Esquerra Republicana de Balaguer

Totes les opinions

KEVIN BRUQUE DOMÍNGUEZ, PAER DE GOVERNACIÓ, AFERS SOCIALS I PARTICIPACIÓ DE LA PAERIA DE BALAGUER

L'altra cara de la crisi de la pandèmia: els testos

La sisena onada de la pandèmia ha afectat a tothom de ple, tenim dades que ens mostren l’alta infecciositat de la nova variant, l’òmicron. Durant la setmana del 25/12/2021 fins al 31/12/2021 a Balaguer hem arribat a un risc de rebrot de 4440 i una taxa de reproducció d’1,72; aquest fet implica que moltes persones hagin de fer-se testos i actualment, tenen un cost molt elevat. Aquesta és una situació del tot inadmissible i clarament injusta mentre les grans empreses farmacèutiques continuen enriquint-se d’una forma desmesurada.

Kevin Bruque i Domínguez

Creure en el teu barri, és creure en tu

Has passejat per aquests carrers centenars de vegades, sovint cansat en acabar de treballar, sovint adormit acabat de llevar però el que està clar és que com tu, hi viuen moltes altres persones. Cada matí et saluda la fornera, dius hola al sabater i saludes efusivament als veïns mentre vas a treballar. En 10 minuts (si tens sort i tens la feina prop de casa), saludes veïns i coneguts mentre camines, pensant en les teves coses i… i què? I què serem prou ximples per pensar que tot el nostre entorn, i no el familiar o el cercle d’amistats, és a dir el nostre barri podrà romandre idèntic en l’eternitat amb la sabateria oberta, el forn obert, el bar de vora de casa obert i tots aquells llocs, botigues i altres espais on convivim, també oberts sense que nosaltres, com a ciutadans i veïns del nostre pati, el nostre barri, hi fem res.