Baix Llobregat

Oriol Bossa, alcalde de Sant Feliu de Llobregat

• Oriol Bossa, proper alcalde de Sant Feliu de Llobregat. Autora: Paula Paniagua. Instagram @ppaulens
  • Manyoses, Muñoz i Bossa durant l'acte de signatura del pacte. Autora: Paula Paniagua. Instagram @ppaulens
La capital de la comarca tindrà un alcalde republicà a partir de dissabte 11 de juny i s’unirà així als municipis de Collbató, Corbera, El Papiol i Santa Coloma de Cervelló.

Esquerra Republicana segueix mantenint-se als governs d’Abrera, Castelldefels i Sant Climent de Llobregat.

Oriol Bossa es convertirà en el primer alcalde republicà de Sant Feliu de Llobregat a partir d’aquest dissabte 11 de juny en virtut del pacte signat entre Esquerra Republicana, Sant Feliu en Comú Podem, socis de Govern municipal, i Tots Som Sant Feliu, la marca local de Junts.

El ple de presa de possessió serà a les 11h a l’Auditori del Palau Falguera. Tot seguit, a les 13h, Esquerra Republicana ha organitzat un acte polític amb Oriol Bossa i Oriol Junqueras a la Plaça de la Vila.

L’acord de govern signat després de les eleccions municipals del 2019 preveia que durant els tres primers anys de mandat l’alcaldia recauria en Lídia Muñoz i que l’any restant ho faria en el candidat d’Esquerra Republicana.

La bona predisposició, generositat i entesa entre les tres formacions polítiques ha estat clau per complir amb el pacte signat, que inclou sis punts programàtics i diferents clàusules que permetran vetllar pel seu compliment. Una de les quals és la relació bilateral entre el grup de Tots a la oposició i el govern municipal. També s’ha treballat en la definició d’una comissió que s’ha de reunir un cop al mes per fer el seguiment i avaluació del grau de compliment del pacte.

El document incorpora actuacions per:

1. Guanyar sòl d’equipaments i zones verdes en l’àmbit de la Riera que permetin connectar el Parc de Collserola amb la trama urbana de Sant Feliu.

2. Facilitar un parc públic d’habitatges de lloguer.

3. Impulsar un Pla Local de Seguretat.

4. Impulsar un equipament destinat a les entitats del municipi.

5. Cercar propostes per aconseguir més habitatge tutelat per a persones grans.

6. Crear un eix per a vianants i ciclistes per dignificar les entrades al Parc Agrari del Baix Llobregat i millorant la connexió amb Molins de Rei i Sant Joan Despí.