Baix Llobregat

ERC es reforça per les municipals del 2023 i referma el seu rebuig a l'ampliació de l'aeroport

La Federació comarcal d'Esquerra Republicana al Baix Llobregat i L'Hospitalet ha realitzat, aquest dissabte 18 de setembre a Can Massallera de Sant Boi, el seu Congrés comarcal, on s'ha donat compte dels informes de gestió, renovat càrrecs de la Permanent i votat la resolució amb el posicionament sobre l'ampliació de l'aeroport de El Prat.

La jornada començava amb la benvinguda del portaveu del grup municipal de Sant Boi, Miquel Salip i segua amb l'elecció de la Mesa, que ha tingut un sentit record pel portaveu d'ERC a Gavà, Albert Massana, que ens va deixar el passat mes de març.

Un dels punts més important que s'ha tractat ha estat el debat i votació de les esmenes vives que arribaven a la resolució amb el posicionament sobre l'ampliació de l'aeroport de El Prat, refermant el seu rebuig mostrat durant el mes d'agost. Les seccions local de Gavà i Castelldefels han presentat una esmena conjunta al text base, que ja incorporava les esmenes d'ERC Cornellà i de Josep Canals, i aquestes s'han hagut de defensar i votar. Es plantejaven dues línies vermelles: 1) no tocar la Ricarda i 2) preservar el benestar acústic dels veïns.

Totes dues esmenes s'han aprovat i s'han incorporat al text definitiu, que es remetrà pel seu debat i posterior votació al Consell Nacional del partit del proper 25 de setembre.

Joan Borràs, president comarcal, ha obert el Congrés donant compte del seu informe, més centrat en l'estratègia de futur que ha de seguir el partit per enfortir-se de cara a les eleccions municipals del 2023. Borràs ha demanat el compromís i la implicació de totes les persones de l'organització, i ha marcat 3 objectius: arribar al mil·ler de persones militants; ser present en 1/3 dels governs locals de la comarca i obrir "L'Oficina dels diputats i diputades", amb l'objectiu d'apropar la ciutadania als càrrecs electes de la comarca al Parlament, al Congreso i a la Diputació de Barcelona, on el Baix Llobregat compta amb Jordi Albert, Joan Capdevil i Josep Ramon Mut i Antoni Garcia, respectivament.

La secretaria general, Carme Rallo, ha exposat l'informe de gestió de totes les secretaries, destacant la influència de la pandèmia en els objectius inicialment establerts per la Permanent escollida el mes de febrer de 2020 a Cervelló.

El darrer informe de gestió ha estat el relatiu a les finances a càrrec de Joan Massagué. Ha exposat que la comarca i les seccions locals compleixen els objectius marcats des del partit i que una de les conseqüències de la pandèmia ha estat una davallada en l'activitat política al carrer i, per tant, en la despesa inicialment prevista.

Les persones assistents al Congrés, gairebé 200, han hagut de validar, també, els canvis en la composició de la Permanent, pensats en reforçar l'organització i l'estructura del partit a la comarca de cara a les eleccions municipals del 2023. Així, s'ha proposat la incorporació d'Eduard Suárez com a Secretari d'organització, fins ara ocupada de manera interina per Mercè Rocas, que passaria, així, a centrar-se exclusivament en la Secretaria de Transició ecològica. També es proposava Marta Jimenez com a Secretaria de Nova ciutadania en substitució de Nabila Belghanou, que deixa la Permanent.

La proposta ha estat aprovada per 112 vots favorables, 25 abstencions i 12 vots en contra, deixant una Permanent formada per:

Presidència
Joan Borràs (El Papiol)

Secretaria General
Vacant

Secretaria d’Organització
Eduard Suárez (Molins de Rei)

Secretaria de Finances
Joan Massagué (Sant Feliu de Llobregat)

Secretaria  de Dones
Ainoa Olza (Torrelles de Llobregat)

Secretaria de Coordinació Institucional