Baix Llobregat

Esquerra Republicana ja té confirmades la majoria de les persones que encapçalaran les llistes per les municipals del 2023

Destaquen Jaume Graells a L’Hospitalet, Maite Aymerich a Sant Vicenç dels Horts, Jordi Maresma a Castelldefels o Raquel Albiol a Cornellà.

Les assemblees locals d’Esquerra Republicana d’arreu de la federació comarcal ja han escollit 19 de les 31 persones que encapçalaran les llistes electorals de cara a les eleccions municipals del 2023.

L’objectiu marcat a nivell comarcal és tornar a presentar candidatures a totes les poblacions i consolidar-se com l’alternativa transformadora i d’esquerres capaç de superar l’hegemonia històrica del PSC del Baix Llobregat.

Al mateix temps Esquerra Republicana vol reforçar el seu paper com el principal partit independentista del Baix Llobregat, capaç de teixir les màximes complicitats i consensos apostant per un camí de majories àmplies, sumant cada cop més gent a un projecte independentista plural i divers que representi a totes i tots els demòcrates.

Així, aspiren a convertir-se en el primer partit municipalista de la comarca i consolidar-se com l’alternativa al PSC en municipis com L’Hospitalet, Sant Vicenç dels Horts, Viladecans, Cornellà, Sant Boi, Molins de Rei o Sant Just Desvern i de Junts per Catalunya a municipis com Martorell o Begues.

Pels republicans també és important consolidar les alcaldies de Sant Feliu, Collbató, Corbera, El Papiol i Santa Coloma de Cervelló i la seva presència als governs d’Abrera, Castelldefels i de Sant Climent.

Per aconseguir-ho ERC ha posat fil a l’agulla durant el primer semestre d’aquest 2022. El passat 2 d’abril a Begues es realitza una jornada de formació i de treball per tal de reforçar l’organització, l’estratègia i el missatge. El 7 de maig es feia la jornada municipalista a Reus, per debatre les eines per escriure un futur republicà. I el passat dimarts 21 de juny Sant Andreu de la Barca acollia una darrera trobada formativa per encarar la campanya.

A totes tres cites hi assistiren més d’un centenar de representants de la federació comarcal del Baix Llobregat i L’Hospitalet.

Llistat de persones candidates escollides (actualitzada a 23 de juny de 2022)
  1. Begues - Jaume Olivella
  2. Castelldefels - Jordi Maresma