Baix Llobregat

Joan Tardà: "No es tracta d'estressar els convençuts, sinó d'implicar i enfeinar els indiferents"

• Joan Tardà durant la presentació del llibre "En defensa pròpia". Fotografia: Marc Puig
  • Oriol Junqueras en un moment de la seva intervenció. Fotografia: Marc Puig
  • Marta Vilalta, secretària general adjunta d'Esquerra Republicana. Fotografia: Marc Puig
  • La portaveu republicana a l'Ajuntament de Cornellà, Raquel Albiol. Fotografia: Marc Puig
  • Joan Borràs, president de la federació comarcal del Baix Llobregat i L'Hospitalet. Fotografia: Marc Puig
La tarda del diumenge 12 de setembre, a L'Auditori de Cornellà, Joan Tardà feia l'acte central de presentació del seu llibre En defensa pròpia, on assegurava que recull i fa un resum de la feina feta per Esquerra Republicana els darrers tres anys i on defensa la teoria que hi ha hagut una acceleració de la història, una revolució, que ha obligat a precitipar l'estratègia del partit pensada a més anys vista.
En la seva intervenció Tardà també ha assegurat que "el llibre no és una defensa personal sinó una defensa col·lectiva. És un discurs adreçat a totes les persones que tenen un lligam amb el republicanisme". Va afirmar que és impossible avançar sense parar, repensar, corregir i esmenar els errors que s'hagin pogut cometre. També va tenir paraules per rebutjar la repressió que ha volgut impedir les majories independentistes i va defensar que ens cal un camí molt ample on hi càpiga molta gent i molt diversa per arribar al cim de la muntanya. No en va, recordava que "hi ha un terç de catalans i catalanes que viuen al llindar de la pobresa. L’Estat del benestar està en risc de fallida. El republicanisme és l’eina més eficient enfront d’aquest repte".
"Hem de deixar les trinxeres i sortir a lluitar a camp obert", afirmava Tardà al final de l'acte.
A la presentació van assistir unes 300 persones entre les quals la portaveu d'Esquerra a l'Ajuntament de Cornellà, Raquel Albiol; el president de la Federació comarcal d'Esquerra del Baix Llobregat i L'Hospitalet, Joan Borràs; la secretària general adjunta del partit, Marta Vilalta i el president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras.

Albiol va exercir de mestra de cerimònies i va ser l'encarregada de trencar el gel glossant la figura de Tardà, la seva trajectòria i implicació política en l’àmbit local i el va destacar com un dels seus referents.

Borràs, per la seva banda, va destacar com en una comarca com el Baix Llobregat, republicana, d'equerres, d'acollida, és més important que mai caminar al costat de gent com Joan Tardà, que t'ajuden a escoltar la gent i arribar més lluny.

Marta Vilalta exposava les qualitats humanes que encarna Joan Tardà dins de la família republicana: un projecte fort, cohesionat, amb una qualitat humana enorme. Un projecte que pensa en el bé comú. Homes i dones que vénen de lluny, de picar molta pedra.

A l'hora de prendre la paraula Junqueras ho feia des del pati de butaques, amb un to més intimista. Assegurava que "quan algú es veu obligat a defensar-se es perquè hi ha altra gent que enlloc de construir prefereix sembrar odi. Sabem que cada cop que ens apropem a la victòria ens intentaran silenciar i exercir la repressió. Per això necessitem mes complicitats, mes aliances. Per ser més i més forts. Per afrontar el repte de construir la República que volem per la gent. Una societat lliure i justa".
"Ens mou un un compromís irrenunciable amb una República posada al servei de les necessitats de la ciutadania, caracteritzada per valors com la llibertat, la justícia, l'honestedat i la fraternitat. Uns valors que no són abstractes sinó que els podem omplir de contingut. I la persona que millor encarna aquests valors que sustenten el projecte republicà és en Joan Tardà i la seva estima per la gent d’aquest país. Ell és a prop de la gent i els escolta. I això és imprescindible per superar cada repte en el camí”.