció, són requeriments sine qua non de la Unió Europea.

Al mateix temps som conscients que una xarxa d’infraestructures aeroportuàries gestionades des de la proximitat tindria una gestió més eficient i eficaç, més propera al sistema que necessitem com a país referent del sud d’Europa que volem esdevenir. No es pot pensar en El Prat sense pensar també en els aeroports de Girona i Reus.

Aquest posicionament ja es va defensar al Consell Metropolità de l’Àrea Metropolitana de Barcelona el passat 28 de juliol pels grups d’ERC, En Comú Guanyem, Compromís i Acord per Torrelles, Guanyem Badalona en Comú i Decidim Ripollet, amb una moció que defensava la no ampliació de l’activitat de l’aeroport sobre els espais protegits.