Baix Llobregat

ERC defensem l’ampliació del Parc Agrari del Baix Llobregat

Víctor Puntas

La modificació del Pla Especial de Protecció i Millora del Parc Agrari suposa la pèrdua d'una gran oportunitat d’incorporar al Parc totes les terres adjacents conreables de les àrees agrícoles de muntanya i de la vall baixa i del delta Llobregat i l’Hospitalet que han quedat al marge dels processos d’urbanització de l’AMB.

En concret Esquerra hem proposat a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, institució encarregada d’aprovar el Pla Especial i la modificació del PGM, que el Parc s’ampliï amb els espais agrícoles “Ribera Salines” (54ha) de Cornellà de Llobregat, l’espai agrícola “Cal Trabal” (30ha) de l’Hospitalet de Llobregat, i l’espai agrícola “Els Joncs” (75ha) de Gavà. Tots ells afectats per un planejament urbanístic que destina aquests espais a habitatge, zones verdes i zones d’equipaments. Aquestes ampliacions, però, no comptem amb el vist-i-plau dels ajuntaments corresponents (governats tots ells pel PSC) i per tant no s’incorporaran al Parc Agrari.

Per altra banda, la proposta d’Esquerra Republicana d’ampliar el Parc amb l’espai agrícola “La Façana” (38,5ha) de Sant Vicenç dels Horts afectat per un ARE serà atesa en el moment que finalitzin els tràmits administratius que la Generalitat demana a l’Ajuntament per a no desenvolupar l’Àrea Residencial Estratègica, treballs que es va iniciar el febrer de 2012. També, s’incorporarà al Parc Agrari una espai agrícola de muntanya situat al voltant del futur creixement urbanístic de l’entorn de la Colònia Güell de Santa Coloma de Cervelló.

Víctor Puntas i Alvarado
Consell Comarcal Baix Llobregat