Baix Llobregat

La força que ens mou

Jordi Albert

L’acció política a nivell comarcal no s’atura. El passat 14 de juny més de 400 persones ens vam reunir a El Prat de Llobregat en el marc de la Festa Republicana que anualment organitzem en una població de la comarca i vam poder gaudir de la presència de l’Anna Simó, en Joan Tardà i l’Oriol Junqueras. Però el més destacable va ser la participació activa de les representacions baixllobregatines de sindicats, patronals, altres partits polítics i entitats socials, culturals i esportives.

Per a la Federació d’ERC Baix Llobregat i l’Hospitalet, té un gran valor poder tenir amb nosaltres, compartint el temps, intercanviant opinions, debatent sobre la comarca, a bona part del teixit social que la representa. Només establint lligams que ens permetin la defensa dels drets socials i nacionals dels baixllobregatins i les baixllobregatines. Són moltes les lluites que tenim obertes i és imprescindible que tinguem unes relacions estables i fermes amb el teixit social del que em formem part activa. Precisament volem la independència per a tenir totes les eines i els recursos necessaris per donar resposta a les necessitats socials d’una comarca que sempre ha estat reivindicativa i que manté el to davant les dificultats que es presenten i que afecten el dia a dia dels baixllobregatins i les baixllobregatines. Lluitem per la defensa de la sanitat pública, per l’educació, per un desenvolupament sostenible a tots els nivells, per la preservació dels espais comuns naturals com el Parc Agrari o el Delta del Llobregat. La nostra comarca ho és per si mateixa, per cada una de les persones que la viuen com a pròpia i no pas la presència d’una determinada administració, sinó per la força inequívoca de l’esperit que ens manté amb fermesa davant del menysteniment de l’Estat espanyol que aprima els nostres drets amb lleis com la Ley de Racionalización i Sostenibilidad de la Adminsitración Local (LRSAL), la llei Wert o la manca d’inversions i un llarg etcètera. Volem un nou país, que neixi de la força irrevocable del vot, que neixi de l’essència de la democràcia i que puguem construir entre tots i totes i quan ens trobem les forces socials de la comarca estem fent això, construir plegats el nou Baix Llobregat.

I el proper 27 de setembre aquesta força es tornarà a veure reflectida en una jornada oberta on amb la participació del teixit social i dels nostres caps de llista junt amb les seccions locals, continuarem configurant la nostra proposta per als nostres pobles i ciutats al Baix Llobregat.

Jordi Albert i Caballero
President