Baix Llobregat

El Baix Llobregat de la nova República Catalana

Gerard Fernández

Si bé és cert que estem en l’escenari del procés i per tant amb la prioritat màxima d’exercir el dret a vot de tota la ciutadania, a ningú se li escapa, que aquest procés no tindrà sortida si ens deixem de posar les bases del nou país que volem. Un nou país que haurem de fer de nou entre totes i tots. I aquesta és la gran oportunitat que tenim.

El Baix Llobregat sempre ha sigut una comarca referent tant en la cohesió social com en les lluites per la llibertat. Tanmateix, ha sigut una comarca on les lluites obreres posteriors al franquisme han fet del Baix Llobregat una comarca clau en la construcció de les ciutats i pobles que avui en dia coneixem.

La cohesió social com a vehicle;  el compromís i l’afany de millorar les nostres vides barris i ciutats com a motor, han sigut les eines que ens han portat a tenir una comarca amb millors carrers, més hospitals, més centres educatius i millor benestar social.

I aquesta és la gran oportunitat que se’ns presenta. Ara és el moment de definir la comarca que volem en el marc de la nova República Catalana. És el moment de parlar, debatre, fer propostes, escoltar, ser humils i generosos,  i el més important, pensar en clau de comarca, pensar en totes i tots els baixllobregatins i baixllobregatines per sobre de partidismes, i això només ho podem aconseguir seguint l’exemple dels ciutadans i ciutadanes que després del franquisme van lluitar per tenir la comarca que ara coneixem.

Les esquerres del Baix Llobregat, tenim una gran responsabilitat i una feina gegantina. Tenim l’obligació d’ estar a l’alçada de les circumstàncies. No podem deixar la comarca en mans de la dreta ni tampoc del nacionalisme espanyol. Ara ens toca, tornar a picar pedra, treballar plegats, sindicats, associacions de veïns, entitats de cultura popular, moviments socials, petites i mitjanes empreses i partits d’esquerres; ara és el moment de posar les bases per una esquerra nacional hegemònica a la comarca i al nou país.

No deixem perdre aquesta oportunitat, tots i totes hi sortirem guanyant!

Gerard Fernández
Secrtari d'Organització