Butlletí digital del Baix Llobregat
Sant Joan Despí
10.03.2014 . Número 1
actualitat
Una eina per fer discurs
Encetem un nou projecte amb aquesta primera edició del butlletí digital comarcal i, com tots els inicis, caldrà que aprenguem d’errades que segur cometrem i potenciar els encerts que segur tindrem, per aconseguir millorar en successives edicions és imprescindible que tothom hi aporti la seva experiència.
Jordi Albert
Constitució de la Taula pel Dret a Decidir del Baix Llobregat
El passat 18 de desembre es va constituir la Taula pel Dret a Decidir del Baix Llobregat, presidida per Frederic Prieto, primer alcalde democràtic de Cornellà.
Taula pel Dret a Decidir del Baix Llobregat
Acord per l'ampliació i modernització de l'Hospital de Viladecans
Està sent especialment intens al Parlament aquesta legislatura el debat sobre l’Hospital de Viladecans, ressò del debat social a la comarca. El darrer debat a la Comissió de Salut han estat tres propostes que s’han acabat pactant entre CiU, ERC i PSC que confirmen la voluntat d’ampliar l’hospital de Viladecans i de modernitzar-ne les instal·lacions.

Anna Simó
ERC defensem l’ampliació del Parc Agrari del Baix Llobregat
La modificació del Pla Especial de Protecció i Millora del Parc Agrari suposa la pèrdua d'una gran oportunitat d’incorporar al Parc totes les terres adjacents conreables de les àrees agrícoles de muntanya i de la vall baixa i del delta Llobregat i l’Hospitalet que han quedat al marge dels processos d’urbanització de l’AMB.
Víctor Puntas
Cansades de reivindicar obvietats
Ens llevem amb el titular “Una de cada 3 europees han patit una agressió sexual o física”. Una dada que ens colpeix brutalment, però malauradament no ens sorprèn. Ens resigna amargament a seguir lluitant, a no poder dir a aquells que afirmen “el feminisme és un anacronisme” que tenen raó. Les dones, com els catalans, estem cansades de reivindicar obvietats, però sabem que si no les reivindiquem perdem la lluita.
Bàrbara Lligadas
Seguim, seguirem contra la crisi
Tot i que fa unes setmanes el president de l’Estat espanyol, el Sr. Rajoy, va tenir la gosadia de manifestar que ja havíem sortit de la crisi, les dades econòmiques continuen indicant tot el contrari. Segons el “Instituto Nacional de Estadística” la taxa d’atur a tot l’Estat espanyol durant el darrer trimestre de l’any 2013 va pujar fins al 26,03%. A la nostra comarca, l’Observatori Comarcal del Baix Llobregat, segons la nota de conjuntura laboral emesa al febrer, ens indica que les dades d’atur segueixen essent desoladores.
Carles Soriano
El poder local, garantia de llibertat
Mai no havíem arribat tan lluny en el procés d’alliberament de Catalunya, i ara toca pensar que, per ràpid que vagin les coses i per encertades i efectives que siguin les decisions que es prenguin, les possibilitats d’errar el tret són moltes . Podem fer algunes previsions jurídiques i administratives  i podem, fins i tot, predir alguns comportaments en un i altre bàndol, però no podem descartar, com comentava molt encertadament el company pratenc  Lluís Perez , Secretari d’Innovació Política d’ERC ,  el factor irracional.
Marcel Escudé
Pel model d’escola catalana: No a la LOMCE, SíSí independència
L’atac de l’estat espanyol amb la LOMCE, una llei conservadora, centralista i espanyolitzadora, amenaça greument el model d’escola catalana. Aquest model d’escola, tot i que sempre hi ha aspectes a millorar, ha resultat un model d’èxit,  especialment en comarques com la nostra, el Baix Llobregat, en el que amb una majoria de població castellanoparlant s’ha garantit la cohesió social, la integració al país i el coneixement de català i castellà a tot l’alumnat.
Wert, el català no es toca
Reenfoquem l’escolarització
Al Baix Llobregat, com arreu dels Països Catalans, l’educació està vivint moments complexos. A causa de les retallades pressupostàries i la davallada demogràfica, l’escola està vivint un procés de canvis als que cal fer front amb delicadesa, intel·ligència i sentit comú.
Francesc Sànchez

campanyes